دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گزارش | کد خبر: ۲۸۷۷۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۱۷ - ساعت ۱۰:۳۷
عصر اترک نقش حاج‌قاسم در جبهه مقاومت را بررسی کرد؛

حاج‌قاسم از نابودی داعش تا ایستادگی جبهه مقاومت

حاج‌قاسم سلیمانی برای جمهوری اسلامی تنها یک فرمانده نظامی نبود، در واقع او نماد محور مقاومت بود که پایه‌های جمهوری اسلامی بر آن بنا شده که موجب شد خلافت خودخوانده داعش در عراق و سوریه از بین رود.
حاج‌قاسم از نابودی داعش تا ایستادگی جبهه مقاومت,

 به گزارش عصر اترک، سردار سلیمانی یک قدرت هم‌پیمان در کنار جمهوری اسلامی با عنوان جبهه مقاومت ایجاد کرد که با شهادت حاج‌قاسم سلیمانی اهمیت مقاومت در جهان اسلام بیشتر شد و به دنبال آن خون وی هیچ‌گاه پایمال نمی‌شود.

 شهید سلیمانی یکی از باشهامت‌ترین فرماندهان تاریخ به شمار می‌رفت که در سخت‌ترین نبردها همواره پیشتاز بود و در خط مقدم قرار داشت و ایستادگی در برابر کفر و استکبار از ویژگی‌های بارز شهید سلیمانی بود.

 سردار سلیمانی یک قدرت هم‌پیمان در کنار جمهوری اسلامی با عنوان جبهه مقاومت ایجاد کرد و همین موضوع باعث شد که اگر تا دیروز جبهه مقاومت فلسطین با سنگ می‌جنگید، امروز به یک قدرت بزرگ تبدیل شود و به گفته مقامات اسرائیل، این کشور پنجمین ارتش دنیا را دارد؛ ولی امروز باگذشت بیش از ۹۰ روز در جنگ با مقاومت ناتوان مانده است.

 

 ولایت‌مداری حاج‌قاسم، سرآمد تمام ویژگی‌هایش بود

 طوبی ولی‌پور، کارشناس مسائل سیاسی و استاد حوزه علمیه خواهران الزهرا (س) بجنورد در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار داشت: از جمله ویژگی‌های بارز حاج‌قاسم این بود که روحیه شهادت‌طلبی، اخلاص، سلحشوری و ارادت ویژه‌ای به اهل‌بیت داشت، براین‌اساس خدمتگزاری به اهل‌بیت را افتخار تلقی می‌کرد.

 ولی‌پور با اشاره به اینکه ولایت‌مداری سردار سلیمانی سرآمد تمام اخلاقیاتش بود، گفت: معنویت و اخلاص در عبادت و دقت در امورات باعث شد حاج‌قاسم در بین مردم تبدیل به یک شخصیت بارز شود.

 این کارشناس مسائل سیاسی گفت: یک نکته قابل‌توجه دیگر این است که سردار سلیمانی، علاقه زیادی به فرهنگ، هنر و مطالعه داشت که این ویژگی باعث شد تا نگاهش به جهان اسلام و اطراف باز شود.

 ولی‌پور با اشاره به اینکه حاج‌قاسم از ابتدای انقلاب در مسیر اهداف انقلاب امام خمینی (ره) حرکت کرد، گفت: هدف امام (ره) سعادت بشری و برای‌خدا بود و حاج‌قاسم نیز با حرکت در این مسیر توانست به موفقیت برسد.

 این کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر این موضوع که حاج‌قاسم آرامش را از خود سلب کرده بود تا مردم در آرامش باشند، افزود: ایشان منافع شخصی خود را بر منافع مردم و نظام ترجیح نداد و هیچ زمان نمی‌خواست دیده شود و معتقد بود که اگر کار برای رضایت خدا باشد، خدا او را برای دیگران آشکار خواهد کرد.

 ولی‌پور ادامه داد: براین‌اساس همین دیدگاه حاج‌قاسم باعث شد که بعد از شهادت باتوجه‌به اینکه بسیاری او را نمی‌شناختند، از کودک تا سن بالا در غم ازدست‌دادن این شهید والامقام داغدار شوند.

 

 

 حاج‌قاسم به استراتژی تجاری و تأثیر آن بر امنیت ملی آگاه بود

 این مدرس حوزه علمیه الزهرا (س) بجنورد گفت: حاج‌قاسم در منطقه نسبت به موضوع استراتژی تجاری و تأثیر آن در امنیت ملی کاملاً آگاه و واقف بود و یکی از معیارهای حاج‌قاسم چگونگی روابط اقتصادی ایران با کشورهای منطقه بوده است.

 وی بیان داشت: همان‌طور که سردار سلیمانی در حوزه نظامی در راستای ایجاد روابط با کشورهای منطقه تلاش داشت، در حوزه مقاومتی نیز تأکید داشت که بتواند روابط تجاری را بیشتر کند و سعی می‌کرد که مرزهای اقتصادی را بردارد  تا بتوانیم با کشورهای بسیاری روابط تجاری داشته باشیم.

 این کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر این موضوع که نقش حاج‌قاسم در کارآمدی مقاومت فلسطین چه چیزی بوده، توضیح داد: یکی از دستوارت دینی این است که علم، باور و عمل در یک‌جهت باشد، حاج‌قاسم نیز از این سه ویژگی برخوردار بود و توانست نقش اثرگذاری در منطقه داشته باشد.

 

 سردار سلیمانی نمادی از مبارزه با تروریسم در منطقه بود

 وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین نقش‌های سردار سلیمانی در منطقه نابودی خلافت خودخوانده داعش بوده، گفت: نابودی داعش توسط حاج‌قاسم از او به‌عنوان نمادی از مبارزه با تروریسم در منطقه مطرح کرد.

ولی‌پور گفت: داعش ساخته آمریکا و اسرائیل است، براین‌اساس وقتی سردار سلیمانی داعش را که تهدید جدی در منطقه بود، از بین برد، کسانی که داعش را ساخته بودند، تلاش کردند این شخصیت را از بین ببرند تا بتوانند از این گروه‌ها در منطقه ایجاد کنند.

 وی ابراز داشت: مهم‌ترین تأثیری که حاج‌قاسم در جبهه مقاومت داشته و به‌وضوح دیده می‌شود این بود که اگر سردار سلیمانی و استراتژی نظامی‌اش در منطقه نبود، قطعاً امروز حماس با این قدرت در جنگ وارد نمی‌شد. 

 ولی‌پور گفت: حملات حماس، اسرائیل را به وحشت انداخته که نشان‌دهنده این است که مکتب نظامی حاج‌قاسم بر کودکان و جوانان حماس تأثیر گذاشته و با درسی که از این مکتب گرفتند این مسیر را پیش می‌برند.

 

 

 حاج‌قاسم فارغ از تمام گرایش‌های سیاسی بود

 عباس کیفی بجستانی، یک کارشناس مسائل سیاسی در خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار داشت: حاج‌قاسم سلیمانی شیر میادین نبرد و سیدالشهدا مقاومت و فرماندهی شجاع، محبوب ملت و سرداری بی‌نظیر بود که قهرمانانه در جبهه دفاع از ایران و در خارج از مرزهای کشور، خالصانه و بااقتدار خدمت کرد تا ایران اسلامی در امنیت و آرامش به سر ببرد.

 وی ادامه داد: حاج‌قاسم محبوب قلب‌های همه آزادی‌خواهان جهان و مردم ایران فارغ از دسته‌بندی‌ها و گرایش‌های سیاسی بود.

 کیفی بجستانی خاطرنشان کرد: یکی از شجاع‌ترین فرماندهان نظامی در عرصه نبرد بود و به‌جای حرکت پشت خاکریزها همواره در خود خاکریز گام برمی‌داشت.

 این کارشناس مسائل سیاسی ابراز داشت: در عین توانمندی و فرماندهی مقتدرانه و بی‌نظیر، انسانی متواضع، بصیر، ولایت‌مدار، صادق، شجاع، نترس و اسوه اخلاق بود.

 

 دشمن نمی‌تواند تفکر حاج‌قاسم را از ما بگیرد

 وی گفت: رفتار و برخوردهای متواضعانه و مدیریتی حاج‌قاسم سلیمانی به‌گونه‌ای بود که تمام شیعه و سنی، ملت‌های لبنان، فلسطین، سوریه، عراق، افغانستان و کشورهای دیگر مجذوب شخصیتش شدند و به او ارادت داشتند.

 این کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: این شهید والامقام ناشر ارزش‌های انقلاب در منطقه و جهان است و اگر جسم او را از ما گرفتند، تفکر او را از ما نمی‌توانند بگیرند.

 وی ادامه داد: تمام زندگی حاج‌قاسم برگ زرینی از ایثار و اطاعت‌پذیری از ولایت است و تاآخرین‌نفس در این راه سر از پا نشناخت و همیشه در خط مقدم بود.

 عضو جامعه قاریان قرآن ابراز داشت: جنایت‌کاران آمریکایی دست به جنایتی زدند که اولاً نام سیاه خود را در تاریخ، ظلمت ابدی بخشیدند و ثانیاً بر نابودی و محو خود از صفحه جهانی سرعت دادند.

کیفی بجستانی ابراز داشت: حکام جنایت‌پیشه آمریکایی و صهیونیستی به خیال واهی خود از کابوس ذهن منحوس خود نسبت به حاج‌قاسم سلیمانی رهایی یافتند، اما غافل‌اند که حاج‌قاسم پرورش‌یافته مکتب عاشورا است و شهادت حاج‌قاسم آغاز یک جنبش عظیم است و رهروان راه سردار سلیمانی این جنبش را در ادامه راه حاج‌قاسم و دیگر شهدای گران‌قدر به ثمر خواهند نشاند.

 

 

 خون حاج‌قاسم، سندی ماندگار از رسوایی استکبار است

 وی افزود: خون پاک حاج‌قاسم سندی گویا و ماندگار از رسوایی استکبار و نظام سلطه و شهادت این بزرگ‌مرد عاشورائی، جنایتی هولناک و تأسف‌برانگیز از سوی رژیم جنایت‌کار و تروریست آمریکا است.

 کیفی بجستانی گفت: شهادت حاج‌قاسم تمام طبقات جامعه ما را از جوان و از پیر گرفته تا همه گروه‌ها، همه جناح‌ها، قومیت‌ها و ملیت‌های کشور در حزن و اندوه فروبرد، همچنین با شهادت حاج‌قاسم، غفلت‌ها از جامعه پاک و وحدت خوبی در کشور حاکم شد و ادامه دارد.

 این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: گرچه دشمنان در حال دسیسه و دشمنی هستند ولی مردم ما هوشیار و بابصیرت‌اند و حتی با شهادت عزیزانشان در مراسم حضور گسترده و ارزشمندی دارند.

 وی ابراز داشت: بدون شک حتی شهادت حاج‌قاسم خط جهاد و مقاومت را تقویت و انگیزه دینی ملت‌های منطقه و مظلومان جهان را منسجم ساخت و درس مجاهدت خود را با شهادت پرافتخارش در کتاب تاریخ ثبت کرد.

 

 مجاهدت‌های حاج‌قاسم و ایستادگی امروز جبهه مقاومت در برابر استکبار

 افسانه طالب خواه، کارشناس مسائل سیاسی در ادامه گفت: با وجود این که چهار سال از شهادت مرد عمل، سرباز ولایت، مالک‌اشتر رهبری، سردار دل‌ها، حاج‌قاسم سلیمانی می‌گذرد، اما داغ شهادتش هنوز در دل‌های عاشقان و آزادی‌خواهان جهان تازه است.

 وی ادامه داد: حاج‌قاسم کسی بود که برای مبارزه با آمریکا، رژیم صهیونیستی و گروه‌های تروریستی از جان خود گذشت و به دست آمریکا جنایت‌کار شهید شد و تعجب دنیا از این است که شهادت حاج‌قاسم سلیمانی به دست کشوری که با ادعای مبارزه با تروریست در منطقه حضور داشت، انجام شد.

 این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: امروز شرایط انقلاب و منطقه طوری است که دشمنان مدام در حال توطئه چیدن هستند، بنابراین ما باید اهداف استکبار را برای جوانان شرح دهیم و در کنار آن، فعالیت‌های شخصیت‌های انقلابی، به‌خصوص اسطوره مقاومتی چون حاج‌قاسم سلیمانی را برای آنان مطرح کنیم تا به آگاهی برسند.

 طالب خواه یادآور شد: سردار سلیمانی مرد میدان عمل بود و به برکت مجاهدت حاج‌قاسم امروز جبهه مقاومت در مقابل جنایت‌کاران ایستادگی می‌کند و شایسته است فرزندان انقلاب راه و مکتبش را به شایستگی ادامه دهند.

 

 انتهای خبر/ رحمانی

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک