دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۷۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۲۵ - ساعت ۱۲:۳۱
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد:

 شناسایی ۱۲۰۰۰ بیمار مشکوک به دیابت و فشارخون در خراسان شمالی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: از آغاز پویش ملی سلامت تا کنون، ۱۲ هزار و ۳۸۷ بیمار مشکوک به دیابت و فشارخون بالا در مناطق تحت پوشش این دانشگاه شناسایی شده است.
 شناسایی ۱۲۰۰۰ بیمار مشکوک به دیابت و فشارخون در خراسان شمالی,

 به گزارش عصر اترک به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، جواد شاهین فر اظهار داشت: از تعداد کل افراد شناسایی شده، ۸ هزار و ۷۸۷ بیمار در استان مشکوک به فشارخون بالا و ۳ هزار و ۶۰۰ نفر نیز مشکوک به دیابت تشخیص‌داده‌شده‌اند.

 وی افزود: تاکنون ۴۵۹ هزار و ۳۸۸ نفر از خراسان شمالی برای اندازه‌گیری فشارخون و دیابت در پویش ملی سلامت شرکت کرده‌اند.

 شاهین فر ابراز داشت: از ابتدای آغاز طرح پویش ملی سلامت تاکنون، بیش از ۸۱ درصد از جمعیت تحت پوشش دانشگاه در این پویش مشارکت داشتند و غربالگری دیابت و پرفشاری خون شدند.

 وی ادامه داد: شهرستان بجنورد با ۱۷۶ هزار و ۴۱۱ نفر و گرمه با ۱۹ هزار و ۸۰۷ نفر به ترتیب بیشترین و کمترین افراد شرکت‌کننده در پویش ملی سلامت هستند.

 به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی؛ پویش ملی سلامت در خراسان شمالی هم‌زمان با سراسر کشور آغاز شده و تا ۳۰ دی‌ماه امسال ادامه دارد.

 شاهین فر با بیان اینکه بیماری‌های غیرواگیر در مراحل ابتدایی قابل‌کنترل است، گفت: تشخیص دیرهنگام دیابت و فشارخون بالا می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیر و هزینه بالایی برای فرد و نظام سلامت داشته باشد.

 وی افزود: هدف پویش ملی سلامت نیز تشخیص بیماری‌ها در مراحل ابتدایی است تا بتوان از هزینه‌های درمانی و عوارض جبران‌ناپذیر برای سلامتی افراد جلوگیری کرد.

انتهای خبر/ ر

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک