یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۸۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۰۴ - ساعت ۹:۲۹
رئیس سازمان صمت استان عنوان کرد:

۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی در خراسان‌شمالی

رئیس سازمان صمت خراسان شمالی گفت: میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در بخش صنعت استان، تا به کنون شش هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است که برای ۱۳ هزار نفر فرصت اشتغال ایجاد شده است.
۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی در خراسان‌شمالی ,

حسین حاجی بگلو، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» با اعلام این خبر درباره اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی، معدنی و صنفی در استان نیز اظهار داشت: از سهمیه تسهیلاتی تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۱ که در سال جاری به استان‌ها ابلاغ شد، سهم واحدهای صنعتی، معدنی و صنوف استان خراسان شمالی ۳۴۰ میلیارد تومان شد که تا به کنون به میزان ۳۰۰ میلیارد تومان طرح به بانک‌ها معرفی شده‌اند تا تسهیلات تبصره ۱۸ دریافت کنند.

حاجی بگلو گفت: در سال جاری به میزان ۱۶ میلیارد تومان طرح به بانک‌ها معرفی کردیم تا از محل تسهیلات تبصره ۱۶ از بانک‌های عامل تسهیلات دریافت کنند که پرداخت این ردیف تسهیلات به طرح‌های معرفی شده، انجام شده است.

وی عنوان کرد: بیشترین طرح‌هایی که توانستند تسهیلات دریافت کنند در زمینه طرح‌های صنعتی بوده است که البته طرح‌های بخش معدن به علت اینکه بانک‌ها پروانه‌های آنها را به‌عنوان وثیقه قبول نمی‌کنند، کمترین دریافت تسهیلات را داشتند.

علاوه بر این، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی بیان کرد: در قالب طرح تام، تعدادی واحد صنعتی در استان توانستند از محل منابع داخلی وزارت صمت تسهیلات دریافت کنند.

وی در بخش دیگری از سخن خود با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان ۲۰ درصد از واحدهای صنعتی، معدنی و صنفی استان در وضعیت راکد شده و نیمه‌تعطیل هستند، اظهار کرد: دولت سیزدهم اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه را برای احیای این واحدها در سطح استان در دستور کار قرار داده است که واحدهای قابل احیا به چرخه تولید بازگردند.

حاجی بگلو گفت: سقف پرداخت تسهیلات به هر واحد راکد و نیمه راکد برای احیای دوباره چهار میلیارد تومان است.

وی یادآور شد: سهم استان از این تسهیلات ۵۳ میلیارد تومان است که در حال حاضر پرونده تعدادی واحد صنعتی بزرگ‌مقیاس را برای بازگشت آنها به چرخه تولید به بانک‌های عامل معرفی کرده‌ایم تا از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با این رویکرد در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۱ واحد صنعتی راکد و در سال ۱۴۰۱ نیز تعداد ۱۳ واحد صنعتی در استان فعال شدند.

وی افزود: در سال جاری نیز برنامه‌ریزی بر این است که ۱۶ واحد صنعتی راکد احیا شوند.

حاجی بگلو در خاتمه از بهره‌برداری و کلنگ‌زنی طرح‌های صنعتی، معدنی و تجاری به ارزش هشت هزار میلیارد تومان در دهه فجر امسال در استان خبر داد و گفت: به ارزش شش هزار میلیارد تومان آن، طرح کلنگ‌زنی و به ارزش دو هزار میلیارد تومان آن نیز طرح افتتاح و بهره‌برداری می‌شوند.


مصاحبه از: سمانه قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک