دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گزارش | کد خبر: ۲۸۷۷۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۱۳ - ساعت ۱۴:۱
نقش شهید سلیمانی در تقویت جبهه مقاومت در جهان اسلام بررسی شد؛

مکتب سلیمانی احیاگر جبهه مقاومت فرامنطقه‌ای

سردار حاج قاسم سلیمانی برای خدمت به مردم و مظلومان زمان و مکان نمی‌شناخت و هر جایی و هر زمانی مردم نیاز به یاری داشتند با سرعت در آن منطقه حاضر می‌شد.
مکتب سلیمانی احیاگر جبهه مقاومت فرامنطقه‌ای,

به گزارش عصراترک ، امروز همزمان است با سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی به دست تروریست‌های آمریکایی، سرداری که برای خدمت به مردم و مظلومان زمان و مکان نمی‌شناخت و هر جایی و هر زمانی مردم نیاز به یاری داشتند با سرعت در آن منطقه حاضر می‌شد و همین روحیه در کنار تفکرات این سردار بزرگ موجب شده بود نه تنها مردم کشورمان بلکه میلیون‌ها نفر از مردم در کشورهای مختلف به این سردار بزرگ عشق بورزند.


پیروز نهایی این جبهه‌های جدید فقط جریان مقاومت با مدیریت هوشمندانه حاج قاسم است

احمد فیروزه، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با عصراترک  با بیان اینکه جبهه بین‌المللی مقاومت با نگاه حاج قاسم شکل گرفت، اظهار کرد: سردار سلیمانی با استفاده از تجربیات سال‌های دفاع مقدس و مشورت‌های یارانش، مقاومت در کشورهای منطقه را با تکیه بر امکانات داخلی همان کشورها مقتدر کرد.  

فیروزه افزود: امروز در می‌یابیم آنچه تاکنون برای ایران در منطقه و فراتر از آن یعنی قدرت فرامنطقه‌ای ایران تأثیر داشته است همین نگاه میدانی و حمایت از جریان مقاومت بوده است.

وی ادامه داد: . آن روز افرادی همچون رابرت فیسک افق پیش روی جبهه مقاومتی را که مبدع آن امام بزرگوار و رهبر فرزانه و حکیم انقلاب بودند و پیش برنده آن نیز شهید سلیمانی بود، می‌دیدند و می‌دانستند حرکتی که از ۲۰۰۶ با جنگ ۳۳ روزه حزب‌الله با رژیم صهیونیستی شتاب گرفته، می‌رود تا جبهه‌های جدیدی را در منطقه باز کند.

فیروزه بیان کرد: پیروز نهایی این جبهه‌های جدید فقط جریان مقاومت و مدیریت هوشمندانه حاج قاسم تحت لوای ایران مقتدر است.

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: ایجاد گروه‌های وفادار و تأسیس پایگاه‌های نظامی گروه‌های مقاومت در منطقه از جمله ابزارهای ایران برای مدیریت منازعه با رژیم صهیونیستی و حتی آمریکا و نیز تقویت نفوذ و عمق استراتژاتژیک خود در حیاتی‌ترین نقاط منطقه بوده است.  

وی گفت: بر این اساس جمهوری اسلامی ایران با سرمایه گذاری در لبنان و فلسطین و بر روی حزب الله، حماس و جهاد اسلامی در مجاورت مرزهای رژیم صهیونیستی بهره برده و حتی از ظرفیت جنبشی شیعی مانند صابرین در غزه، انصارالله در یمن، حشدالشعبی، تیپ فاطمیون افغانستان در جهت تقویت جبهه مقاومت استفاده کرده است.

 

گفتمان مقاومت در سطح انقلاب اسلامی، مقوله‌ای تمدنی است که در شخصیت سردار سلیمانی نموده یافته است

اعظم السادات فخرنبی، مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی در گفتگو با عصراترک اظهار کرد: برقراری پیوندهای معنوی میان جمهوری اسلامی و جریان مقاومت که به معنای ایستادگی و دفاع از اصول در برابر قدرت‌های مداخله‌گر بود، موجب اتصال همه جریان‌های مقاومت در منطقه با یکدیگر در برابر رژیم اشغالگر قدس شد.

فخر نبی افزود: نوع نگاه و چگونگی برخورد مقاومت با موضوع فلسطین علاوه بر نگاه منطقه‌ای، به موضوع ایستادگی به هویت اسلامی آنان نیز مرتبط می‌شد.  

وی عنوان کرد: مواضع اعضای این جبهه از جمله حزب‌الله در ضرورت حمایت از فلسطین از طریق تجهیز آنها به سلاح و حمایت لجستیک از نوار غزه نشان‌دهنده تلاش برای ایفای نقشی بود که به نوعی از رویکرد انقلاب اسلامی و کتبی که حاج قاسم از خود برجای گذاشت الهام می‌گرفت.  

این مسئول گفت: در حقیقت آرمان فلسطین، رابطه و میزان حمایت جمهوری اسلامی از هر جریان و ایدئولوژی را مشخص می‌ساخت و ایران با هیچ گروه یا جریان خاصی رفتاری متفاوت از اصول خویش یعنی مبارزه با رژیم‌صهیونیستی در پیش نگرفت.

فخر نبی اضافه کرد: در خصوص جبهه مقاومت و سردار سلیمانی نکته محوری که باید بیان شود این است که ما در بستر انقلاب اسلامی قرار داریم و محدوده رفتار و تصمیمات ما به جمهوری اسلامی محدود نمی‌شود.  

مسئول جامعه زنان سپاه حضرت جواد الائمه(ع) خراسان شمالی با بیان اینکه ما در حوزه انقلاب اسلامی از یک توان و ظرفیّت متفاوتی برخورداریم، گفت: رفتار ما نیز بر اساس آن ظرفیّت قابل ارزیابی است، به عبارت دیگر وقتی صحبت از انقلاب اسلامی می‌شود، معنایش در نظر گرفتن ظرفیّت تمدنی برای آن است.  

این مسئول ادامه داد: تمدن مد نظر، مقوله‌ای فراسرزمینی و گسترده‌تر از مرزهای ملی جمهوری اسلامی قرار دارد و شامل بسیاری از کشورها و افراد در نقاط مختلف جهان می‌شود که محوریت مقوله معرفتی به نام انقلاب اسلامی در آن مراعات می‌شود.

وی اضافه کرد: وقتی منطق انقلاب اسلامی توسط امام خمینی(ره) ارائه شد و بعدها ترویج شده و توسعه یافت و در بسیاری از کشورها مقبولیت پیدا کرد، طبعاً رویکرد انقلاب اسلامی نمی‌تواند محدود به اقتضائات و سیاستگذاری‌های درون یک مرز محدودی به نام جمهوری اسلامی باشد.

فخر نبی بیان کرد: بر این اساس، انقلاب اسلامی باید هم از مولفه‌های بسیار جامع و کاملی به نام تمدن نوین اسلامی برخوردار باشد تا همه مجموعه‌های ذیل این تمدّن، بر اساس رسیدن به آن تمدن اسلامی جمع شده و هم‌افزایی کنند.  

وی ادامه داد: وقتی این مقدمات کنار هم جمع می‌شود مشاهده می‌شود که سردار سلیمانی در جایگاهی که عملاً و در مواجهه با نظام سلطه، انقلاب اسلامی را در منطقه توسعه داده است. و در این راستا، باورمندان به انقلاب اسلامی را در صف واحد در برابر نظام سلطه قرار داده و آن را ذیل گفتمانی به نام مقاومت، ایجاد کرده است.  

این مسئول خاطرنشان کرد: این نشان می‌دهد که این گفتمان مقاومت در سطح انقلاب اسلامی، محدود به مقوله نظامی نیست، بلکه مقوله‌ای تمدنی است که در رفتار و شخصیت سردار سلیمانی نموده یافته است.

فخر نبی گفت: سردار سلیمانی، در مهلکه جنگ هم دنبال نظامی‌گری و پیروزی نظام صرف نیست، بلکه به دنبال تحقق گفتمان معرفتی انقلاب اسلامی در آن منطقه‌ها است. زیرا غرض آن است که افراد و گروه‌های متعددی از کشورهای منطقه جغرافیایی انقلاب اسلامی دور هم جمع شوند و با معارف انقلاب اسلامی آشنا شوند.

مسئول جامعه زنان سپاه حضرت جواد الائمه(ع) خراسان شمالی با بیان اینکه امروزه از سردار سلیمانی به عنوان یک مکتب یاد می‌شود، افزود: این مکتب، ذیل انقلاب اسلامی، نظام ولایت و مقاومت معنا می‌شود و معنایش این است که باید در جهان اسلام و در محدوده انقلاب اسلامی و در گستره مقابله با سلطه، عزّت و بلندمرتبگی جایگاه مسلمانان نسبت به کفار و بیگانگان از یک سو و بحث دعوت و یعنی توسعه گفتمان انقلاب اسلامی به مرزهای فراتر از مرزهای جمهوری اسلامی ایران، مدّ نظر قرار بگیرد.

شهید سلیمانی انسان فرهنگی و هنری درجه یک بود
مهدی اکرامی، مسئول سازمان فضای مجازی بسیج خراسان شمالی در گفتگو با عصراترک اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که شهید قاسم سلیمانی به آن اعتقاد داشت و در عمل به آن پای‌بند ماند، توجه به ابعاد گوناگون مقاومت بود.  

اکرامی گفت: ایشان مقاومت را مقوله‌ای تک‌بعدی نمی‌دانست و تلاش می‌کرد به طرق مختلف و زوایای گوناگون آن را در برابر دشمن اجرا کند در اینجا بنده فقط به یکی از مهمترین آن زوایا که کمتر به آن پرداخته شده اشاره می‌کنم و آن اعتقاد به استفاده از هنر در تحکیم مقاومت است.

وی افزود: استفاده از مقوله هنر در موضوعات مختلف سیاسی اجتماعی یکی از توصیه‌هایی است که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار داشته است و ایشان در عمل آن را به اجرا درآورد. در واقع شهید سلیمانی جدای از اینکه فرمانده نظامی قاطع و شجاع بود یک انسان فرهنگی و هنری درجه یک هم بود.

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج خراسان شمالی گفت: سردار سلیمانی، مردی است که تمام تلاشش را می‌کرد تا فیلم سینمایی «به وقت شام» آقای ابراهیم حاتمی‌کیا به موقع و در بحبوحه بحران داعش به روی آنتن برود و در سال ۹۶ به حاتمی کیا تاکید می‌کند که همین امسال باید این فیلم ساخته شود چون در سال آینده وضعیت داعش تغییر می‌کند.  

وی ادامه داد: شهید سلیمانی از نزدیک با هنر و هنرمندان در ارتباط بود و زمینه ساز خلق آثار و یادگارهایی در حوزه سینما و تلویزیون شد. به دلیل همین جامع الابعادی بودن شهید سلیمانی است که مشاهده می‌کنیم پس از شهادتش در دریای سوگواران ملت ایران و ملت‌های دیگر از جمله سوریه، عراق، لبنان و مناطق دیگر، اقشار مختلف مردم حضور حماسی دارند.  

اکرامی گفت: گروه‌های مختلف در داخل و خارج کشور او را بزرگ داشتند و در برابر عظمتش تعظیم کردند. حتی فیلم سازان و کارگردانانی از آمریکا، فرانسه، سوریه، عراق و لبنان هم ابراز همدردی می‌کنند.

وی اضافه کرد: بنابراین به اعتقاد بنده این ویژگی جامع‌الابعاد بودن سردار سلیمانی هست که او را این گونه تاثیرگذار کرد و توانست خدمات ارزنده و موثری از خودش برجای گذارد.  

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در یک کلام می‌توان گفت اگرامروز ما چند قاسم سلیمانی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی داشتیم که همانند سردار شهید به ابعاد مختلف مقاومت باور داشتند قطعا وضع کنونی ایران بهتر از این بود که هست.

تهیه و تنظیم گزارش: هدیه دهقانی

انتهای خبر/د

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک