یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۸۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۰۳ - ساعت ۱۰:۲۸
در دهه فجر امسال اجرایی می شود:

افتتاح و کلنگ‌زنی ۲ هزار میلیارد تومان طرح در شهرستان گرمه

فرماندار شهرستان گرمه گفت: در این شهرستان طی دهه فجر امسال ۵۸ طرح به ارزش دو هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شوند.
افتتاح و کلنگ‌زنی ۲ هزار میلیارد تومان طرح در شهرستان گرمه,

عبدالحسین قاضوی، فرماندار شهرستان گرمه در گفتگو با عصر اترک با اشاره به اینکه شهرستان گرمه هشت درصد از کل مساحت سرزمینی استان خراسان شمالی را شامل می شود، اظهار کرد: این شهرستان دارای اقلیم‌های کویری، کوهستانی و جنگلی است.

قاضوی همچنین با اشاره به وجود مسئله تنش آبی در شهرستان گرمه، عنوان کرد: در این شهرستان امکان توسعه در بخش کشاورزی وجود ندارد، با این وجود، این شهرستان قابلیت توسعه ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعت و گردشگری را دارا است.

وی در ادامه به بهره‌برداری و کلنگ‌زنی طرح‌های جدید در شهرستان گرمه طی دهه فجر امسال نیز اشاره و اعلام کرد: در این دهه ۵۸ طرح به ارزش دو هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بهره‌برداری و کلنگ‌زنی خواهند شد.

فرماندار شهرستان گرمه افزود: در دهه فجر امسال، از ۵۸ طرح، ۴۳ طرح آن به ارزش یک هزار و ۲۳۵ میلیارد تومان افتتاح و بهره‌برداری و ۱۵ طرح دیگر آن نیز به ارزش یک هزار و ۵۱۹ میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: از یک هزار و ۲۳۵ میلیارد تومان طرحی که افتتاح و بهره‌برداری می‌شوند، ۴۱۰ میلیارد تومان آن توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری و ایجاد شده‌اند.

فرماندار شهرستان گرمه یادآور شد: بیشتر سرمایه‌گذاران این طرح‌هایی که توسط بخش خصوصی در شهرستان گرمه در دهه فجر امسال بهره‌برداری می‌شوند، سرمایه‌گذاران بومی استان هستند که با مشارکت شرکای سرمایه‌گذار داخل و خارج از کشور این اقدامات را انجام داده‌اند.

وی تصریح کرد: بیشتر محصولاتی که توسط بخش خصوصی بهره‌برداری می‌شوند در زمینه تولید محصولات بخش صنایع پایین‌دستی صنعت آلومینا از جمله محصول فلوراید آلومینیوم هستند.

افزون بر این، قاضوی اعلام کرد: در دهه فجر امسال در شهرستان گرمه یک واحد تولیدی در زمینه تولید محصولات پایین‌دستی صنعت آلومینا با سرمایه‌گذاری صددرصدی سرمایه‌گذار خارجی به ارزش سه و نیم‌میلیون دلار کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخن خود از بهره‌برداری از پست برق ۱۳۲ کیلوولت در ناحیه صنعتی شهید محمدزاده شهرستان گرمه به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده تا پایان سال جاری خبر داد.

فرماندار شهرستان گرمه در خاتمه درباره راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی در مجاورت ناحیه صنعتی شهید محمدزاده شهرستان گرمه نیز عنوان کرد: در سال گذشته یک شرکت در مناقصه اجرای این طرح، برنده و انتخاب شد که مجوز ایجاد نیروگاه خورشیدی برای این شرکت منتخب صادر شده است.

وی گفت: این نیروگاه به ارزش سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیارد تومان در ۲۰ هکتار زمین اجرایی خواهد شد.

قاضوی افزود: در حال حاضر تعیین محدوده جغرافیایی زمین برای ایجاد این نیروگاه خورشیدی در دست بررسی و ارزیابی است.

مصاحبه از قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک