دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گزارش | کد خبر: ۲۸۷۷۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۲۰ - ساعت ۱۰:۱۵
عصر اترک نقش حاج‌قاسم در بین اهل‌تسنن را بررسی کرد؛

محبوبیت حاج‌قاسم در بین اهل‌تسنن خراسان شمالی

محبوبیت حاج‌قاسم در بین اهل‌تسنن کمتر از اهل‌تشیع نیست، زیرا حاج‌قاسم به برادران اهل‌سنت نشان داد که آمریکا خیرخواه هیچ ملتی نیست و برای اتحاد همه مسلمانان تلاش بسیاری کرد.
محبوبیت حاج‌قاسم در بین اهل‌تسنن خراسان شمالی,

 به گزارش عصر اترک، ۱۳ دی‌ماه ۹۸ روزی تلخ نه‌تنها برای مردم ایران بلکه برای مردمان عراق، سوریه و لبنان بود، روزی که «حاج‌قاسم» دل‌ها به دست آمریکای جنایت‌کار ترور شد.

 شهید سلیمانی در عرصه دفاع از انسانیت و ارزش‌های دینی مذهب خاصی نمی‌شناخت، دفاع از مظلوم و مقابله با داعش که نه‌تنها اسلام و مسلمانان را از زیر تیغ می‌گذراند به تهدیدی شدید برای جهان تبدیل شده بود، حاج‌قاسم را به چهره‌ای شناخته شده در تقویت جبهه تقریب و مبارزه با جریان‌های تکفیری در عرصه جهانی مبدل کرد.

 محبوبیت «حاج‌قاسم» در بین اهل‌تسنن کمتر از اهل‌تشیع نیست چرا که شهید سلیمانی خدمات زیادی به اهل‌سنت داشت و مردم هیچ‌وقت جان‌فشانی و ایثارگری‌های سردار دل‌ها را فراموش نخواهند کرد.

 سردار سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی فرای از مرزها عاشق و شیفته‌هایی داشت که در ذهن‌ها نمی‌گنجید، هر جا در هر نقطه‌ای انسانیت نمود پیدا می‌کرد برای دفاع از حقوقش وارد میدان می‌شد و برنده میدان نبرد علیه باطل بوده است.

 براین‌اساس به بهانه چهارمین سالگرد شهادت سردار دل‌ها با علمای اهل‌سنت خراسان شمالی گفتگویی گرفته شده که در ادامه تقدیمتان می‌شود:

 

 حاج‌قاسم نقشه‌های شوم دشمنان را نقش‌برآب کرد

 آخوند محمد سرفراز، مدیر حوزه علمیه هدایتی کلاته ابریشم راز و جرگلان در این باره اظهار داشت: بی شک جهان اسلام و جبهه جهانی مقاومت، سردار بزرگی را از دست داد؛ ولی این درخت تنومند مبارزه با تروریسم با اهدای خون این سردار بزرگ تنومندتر شد.

 وی ادامه داد: سردار سلیمانی تمامی نقشه‌های شوم مستکبران جهان را با فرماندهی مقتدرانه خود در قسمت‌های مختلف دنیا نقش‌برآب کرد که دلیل این همه کینه‌توزی و عصبانیت آمریکا و صهیونیسم جهانی از این شخصیت جهانی بود.

 آخوند سرافراز با تأکید بر اینکه آمریکا و صهیونیسم جهانی همواره سعی در ترور سردار سلیمانی داشت، گفت: سردار سلیمانی حقانیت جبهه مقاومت را ثابت کردند.

 

 شهید سلیمانی هیچ کاری را برای خودنمایی انجام نمی‌داد

 آخوند محمد درخشان، عضو شورای اسلامی شهر یکه سعود نیز در ادامه اضافه کرد: شهید سلیمانی یکی از فرماندهان تراز اول جهان اسلام که اگر با زمان صدر اسلام مقایسه کنیم یکی از سرداران رشید اسلام بوده و در تاریخ نام و یاد وی باقی می‌ماند.

 وی ادامه داد: شهید سلیمانی انسانی مؤمن، مخلص، متقی و باخدا بود و در انجام هر کاری رضایت خداوند را در نظر داشت و هیچ کاری را برای خودنمایی و شهرت انجام نمی‌داد.

 آخوند درخشان اضافه کرد: حاج‌قاسم تنها یک سردار نبود؛ او یک حکیم، دانشمند و عالم جامع و کامل بود که دنبال این بود تمام مسلمانان جهان تحت سیطره اسلام ناب محمدی قرار گیرند.

 عضو شورای اسلامی شهر یکه سعود گفت: آمریکایی‌های تروریست با ترور سردار سلیمانی خطوط قرمز را شکستند و در اقدامی ناجوانمردانه سرباز پر افتخار اسلام را به شهادت رساندند.

 وی تصریح کرد: سردار سلیمانی، سردار سرافراز انقلاب پس از مجاهدت‌های طولانی و مبارزه علیه باطل و استکبار سرانجام به درجه رفیع شهادت نائل گشت.

 

 سردار سلیمانی معادلات سیاسی استکبار جهانی را بر هم زد

 عبدالله آخوند خوش‌نظر، امام‌جمعه اهل‌سنت روستای تازه‌یاب مانه و سملقان اظهار داشت: نیت پاک و مجاهدت‌های شجاعانه در جبهه‌های حق علیه باطل برای دفاع از اسلام و امنیت مردم باعث شد که شهید سلیمانی در دل تمامی افراد جهان جای گیرد.

 وی ادامه داد: سردار سلیمانی برخلاف بسیاری از افراد به دنبال شهرت و آوازه نبود و همین امر رمز محبوبیت اصلی وی در بین مسلمانان است.

 عالم دینی اهل‌سنت مانه و سملقان خاطرنشان کرد: سردار قاسم سلیمانی نقش چشمگیری در برهم‌زدن معادلات سیاسی استکبار جهانی و ایادی استکبار داشت.

 وی گفت: سردار سلیمانی برای دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی نه‌تنها مدافع حرم، بلکه مدافع تمامی مظلومان جهان به‌ویژه مردم مسلمان عراق، سوریه و لبنان بود به‌گونه‌ای که این مجاهد بی‌ادعا پدیده شوم داعش را با درایت و رهنمودهای مقام معظم رهبری، از صحنه روزگار محو کرد.

 

 ارادت خاص ترکمن‌های خراسان شمالی به حاج‌قاسم

 آراز آخوند محمدی، مدیر مدرسه علمیه محمدیه روستای اشرفدره راز و جرگلان اظهار داشت: شخصیت شهید سلیمانی را نمی‌توان محدود به قشر خاصی دانست به‌گونه‌ای که هر کجا انسانیت حکم می‌کرد، برای دفاع از مظلوم حضور می‌یافت.

 وی ادامه داد: شهید سلیمانی حامی مظلومان جهان، به‌ویژه مردم مسلمان عراق، سوریه و لبنان بود و با حضوری مؤثر پدیده شوم داعش را از صحنه روزگار محو کرد.

 آخوند محمدی اضافه کرد: زمانی همه از شکل‌گیری گروهک تروریستی داعش ابراز نگرانی و تهدید می‌کردند، اما شهید سلیمانی با ازخودگذشتگی پا به میدان گذاشت و با گام‌های استوار خود ترس بر اندام تروریست‌ها در منطقه انداخت و آرامش و امنیتی وصف‌ناپذیر در ایران و کشورهای منطقه ایجاد کرد.

 وی با بیان اینکه از ارادت خاص ترکمن‌های این استان به شهید حاج‌قاسم این را باید یادآور شد، گفت: حاج‌قاسم به برادران اهل‌سنت نشان داد که آمریکا خیرخواه هیچ ملتی نیست و برای اتحاد همه مسلمانان تلاش بسیاری کرد.

 

 حاج‌قاسم باعث اتحاد ملی در زمان و حیات و شهادتش شد

 آتاآخوند داوری، امام‌جمعه اهل‌سنت مسجد خاتم الانبیاء بجنورد در ادامه با بیان اینکه طبق آیات قرآن که فرموده در جنگ حق و باطل، این نمود باطل شما را نترساند، این فراگیری باطل شما را مأیوس نکند، زیرا سرانجام حق پیروز است، گفت: حق همیشه پیروز بوده است.

 وی ادامه داد: شهید سلیمانی محبوب دل‌های همه ملت ایران و به‌خصوص جامعه اهل‌سنت بود و محبوبیت سردار سلیمانی نزد اهل‌تسنن ایران بر کسی پوشیده نیست.

 آخوند داودی اضافه کرد: زحمات سردار سلیمانی در راستای اعتلای اسلام و اسلام ناب و همچنین دفاع از حقیقت اسلام و مبارزه با گروه‌های تکفیری و افراطی داعش که خود را منسوب به اسلام می‌دانند قابل‌تقدیر است.

این آخوند اهل سنت گفت: شهید حاج‌قاسم سلیمانی، محبوب دل‌های همه ملت ایران بود و جامعه اهل‌سنت نیز از این امر مستثنی نیست.

 وی خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی مدافع اسلام و سرزمین اسلامی بود و هم در زمان حیات و هم شهادت، سبب وحدت و اتحاد ملی در مقابل استکبار و صهیونیست است.

 

 انتهای خبر/ رحمانی

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک