دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۷۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۲۵ - ساعت ۱۴:۱
معاون زنان و حکمرانی بسیج اساتید خراسان شمالی عنوان کرد:

ترس از تنهایی در خانواده‌های کم‌جمعیت و تأخیر در ازدواج فرزندانشان

 معاون زنان و حکمرانی بسیج اساتید خراسان شمالی گفت: خانواده‌های تک‌فرزند و کم‌جمعیت بعد از ازدواج فرزندانشان به دلیل وابستگی شدیدی که به آنها دارند، دچار استرس می‌شوند، به همین دلیل بسیاری از آنها با بهانه‌های مختلف مانع از ازدواج فرزندانشان می‌شوند.
ترس از تنهایی در خانواده‌های کم‌جمعیت و تأخیر در ازدواج فرزندانشان,

جمیله‌السادات موسوی، معاون زنان و حکمرانی بسیج اساتید خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار داشت: یکی از مسائل مهمی که خانواده‌های کم‌جمعیت درگیر آن هستند، این است که عموماً زودتر به سنی می‌رسند که به اصلاح به آن سندروم آشیانه خالی می‌گویند، به این معنا که وقتی بچه‌ها ازدواج کردند، پدر و مادر تنها می‌شوند.

وی ادامه داد: والدینی که چندین فرزند دارند، با ازدواج هر کدام، فرزندان دیگری دارند که به امورات رسیدگی و احساس تنهایی نکنند.

 معاون زنان و حکمرانی بسیج اساتید خراسان شمالی ابراز داشت: این در حالی است که خانواده‌های تک‌فرزند و کم‌جمعیت بعد از ازدواج فرزندانشان به دلیل وابستگی شدیدی که به آنها دارند، دچار استرس می‌شوند، به همین دلیل بسیاری از والدین که تک‌فرزند هستند با بهانه‌های مختلف مانع از ازدواج فرزندانشان می‌شوند به همین دلیل سن ازدواج بالا می‌رود.

موسوی گفت: همچنین یکی دیگر از دلایلی که مانع از همراهی والدین با ازدواج فرزندان می‌شود، این است که والدین ممکن است نگران هزینه‌های مربوط به ازدواج فرزندانشان از جمله هزینه‌های مراسم عروسی، مهریه و هزینه‌های زندگی جدید آنها باشند و به همین دلیل مانع از ازدواج آنها می‌شوند.

 وی ابراز داشت: همچنین نکته قابل‌توجه بعدی این است که برخی والدین نگران این موضوع هستند که آیا فرزندانشان بعد از ازدواج توانایی تأمین هزینه‌های زندگی مستقل خود را دارند یا نمی‌توانند از عهده آن بربیایند و به همین دلیل ممکن است نگران باشند که این هزینه‌ها بر عهده آنها بیفتد، گاهی مانع از ازدواج فرزندان می‌شوند.

 مدیرگروه دانشگاه آزاد مرکز خراسان شمالی خاطرنشان کرد: والدین ممکن است نگران باشند که فرزندانشان بعد از ازدواج قادر به مدیریت مالی خود و استقلال مالی خود هستند یا نه؟

 وی گفت: درحالی‌که خانواده‌ها برای جلوگیری از این نگرانی‌ها، می‌توانند با فرزندانشان در مورد برنامه‌ریزی مالی، ارتقای مهارت‌های مالی و ایجاد یک برنامه مالی مناسب برای آینده ازدواجشان صحبت کنند، همچنین، می‌توانند از مشاوره مالی و حقوقی استفاده کنند تا بهترین راه‌حل‌ها را برای مدیریت مالی و ازدواج فرزندانشان پیدا کنند. 

موسوی ادامه داد: برخی از والدین ممکن است نگران باشند که ازدواج فرزندانشان باعث مشکلات اجتماعی یا خانوادگی خواهد شد که ازاین‌رو، به‌جای آموزش‌های اجتماعی در ارتباط‌های خانوادگی، آن‌ها را از ازدواج دور می‌کنند.

 وی گفت: علاوه بر این گروه دیگری از خانواده‌ها نیز ممکن است به دلایل فرهنگی و یا مذهبی که ممکن است خانواده‌های دو طرف زوجین در آینده دچار مشکل شوند مانع از ازدواج فرزندانشان خواهند شد.

این کارشناس مسائل خانواده بیان داشت: نکته قابل‌توجه بعدی از دلایل سنگ‌اندازی برخی خانواده در روند ازدواج فرزندانشان این است که گمان می‌کنند ازدواج باعث می‌شود فرصت‌های شغلی و تحصیلی که دارند را از دست دهند که تمامی این ترس‌ها ممکن است از دلایل متنوعی ناشی شوند و اغلب نیاز به گفتگو و ارتباط با فرزندان برای رفع این ترس‌ها دارند.

انتهای خبر/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک