یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۷۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۲۵ - ساعت ۹:۴۵
شهردار مرکز خراسان شمالی عنوان کرد:

۴۲ مورد سرقت مبلمان شهری در بجنورد

شهردار بجنورد با اشاره به روند کاهشی سرقت مبلمان شهری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بجنورد گفت: سال گذشته ۶۳ مورد و امسال نیز ۴۲ مورد سرقت مبلمان شهری بوده است.
۴۲ مورد سرقت مبلمان شهری در بجنورد,

 علی کشمیری، شهردار بجنورد در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار داشت: هر وسیله عمومی در مبلمان شهری که در ساخت آن از مواد قابل‌بازیافت مانند فلزات و پلاستیکی به کار برده شده باشد، مورد سرقت واقع می‌شود.

 وی افزود: بیشتر سرقت‌ها در مبلمان شهری به کابل برق، کله چراغ‌ها، درپوش‌های فاضلاب، سطل‌های زباله آهنی، چراغ‌های راهنمایی‌ورانندگی و شیرآلات پارک‌ها تعلق دارد.

 کشمیری اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون ۴۲ مورد سرقت انجام‌گرفته که تمامی سارقان پس از پیگیری قضایی در محل سرقت یا پس از شناسایی دستگیر شدند.

 وی پس از اشاره به روند کاهشی سرقت مبلمان شهری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزود: سال گذشته ۶۳ مورد و امسال نیز ۴۲ مورد سرقت مبلمان شهری داشتیم.

 کشمیری تأکید کرد: سرقت مبلمان شهری علاوه‌برآن که خسارت مالی برای شهرداری به بار می‌آورد، برای شهروندان ضرر جرحی نیز وارد می‌کند که به‌تبع آن پیامد کیفری برای شهرداری دارد.

 وی با اشاره به اینکه بعضی از سرقت‌ها جان شهروندان را به خطر می‌اندازد، افزود: پس از سرقت یکی از دریچه‌های فاضلاب در نیمه‌شب و نبود روشنایی کافی موجب سقوط یکی از شهروندان درون آن شد که باعث جراحت جدی برای این فرد شد.

 وی تصریح کرد: سرقت مبلمان شهری محدود به چند نقطه شهر نمی‌شود و در تمام نقاط شهر که دارای مبلمان شهری است مشاهده می‌شود.

 این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شهرداری برای جلوگیری و ازبین‌بردن زمینه سرقت با جوش‌دادن مبلمان شهری مانند دریچه‌های فاضلاب سعی در کاهش سرقت آن دارد.

 شهردار بجنورد با اشاره به اینکه مواد غیرقابل‌بازیافت هیچ‌گونه جذابیت سرقتی برای سارقان ندارد، گفت: سال آینده نیز با به‌کارگیری مواد غیرقابل‌بازیافت مانند بتن، فایبرگلاس و کامپوزیت در مبلمان شهری به دنبال حذف کامل سرقت‌ها هستیم.

 وی در ادامه گفت: از دیگر برنامه‌های شهرداری جهت جلوگیری یا کاهش سرقت مبلمان شهری که با همکاری قوه قضاییه و راه و شهرسازی در آینده قابل‌انجام و تأمین محلی برای جمع‌آوری ضایعات است.

 کشمیری افزود: در برخورد با سارقان گشت‌های سد معبر، اجرائیات و پلیس‌های ساختمان در این دستگاه انجام‌وظیفه می‌کنند و برخورد قانونی با سارقان بر عهده انتظامی است.

 وی اظهار داشت: امروزه سرقت تنها به کارتن‌خواب‌ها و زباله‌گردی خلاصه نمی‌شوند و به‌عنوان شغلی برای افراد عادی نیز درآمده و نیاز است دستگاه‌های متولی در موضوعات اقتصادی، فرهنگی و غذایی توجه ویژه‌ای به آن کنند.

 شهردار بجنورد در پایان گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده موارد سرقت با پلیس تماس گرفته و یا با شماره‌های ۱۳۷ و ۲۲۲۲۱۱۳ شهرداری تماس بگیرند.

 

 انتهای خبر/ یزدانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک