دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۶۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۱۱ - ساعت ۱۲:۲۵
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان:

جمعیت آهوان میاندشت جاجرم در بالاترین حد ۵۰ سال اخیر قرار گرفت

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جاجرم گفت: سرشماری پاییزه پستانداران پناهگاه حیات وحش میاندشت نشان می‌دهد جمعیت آهو نسبت به سال گذشته بیش از ۴۰ درصد رشد داشته و تعداد آن در بالاترین حد ممکن طی ۵۰ سال اخیر قرار گرفته است.  
جمعیت آهوان میاندشت جاجرم در بالاترین حد ۵۰ سال اخیر قرار گرفت,

به گزارش عصراترک به نقل از روابط عمومی محیط زیست خراسان شمالی، احمدصفرزاده، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جاجرم اظهارکرد: جمعیت حیات وحش میاندشت طی سه سال اخیر رشد فزاینده‌ای گرفته و در طول تاریخچه حفاظت خود به این تعداد جمعیت دست نیافته است.

وی اظهارداشت: پشتکار و تلاش محیط بانان میاندشت، حمایت‌های مادی و معنوی مسئولان و طبیعت دوستان امروز به نتیجه نشسته و باعث شده زیستگاه گونه نادر یوزپلنگ آسیایی به لحاظ طعمه و گونه حمایت شده آهو در وضعیت مطلوبی قرار بگیرد.

صفرزاده خاطرنشان کرد: منطقه‌ای که اواسط دهه هشتاد زمزمه‌های خروج آن از لیست مناطق حفاظت شده به گوش می‌رسید امروز در صدر بهترین زیستگاه‌های آهوی کشور قرار داشته و در حالی که جمعیت آهو در کشور در حال کاهش است و بحران خشکسالی زیستگاه‌های حیات وحش را مورد تهدید قرار داده اما محیط بانان میاندشت بخوبی این مشکل را مدیریت کرده‌اند.

انتهای خبر/گ

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک