دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۷۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۰۳ - ساعت ۱۴:۰
معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی شهرستان‌های مانه وسملقان:

پنبه‌کاران اعتراض خود را به جهاد اعلام کنند

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی شهرستان‌های مانه وسملقان گفت: پنبه‌کاران باید نارضایتی خود از قیمت پنبه را به جهاد کشاورزی و تعاونی‌های روستایی اعلام کنند تا با بررسی برای آن‌ها برنامه‌ریزی شود.
پنبه‌کاران اعتراض خود را به جهاد اعلام کنند,

غلامحسین ایزی، معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی شهرستان‌های مانه وسملقان در گفتگو با عصر اترک اظهارکرد: قیمت پنبه بستگی به وضعیت بازار دارد و در اوایل فصل، قیمت‌ها تا ۴۴ هزار تومان هم بود؛ چراکه کارخانه‌ها تازه شروع به کارکرده بودند و پنبه‌ها از مرغوبیت بالاتری برخوردار بودند.

ایزی افزود: ولی اکنون در اواخر فصل برداشت هستیم و طبیعتاً پنبه‌ها کیفیت کمتری دارند و دیررس (دیر کاشتن و یا کشت دوم) هستند و آب کمتری هم دریافت کردند؛ بنابراین قیمت‌ها پایین‌تر است.

وی ادامه داد: جهاد کشاورزی برای دو کارخانه، سرمایه در گردش موردنیاز برای خرید پنبه از کشاورزان را تأمین کرده است و به‌حساب کارخانه واریز شده است که به‌تدریج با تأیید جهاد کشاورزی به‌حساب کشاورزان واریز ‌شود.

 این مسئول با بیان اینکه امسال قیمت خرید تضمینی پنبه اعلام نشده است گفت: خرید تضمینی یک قیمت حمایتی دولت هست که زمانی قیمت پنبه پایین است دولت در حمایت از کشاورزان قیمت خرید تضمینی را اعلام می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون اعتراضی در خصوص قیمت پنبه به دست جهاد نرسیده است، تصریح کرد: پنبه‌کاران باید نارضایتی خود از قیمت پنبه را به جهاد کشاورزی و تعاونی‌های روستایی اعلام کنند تا با بررسی برای آن‌ها برنامه‌ریزی شود. 

ایزی تصریح کرد: خرید تضمینی یک اقدام سراسری و ملی است اگر سطوح مانده پنبه زیاد باشد از طریق تعاونی‌های روستایی بررسی‌ها انجام می‌شود و قیمت تضمینی اعلام می‌شود.

انتهای خبر/صدیقی

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک