دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس دیدنی ها | کد خبر: ۲۸۷۷۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۲۳ - ساعت ۸:۵۱
گزارش تصویری؛

خزان در زمستان امامزاده دلاور آشخانه

سرسبزیی امامزاده دلاور آشخانه به دلیل درختان کاجی بود که در این مکان، باعث آرامش خاطر بازماندگانی که عزیز خود را در این جایگاه ابدی به خاک سپرده‌اند، بود اما اکنون بخش بزرگی از این درختان بعد از خشک شدن بریده شده‌اند و بسیاری دیگر نیز در آستانه خشک شدن و مردن هستند.
خزان در زمستان امامزاده دلاور آشخانه ,

 به گزارش خبرنگار عصر اترک از مانه و سملقان، امامزاده دلاور شهر آشخانه از آثار قدیمی و تاریخی شهرستان مانه و سملقان است که در ۲ کیلومتری شمال شهر آشخانه بر روی تپه بلندی که مشرف به شهر است، قرار دارد. این امامزاده که به امامزاده دیباج نیز معروف است از نوادگان امام رضا(ع) است، این مکان از دیرباز تاکنون، محل دفن درگذشتگان شهر آشخانه است.

سرسبزیی که این مکان داشت به دلیل درختان کاجی بود که در این مکان، باعث آرامش خاطر بازماندگانی که عزیز خود را در این جایگاه ابدی به خاک سپرده‌اند، بود اما چند زمانی است که این درختان مانند سابق نیستند و اکنون بخش بزرگی از این درختان بعد از خشک شدن بریده شده‌اند و بسیاری دیگر نیز در آستانه خشک شدن و مردن هستند.

حالا که در فصل زمستان هستیم و سرسبزی از دیگر درختان و زمین گرفته شده و فقط کاج‌های همیشه سبز هستند که قرار بود زمستان بر آنها غالب نشود و نتواند سرسبزی‌شان را به یغما ببرد؛ در امامزاده دلاور آشخانه این کاج‌های همیشه سبز دچار خزان در زمستان شده‌اند و چهره زردی به فضای همیشه سبز محوطه امامزاده دلاور و مزارهای مردمان داده‌اند.

گوشه‌ای از این پاییز را مشاهد کنید.

انتهای خبر/ص

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک