یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۷۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۲۳ - ساعت ۱۳:۱۳
 مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی بجنورد:

 آتش‌نشانان زن، نیروهای ستادی کلان‌شهرها هستند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی بجنورد گفت: جذب نیروی آتش‌نشان خانم بیشتر کلان‌شهرهای کشور همچون تهران، اصفهان و شیراز در بخش ستادی به‌کارگیری می‌شوند و کمتر در عملیات حضور دارند.
 آتش‌نشانان زن، نیروهای ستادی کلان‌شهرها هستند,

محمدحسن صحراگرد، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی بجنورد در گفتگو با خبرنگار عصر اترک دررابطه‌با جذب نیروی آتش‌نشان خانم در مرکز استان اظهار داشت: در استان خراسان شمالی همچون بسیاری از استان‌های کشور نیروی آتش‌نشان خانم مشغول به فعالیت نداریم.

 وی ادامه داد: جذب نیروی آتش‌نشان خانم بیشتر در استان‌های کلان کشور همچون تهران، اصفهان، شیراز و ازاین‌قبیل استان‌ها بوده که معمولاً در بخش ستادی به‌کارگیری می‌شوند و کمتر در عملیات ها حضور دارند.

 صحراگرد اضافه کرد: بر اساس بررسی‌های صورت‌گرفته نیروی خانم از لحاظ توان جسمی نسبت به نیروی آقا نمی‌تواند در عملیات‌هایی از قبیل آتش‌سوزی‌ها حضور پیدا کند و همین قضیه باعث شده تا استقبال کمتری نسبت به جذب نیروی آتش‌نشان خانم در بخش عملیات‌ها باشد.

 این مسئول در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبنی بر اینکه در برخی از عملیات‌های خاص، نیاز به حضور نیروی خانم وجود دارد، توضیح داد: در عملیات‌هایی که از سمت مردم تماس برقرار می‌شود، نوع اتفاق و یا جنسیت افراد محبوس شده در حادثه مشخص نیست و به همین دلیل در آن لحظه مشخص نمی‌شود که باید چه نیرویی اعزام شود.

 وی همچنین در مورد نیروهای آتش‌نشان خانم افتخاری در مجموعه آتش‌نشانی توضیح داد: طی سال‌های اخیر عده‌ای از نیروهای خانم به‌صورت افتخاری در آتش‌نشانی‌ها آموزش‌ها را دیده‌اند که باتوجه‌به اینکه نیروی رسمی و در دسترس نیستند، در عملیات‌های روزانه امکان حضورشان مهیا نیست.

 صحراگرد ادامه داد: گفتنی است که از نیروهای آتش‌نشان خانم افتخاری معمولاً در زمان بحران‌ها استفاده می‌شود که حجم حادثه بالا بوده و زمان خاصی تعریف نشده و امکان حضور وجود داشته باشد.

 وی در پاسخ به این سؤال خبرنگار ما مبنی بر اینکه عنوان شده در برخی از عملیات‌ها از نیروهای خانم شاغل در بقیه دستگاه‌های خدمات‌رسان استفاده می‌شود، گفت: باتوجه‌به اینکه از زمان ابلاغ عملیات نجات تا اجرای آن بین چهارتا پنج دقیقه زمان می‌برد، بنابراین آتش‌نشانی اولین و تنها ارگانی است که در این بازه زمانی می‌تواند در محل حضور پیدا کند و فضا را برای حضور سایر دستگاه ایمن کند.

 این مسئول یادآور شد: بنابراین طبق تجربیات کسب شده نیاز به جذب نیروهای خانم آتش‌نشان و به‌کارگیری آنها در ستاد نیز احساس نشده و جذبی صورت نگرفته است.

 

 انتهای خبر/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک