دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گزارش | کد خبر: ۲۸۷۷۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۱۳ - ساعت ۸:۲۹
عصر اترک به ویژگی‌های ملی و فراملی حاج‌قاسم پرداخت؛

حاج‌قاسم، چهره‌ای که جهانی شد

باگذشت چهار سال از شهادت حاج‌قاسم، دشمنان همچنان در حال فتنه‌انگیزی هستند، غافل از اینکه سردار سلیمانی نه‌تنها به‌عنوان الگویی در بین تمام نسل‌ها و ملت ایران زبان زد است، بلکه به یک الگوی جهانی تبدیل شد.
حاج‌قاسم، چهره‌ای که جهانی شد,

به گزارش عصر اترک، چهار سال از شهادت سردار دل‌ها، شهید حاج‌قاسم سلیمانی می‌گذرد و طی این مدت جهان شاهد اتفاقات زیادی بوده است؛ اما هیچ‌کدام اهمیت تأثیر این مرد بزرگ و قدردانی مردم از فداکاری‌های این سردار دل‌ها را کم‌رنگ نکرده است.

او مردی خستگی‌ناپذیر بود و از هیچ مشکلی نترسید، همچنین فرماندهی بود که حضورش در میدان رزم لرزه بر اندام دشمنان دین، اسلام و مسلمانان انداخت و در میدان حفاظت و حمایت از مظلومان، در کنارشان قرار گرفت و یاری‌شان می‌داد.

حاج‌قاسم فرزند انقلاب بود و دلبسته و مروج گفتمان آن، بنابراین انقلاب را در بین ملت‌های عدالت‌خواه جهان امتداد می‌داد و امروز انقلاب‌هایی که در کشورهای مسلمان در حال جریان هستند، در واقع در مسیر انقلاب جمهوری اسلامی و ایران و جبهه مقاومتی است که سردار سلیمانی به آن هویت بخشید و آن را ماندگار کرد.

نکته قابل‌توجه این است که سردار سلیمانی به‌عنوان قهرمان فراجناحی توانست همه سلایق را در مسیر درست راهنمایی و با خود همراه کند، به همین دلیل ما ایشان را قهرمان ملی می‌نامیم که هنر همراه بودن و همراه‌کردن اکثریت سلایق برای تأمین منافع ملی را داشتند.

 

سردار سلیمانی، نظام را مدیون مردم می‌دانست

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار داشت: شهادت سردار بزرگ اسلام، مالک‌اشتر زمان سردار قاسم سلیمانی، باتوجه‌به اینکه آرزوی سردار دل‌ها بود؛ اما برای ملت ایران و آزادی‌خواهان جهان، خبری تلخ و سخت شد.

حجت‌الاسلام احمدی‌فرد با اشاره به اینکه حاج‌قاسم عاشق مردمش بود و آنها را ولی‌نعمت می‌خواند، ادامه داد: همچنین سردار سلیمانی بر این باور و یقین بود که انقلاب و نظام نتیجه تلاش‌های مردم بوده است و خود را مدیون و وامدار این ملت می‌دانست.

وی ابراز داشت: این روحیه مردم‌داری و مردمی‌بودن حاج‌قاسم باعث شد تا در روز شهادت و تشییع و تدفین این شهید والامقام از اقشار مختلف جامعه با هر دیدگاهی که داشتند حضور پررنگی را داشته باشند که جمعیت میلیونی زبان زد بود.

 

 

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی بیان داشت: سردار سلیمانی در عین صلابتی که داشت، آرام و پر طمأنینه و پیوسته به یاد خداوند بود، در جای خود قاطع بود؛ اما با کسی درشتی نمی‌کرد.

 وی خاطرنشان کرد: حاج‌قاسم مصداق بارز یک انسان خوش‌رو بود و لبخند ملیح و دل‌نشینش، جذابیت چهره‌اش را دوچندان می‌کرد، دوست‌داشتنی و به همان میزان که در برابر دشمن باصلابت بود و لرزه بر اندام او می‌افکند؛ اما در مقابل آحاد مردم متواضع و فروتن بود.

 این کارشناس مسائل سیاسی گفت: او عمیقاً به خانواده خویش عشق می‌ورزید، تکریم و احترام او به والدین زبانزد خاص و عام بود و رابطه عاطفی‌اش با همسر و فرزندان، کانون خانوادگی‌شان را گرم و پرحرارت کرده بود.

 

  شهادت سردار دل‌ها، باعث تقویت جبهه مقاومت شد

این مسئول بیان کرد: شهادت سردار سلیمانی در واقع باعث اتحاد بیشتر ملت ایران، عراق و جهان اسلام و تقویت جبهه مقاومت شد.

حجت‌الاسلام احمدی‌فرد افزود: همچنین شهادت سردار سلیمانی هیچ‌گونه ضعفی در جبهه مقاومت نخواهد داشت؛ بلکه خون بابرکت شهید باعث انسجام بیشتر و وحدت جبهه مقاومت به محوریت ایران خواهد شد.

 

حضور قدرتمندانه حاج‌قاسم، نابودی داعش را رقم زد

سردار سعید مطهری زاده، فرمانده انتظامی خراسان شمالی دررابطه‌با ویژگی‌های ملی و فراملی حاج‌قاسم اظهار داشت: اگر امروزه کشور ایران در سطح دنیا عزت و قدرت دارد، به برکت خون پاک شهدا است.

وی با اشاره به اینکه طی چند سال گذشته گروهک تکفیری داعش کشورهای همسایه ما، از جمله سوریه و عراق را اشغال کرده بود و در مرزها ناامنی ایجاد می‌کرد، گفت: هدف اصلی این تکفیری‌ها ایران اسلامی بود که در مستندات به‌جای‌مانده از آنها کاملاً این موضوع مشهود است.

 

 

سردار مطهری زاده افزود: اعضای این گروهک تکفیری در آن دوران جنایت‌ها و تجاوزهای بی‌رحمانه‌ای را به مردم از جمله مردان، زنان و کودکان داشتند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی با بیان اینکه با حضور قدرتمندانه حاج‌قاسم سلیمانی، ورق برگشت و نابودی داعش رقم خورد، یادآور شد: شهید قاسم سلیمانی یک‌بار دیگر تاریخ اسلام را احیا کرد و روحیه فداکاری و گذشت و ایثار را در بین نسل‌های مختلف در سطح دنیا خصوصاً کشور عزیزمان زنده و ترسیم کرد.

 

  سردار سلیمانی، دلدادگان فراوانی در خارج از مرزها دارد

سردار مطهری زاده با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی امروز نه‌تنها در ایران و کشورهای اسلامی بلکه در کشورهای شرقی و غربی دلدادگان فراوانی دارد، گفت: این سردار بزرگوار افتخار و الگو و سرمشق ما و خانواده‌های معظم ایثارگران و نظامی‌ها است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: امروز وظیفه تک‌تک ما این است که راه شهدا را ادامه داده و آرمان‌های نظام اسلامی را حفظ کرده و گسترش دهیم.

 

حاج‌قاسم یک تفکر بود

محمدرضا نوروزی، یک کارشناس مسائل سیاسی نیز در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار داشت: سردار اسلام سپهبد سلیمانی که عمری را در مبارزه با ظلم، تروریسم و استکبار جهانی سپری کرد، توسط بالگردهای تروریستی ارتش آمریکا مورد هدف قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی یک شخصیت کم‌نظیر بود و در طول عمر با برکتی که داشتند جزو سرداران کم‌نظیری بود که تمام زندگی خودش را صرف مبارزه کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: نکته مهم این است که حاج‌قاسم سلیمانی یک فرد نیست؛ بلکه یک جریان، تفکر و یک راه نورانی و سمبلی از نصرت خدا و جهاد برای رهایی مظلومان عالم بود.

نوروزی افزود: مسئله مهم این است که سردار سلیمانی تا زمانی که زنده بود برای مبارزه با آمریکا، اسرائیل و دشمنان ایدئولوژیک فرهنگ اهل‌بیت تلاش کرد و جان خودش را نیز در این راه تقدیم کرد و با شهادت او این راه تقویت شد.

وی در ادامه گفت: در واقع با شهادت سردار سلیمانی یک نقطه عطف و یک فصل جدیدی در مبارزه و مقاومت ملت‌های منطقه در مقابله با آمریکا و صهیونیسم بود.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: تأثیرات منطقه‌ای و جهانی سردار سلیمانی تنها به لحاظ قدرت فرماندهی و اقدامات نظامی وی نبوده، هر جا که ضرورت داشت، او در تراز یک دیپلمات کارکشته و برجسته ظاهر می‌گشت.

نوروزی گفت: حاج‌قاسم شیفته شهادت بود، او در داغ فراق یاران هم‌رزمش می‌سوخت و در نجواهای شبانه‌اش پیوسته از حضرت حق‌طلب شهادت می‌شد

 

انتهای خبر/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک