یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۷۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۲۶ - ساعت ۷:۸
مدیر دفتر سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری بجنورد:

۵۴ قابلیت سرمایه‌گذاری در بجنورد شناسایی شد  

مدیر دفتر سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری بجنورد گفت: طی سال جاری ۵۴ قابلیت سرمایه‌گذاری در شهر بجنورد شناسایی و به‌عنوان بسته‌های سرمایه‌گذاری تنظیم و تهیه شد.  
۵۴ قابلیت سرمایه‌گذاری در بجنورد شناسایی شد  ,

محسن روشن ضمیر، مدیر دفتر سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری بجنورد در گفتگو با خبرنگار عصراترک در این باره اظهار کرد: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور ۲۰ اسفندماه سال ۱۴۰۱ آیین نامه سرمایه گذاری و مشارکت‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را به استان‌ها ابلاغ کرد.  
روشن‌ضمیر افزود: رویکرد مهم این آیین‌نامه جدید ابلاغی، شناسایی قابلیت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق شهری و روستایی، تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری، جلب مشارکت سرمایه‌گذاران برای اجرای بسته‌های سرمایه‌گذاری مصوب مبتنی بر این دستورالعمل و آیین‌نامه جدید ابلاغ شده، است.  
وی گفت: در این آیین‌نامه جدید ابلاغ شده، شهرداری‌ها موظف شده‌اند که برای بسته‌های سرمایه‌گذاری‌ای که تنظیم و تهیه می‌کنند، پیوست زمین داشته باشند.
مدیر دفتر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری بجنورد بیان کرد: این به آن معنا است که شهرداری‌ها باید زمین‌هایی را که سنددار و بدون معارض هستند و تحت اختیار و تملک خود دارند را برای امر سرمایه‌گذاری معرفی کنند.  
وی در ادامه خاطرنشان کرد: مبتنی بر این آیین‌نامه ابلاغ شده، شهرداری‌ها برای شناسایی و بررسی قابلیت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق شهری خود همچنین تنظیم و تهیه این بسته‌های سرمایه‌گذاری می‌بایست مشاور انتخاب کنند تا این اقدامات توسط مشاور انجام شوند.  
روشن‌ضمیر تصریح کرد: بسته‌های سرمایه‌گذاری تهیه شده می‌بایست توجیهات فنی و اقتصادی داشته باشند همچنین شهرداری‌ها مکلف هستند که برای جلب مشارکت سرمایه‌گذاران مشوق‌ها را نیز تعریف کنند و به سرمایه‌گذاران ارائه دهند.  
وی همچنین یادآور شد: بسته‌های سرمایه‌گذاری‌ای که تنظیم و تهیه می‌شوند می‌بایست خارج از ضوابط طرح تفصیلی شهری، سند آمایش سرزمینی، ضوابط ابلاغی برای اموری از جمله طرح‌های گردشگری نباشند و اخذ استعلامات بابت این بسته‌های سرمایه‌گذاری که تهیه می‌شوند توسط شهرداری‌ها انجام شوند.  
مدیر دفتر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری بجنورد افزود: سرانجام طی اعلام فراخوان، سرمایه‌گذاران برای انجام سرمایه‌گذاری برای بسته‌ها سرمایه‌گذاری مصوب به‌پای کار دعوت شوند.  
وی در ادامه ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها، رونق و رشد عمران مناطق شهری، رشد زیرساخت‌ها در مناطق و محلات شهری از طریق جلب مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌گذاران برای توسعه پایدار شهرها از جمله مهم‌ترین اهداف این آیین‌نامه جدید ابلاغ شده به استان‌ها عنوان کرد و گفت: در همین راستا، طی سال جاری، مشاور منتخب شهرداری بجنورد، پس از دریافت نظرات شهروندان و دستگاه اجرایی ذی‌ربط در استان، ۵۴ قابلیت سرمایه‌گذاری در شهر بجنورد را شناسایی و به‌عنوان بسته‌های سرمایه‌گذاری تنظیم و تهیه کرد.  
روشن‌ضمیر افزود: این بسته‌های سرمایه‌گذاری تنظیم و تهیه شده برای شهر بجنورد برای بررسی، شور و تأیید به کمیته فنی تشکیل شده همچنین به کمیسیون ماده ۵ استان، ارسال که پس از تأیید نیز برای تصویب نهایی به شورای شهر بجنورد ارائه می‌شوند.  
وی اعلام کرد: تاکنون از ۵۴ بسته سرمایه‌گذاری تهیه شده، ۱۵ بسته آن مراحل بررسی در کمیته فنی، کمیسیون ماده ۵ و شورای شهر بجنورد را پشت سر گذاشته‌اند.  
مدیر دفتر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری بجنورد افزود: این ۱۵ بسته در شورای شهر بجنورد تأیید شده‌اند.  
وی احداث مجتمع‌های تجاری، فرهنگی، هنری، باغ شهر، مراکز تفریحی (شامل پارک آبی، کوه پارک، شهربازی)، ایجاد مُتل، رستوران، احداث بازارچه‌ها و شهرک خودرویی را از جمله کاربری‌های این ۱۵ بسته سرمایه‌گذاری تأیید شده، عنوان کرد.  
روشن‌ضمیر تصریح کرد: خانواده محوری، رویکرد اصلی این بسته‌های سرمایه‌گذاری تهیه شده، است.  
وی در ادامه بیان کرد: گستردگی اجرای این بسته‌های سرمایه‌گذاری در داخل و خارج از محدوده و حریم شهر بجنورد است.  
مدیر دفتر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری بجنورد افزود: برای اجرای این ۱۵ بسته تأیید شده، زمین‌های شهرداری بجنورد که دارای سند و بدون معارض هستند، تعیین تکلیف شده‌اند.  
وی خاطرنشان کرد: بررسی سایر بسته‌های تهیه شده نیز به‌مرور در حال انجام است.  
روشن‌ضمیر در بخش دیگری از سخن خود اعلام کرد: برای جلب مشارکت سرمایه‌گذاران نیز مشوق‌ها تنظیم و تعریف شده‌اند.  
وی خاطرنشان کرد: انجام طراحی بسته‌های سرمایه‌گذاری توسط سرمایه‌گذاران اجرایی می‌شوند.  
مدیر دفتر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری بجنورد همچنین اذعان کرد: باتوجه‌به اینکه هنوز در ابتدای راه هستیم، سرمایه‌گذاران داخل و خارج از استان برای مشارکت در اجرای این بسته‌های سرمایه‌گذاری، استقبال قابل‌توجهی را ابراز کرده‌اند.
روشن‌ضمیر افزود: مزیت استقرار شهر بجنورد در مسیر عبور دو استان گردشگر محور مازندران و خراسان رضوی، عامل اصلی در استقبال سرمایه‌گذاران برای مشارکت در این برنامه در دست اقدام بوده است.  

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک