یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۷۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۲۴ - ساعت ۷:۱
طی ۹ماهه امسال در خراسان شمالی انجام شد؛  

ضبط ۴۲۲ هزار کیلوگرم فرآورده‌های غیربهداشتی دام و طیور 

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: ۴۲۲ هزار و ۷۷۴ کیلوگرم فرآورده‌های غیربهداشتی دام و طیور در استان طی ۹ماهه امسال ضبط و معدوم شدند.  
ضبط ۴۲۲ هزار کیلوگرم فرآورده‌های غیربهداشتی دام و طیور ,

حمید رمضانی، مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی در گفتگو با عصراترک اظهار کرد: طی ۹ ماهه امسال (از ابتدای فروردین تا پایان آذر ماه ۱۴۰۲) ۴۰ هزار و ۸۷۵ نوبت بازدید از مراکز تولید، فرآوری، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان بازدید شد.  

وی همچنین بیان کرد: به وزن ۳۵ هزار و ۴۰ کیلوگرم فرآورده‌های غیربهداشتی دامی در کشتارگاه‌های دام استان و به وزن ۱۶۸ هزار و ۷۵۱ کیلوگرم نیز فرآورده‌های غیربهداشتی طیور در کشتارگاه‌های طیور استان کشف و ضبط شدند.  

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: در مجموع در حدود ۲۱۷ هزار و ۶۲۳ کیلوگرم از فرآورده‌های غیربهداشتی ضبط شده، معدوم شدند.  

وی در ادامه به کشتار دام و طیور در سطح کشتارگاه‌های استان طی ۹ماهه امسال نیز اشاره و عنوان کرد: طی این مدت ۶۷ هزار و ۷۹۲ رأس دام سبک و پنج هزار و ۵۷۸ رأس دام سنگین در کشتارگاه‌های استان کشتار شدند.  

رمضانی بیان کرد: در این راستا، دو میلیون و ۶۴۲ هزار و ۲۷۷ کیلوگرم گوشت قرمز استحصال شدند.  

وی خاطرنشان کرد: طی این مدت ۱۳ میلیون و ۴۱۹ هزار و ۶۷۹ قطعه مرغ گوشتی نیز در کشتارگاه‌های طیور استان کشتار شدند که در این راستا، ۲۴ میلیون و ۵۸۹ هزار و ۵۰۹ کیلوگرم گوشت مرغ استحصال شد.  

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخن خود همچنین اظهار کرد: طی ۹ماهه امسال در فرایند بازرسی‌های انجام شده ۵۶۶ تخلف بهداشتی، کشف که در این زمینه ۹۰۴ نمونه‌برداری آزمایشگاهی انجام شدند.  

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخن خود همچنین اظهار کرد: طی ۹ماهه امسال در فرایند بازرسی‌های انجام شده ۵۶۶ تخلف بهداشتی، کشف که در این زمینه ۹۰۴ نمونه‌برداری آزمایشگاهی انجام شدند.  

افزون بر این، رمضانی خاطرنشان کرد: طی ۹ماهه امسال ۲۳ مورد بازدید از شرکت‌های پخش فرآورده‌های استانی، ۲۴۰ مورد بازدید از داروخانه‌های دامپزشکی استان، ۲۱۵ مورد بازدید از مراکز درمانی دامی استان انجام شدند که در این زمینه ۱۵ رأی از سوی هیئت بدوی نظام دامپزشکی استان برای تخلفات این صنف‌های بخش خصوصی صادر شدند.  

وی در ادامه درباره صدور مجوزهای حمل بهداشتی فرآورده‌های غذایی از استان به خارج از استان نیز اظهار کرد: طی ۹ماهه امسال، برای حمل بهداشتی بیش از ۱۸ تن و ۹۰۰ کیلوگرم شیر خام از استان به مقاصد خارج از استان مجوز صادر شد.  

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی همچنین گفت: طی این مدت برای حمل دو هزار و ۳۸۰ کندوی زنبورعسل و برای حمل ۶۶ هزار و ۱۲۸ جلد پوست انواع دام کشتاری در استان به مقاصد خارج از استان گواهی بهداشتی صادر شد.  

علاوه بر این، وی گفت: طی این مدت، برای حمل ۳۳۹ هزار و ۱۶۰ کیلوگرم گوشت گوسفند و بز تازه و منجمد همچنین برای حمل ۱۸۸ هزار و ۷۶۵ کیلوگرم گوشت گوساله تازه و منجمد و برای حمل ۱۵ میلیون و ۶۹۹ هزار و ۸۶۴ کیلوگرم گوشت مرغ تازه و منجمد مجوز صادر شدند.  

رمضانی در خاتمه یادآور شد: برای حمل بهداشتی-قرنطینه‌ای سه هزار و ۸۱۹ راس گاو و گوساله زنده، برای حمل ۶۰۸ هزار و ۵۰۱ راس گوسفند و بز زنده و برای حمل ۱۴۲ هزار و ۸۶۰ قطعه مرغ زنده به مقاصد سایر استان‌ها مجوز صادر شده است.  

انتهای خبر/قهرمانی

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک