یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۸۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۰۴ - ساعت ۱۲:۲۳
معاون امور مسکن روستایی اداره کل بنیاد مسکن استان اعلام کرد:

ابلاغ تسهیلات ویژه مسکن روستایی به خراسان‌شمالی

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی اداره کل بنیاد مسکن خراسان شمالی گفت: تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی ۱۴۰۲ به استان ابلاغ شد و تعداد سهمیه استان برای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی مناطق هدف افزایش پیدا کرده است.
ابلاغ تسهیلات ویژه مسکن روستایی به خراسان‌شمالی,

علی روحانی، معاون امور بازسازی و مسکن روستایی اداره کل بنیاد مسکن خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» اظهار داشت: از سال ۸۵ در راستای اجرای طرح مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در سطح کشور، تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

روحانی با اعلام اینکه سهم تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی در سال ۱۴۰۲، اخیراً به استان‌ها ابلاغ شده، عنوان کرد: در سهم ابلاغی امسال تعداد سهمیه افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: تعداد سهمیه طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی کشور در سال ۱۴۰۲ از ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی به ۳۵۰ هزار واحد مسکن روستایی افزایش پیدا کرده و ابلاغ شده است.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی اداره کل بنیاد مسکن خراسان شمالی بیان کرد: مبتنی بر این افزایش تعداد در سهمیه مقاوم‌سازی مسکن روستایی، سهم خراسان شمالی از پنج هزار واحد به ۱۴ هزار واحد افزایش‌یافته است.

وی خاطرنشان کرد: این سهم ابلاغ شده برای نوسازی و مقاوم‌سازی مسکن‌های روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت خواهد بود.

روحانی با یادآوری این مطلب که این سهمیه تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن‌های روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر اخیراً به استان‌ها ابلاغ شده، افزود: پرداخت آن تا پایان تابستان سال آینده خواهد بود.

 

مبلغ تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی، ۳۵۰ میلیون تومان شد

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی اداره کل بنیاد مسکن خراسان شمالی در ادامه بیان کرد: مبلغ این تسهیلات ابلاغ شده برای ساخت هر واحد مسکونی ۳۵۰ میلیون تومان است که به متقاضیان تأیید شده، پرداخت می‌شود.

روحانی افزود: در این طرح تسهیلاتی، دوره مشارکت و اقساط آن ۲۰ساله است و کارمزد این تسهیلات پنج درصد خواهد بود.

وی گفت: ۹ بانک عامل برای پرداخت این تسهیلات معرفی و تعیین شده‌اند.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی اداره کل بنیاد مسکن خراسان شمالی اعلام کرد: طی یک هفته جاری پرونده ۷۵۰ متقاضی دریافت این تسهیلات برای ارزیابی و عقد قرارداد به بانک‌های عامل معرفی شدند که البته تا هفته آینده نیز ۷۵۰ متقاضی جدید نیز به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

وی افزود: این اقدام ادامه خواهد شد.

روحانی همچنین یادآور شد: ضمانت در نظر گرفته شده برای پرداخت این تسهیلات به متقاضیان به‌صورت ضمانت زنجیره‌ای اعلام شده است.

 

تسهیلات متمم به مسکن‌های روستایی ناتمام

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی اداره کل بنیاد مسکن خراسان شمالی در بخش دیگری از سخن خود، اعلام کرد: در این تسهیلات ابلاغ شده همچنین موضوع پرداخت تسهیلات متمم به واحدهای مسکونی ناتمام در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت که دوره مشارکت مدنی ساخت آنها هنوز به پایان نرسیده و پایان کار دریافت نکرده‌اند نیز در دستور کار قرار گرفته است.

روحانی گفت: مبتنی بر این دستورالعمل به اشخاصی که در سال‌های گذشته تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی را دریافت کردند اما ساخت واحدهای مسکونی آنان ناتمام باقیمانده و تکمیل نشده است، تا سقف تسهیلات اعطایی به آنها به ۳۵۰ میلیون تومان برسد، تسهیلات متمم پرداخت خواهد شد.

وی بیان کرد: پرداخت تسهیلات متمم این‌گونه خواهد بود که باتوجه‌به اینکه تسهیلات پرداختی سال ۹۹ مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان و سال ۱۴۰۱ نیز ۲۰۰ میلیون تومان بود، بنابراین در سال جاری برای تکمیل واحدهای مسکونی ناتمام این دو سال به ترتیب ۲۵۰ میلیون تومان و ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات متمم پرداخت خواهد شد تا سقف دریافت تسهیلات آنان برای نوسازی مسکن به ۳۵۰ میلیون تومان برسد.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی اداره کل بنیاد مسکن خراسان شمالی افزود: این رویکرد برای سال ۹۵ و قبل از آن نیز در دستور کار است.

وی بیان کرد: برآورد شده است که پنج هزار واحد مسکن ناتمام روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در استان مشمول دریافت این تسهیلات متمم شوند.

روحانی در خاتمه یادآور شد: در استان، ستاد طرح ویژه مسکن روستایی در ادارات بنیاد مسکن شهرستان‌ها به‌منظور سرعت بخشی به تشکیل پرونده متقاضیان دریافت تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی و ارسال آنها به بانک‌های عامل برای عقد قرارداد، تشکیل شده است که طی ماه جاری نسبت به اطلاع‌رسانی و تشکیل پرونده‌های متقاضیان و ارسال آنها به بانک‌های عامل اقدام می‌کنند.


مصاحبه از: سمانه قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک