دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۷۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۰۴ - ساعت ۱۲:۲۰
رئیس بهره‌برداری شرکت گاز استان:

۷۰درصد مشترکان گاز خراسان شمالی در سه پله اول مصرف‌اند

رئیس بهره‌برداری شرکت گاز خراسان شمالی گفت: مشترکان خانگی در دوره سرد سال که از ۱۶ آبان‌ماه تا پایان اسفند ادامه دارد، در ۱۲ پله دسته‌بندی‌شده که ۷۰ درصد مشترکان در سه پله اول قرار دارند که نرخ گازشان نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.
۷۰درصد مشترکان گاز خراسان شمالی در سه پله اول مصرف‌اند,

احسان ابهری، رئیس بهره‌برداری شرکت گاز خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار داشت: در حال حاضر مصرف کل استان در حوزه گاز ۱۰.۵ میلیون مترمکعب است که ۶ میلیون و ۵۰۰ مترمکعب مربوط به بخش مصارف خانگی، تجاری و عمومی است.


وی با اشاره به اینکه چهارمیلیونی مترمکعب میزان مصرف گاز مربوط به بخش نیروگاهی و صنعتی استان است، ادامه داد: براین‌اساس دو میلیون و ۱۰۰ مترمکعب مصرف روزانه نیروگاهی شیروان و مابقی مصرف سایر صنایع است.


ابهری اضافه کرد: باتوجه‌به اینکه در آغاز فصل زمستان قرار داریم و به‌تبع با سردشدن هوا میزان مصرف گاز بخصوص در بخش خانگی، تجاری و عمومی افزایش پیدا خواهد کرد، تقاضایی که از تمام مشترکان داریم این است که نسبت به‌صرفه جویی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.


رئیس بهره‌برداری شرکت گاز خراسان شمالی  ابراز داشت: باتوجه‌به ناترازی که در تولید و مصرف گاز داریم، صرفه‌جویی و محدودیت‌های اعمال شده به صنایع باعث می‌شود که میزان صرفه‌جویی شده در بخش خانگی و تجاری به حوزه صنایع برگردد.


وی با تأکید بر این موضوع که میزان مصرف گاز در حوزه صنایع و نیروگاهی به دمای هوا بستگی ندارد و مرتبط با تولید است، اضافه کرد: بخش زیادی از افزایش مصرف مربوط به حوزه خانگی و تجاری است.


این مسئول خاطرنشان کرد: گفتنی است؛ باتوجه‌به اینکه میزان مصرف گاز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته باتوجه‌به پایداری دمای هوا، تغییر خاصی پیدا نکرده است، براین‌اساس تغییر قابل‌مشاهده‌ای در حوزه میزان مصرف ثبت نشده است.


ابهری با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون چهارهزار مشترک جدید به شرکت گاز افزوده شده، گفت: افزایش مصرف گاز باتوجه‌به افزایش تعداد مشترکان بدیهی است.


رئیس بهره‌برداری شرکت گاز خراسان شمالی  بیان داشت: مشترکان خانگی در دوره سرد سال که از ۱۶ آبان‌ماه تا پایان اسفند ادامه دارد، در ۱۲ پله دسته‌بندی‌شده که ۷۰ درصد مشترکان در سه پله اول قرار دارند که نرخ گازشان نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.


وی با بیان اینکه دو درصد از مشترکان استان در پله ۱۱ و ۱۲ هستند که بیشترین میزان مصرف را دارند، گفت: اگر میزان مصرف در این دو گروه مدیریت نشود، ۷۵ درصد نرخ گاز بهایشان افزایش پیدا خواهد کرد و علاوه بر اینکه مشمول جریمه می‌شوند، با اخطار قبلی نسبت به قطع گاز آنها اقدام خواهد شد.


ابهری یادآور شد: موضوع دیگر این است که مشترکان از ۱۶ آذرماه تا ۱۵ اسفند اگر بین ۱۰ تا ۳۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش مصرف داشته باشند، علاوه بر اینکه به‌تناسب قبضشان رایگان می‌شود، مبلغ تشویقی نیز به‌صورت بستانکار بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان برای آنها لحاظ می‌شود.


این مسئول در پاسخ به این سؤال که ممکن است همچون سال گذشته درگیر افت فشار گاز شویم، توضیح داد: تلاش‌هایی در راستای افزایش تولید گاز داریم، اما تاکنون تغییر خاصی ایجاد نشده است.


وی با اشاره به اینکه مصرف گاز به سه عامل مهم شدت، زمان و پهنه سرما در سراسر کشور تأثیرگذار است، گفت: تمام شبکه‌های گازی به هم متصل هستند اگر این سه عامل هم‌زمان ایجاد شود، دورازذهن نیست که همچون سال گذشته به مشکل بخوریم.


ابهری خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی خوبی که انجام شده این آمادگی در مجموعه استان و شرکت گاز ایجاد شده که با همکاری مردم شاهد مشکل خاصی نباشیم.

 

انتهای خبر/ ر

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک