دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۶۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۰۹ - ساعت ۱۰:۴۶
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی:

شناسایی چهره‌های قرآنی ثمره مسابقات قرآن کریم است

 رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه باتوجه‌به برپایی چهل و ششمین مسابقات سراسری قرآن کریم در خراسان شمالی گفت: شناسایی چهره‌های قرآنی ثمره برپایی این مسابقات در استان است.
شناسایی چهره‌های قرآنی ثمره مسابقات قرآن کریم است,

به گزارش عصر اترک به نقل از روابط‌عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان با اشاره به برپایی چهل و ششمین مسابقات سراسری قرآن کریم در خراسان شمالی اظهار کرد: به‌واسطه برپایی این مسابقات همه مجموعه‌های قرآنی فعال شده، ادارات و نهادها درگیر می‌شوند، محافل و مجالس مختلف قرآنی در سطح شهرستان‌ها و روستاها برگزار می‌شود که ثمره آن شناسایی چهره‌های قرآنی است.

 وی با بیان اینکه برپایی این مسابقات ظرفیت‌های استانی و چهره‌های قرآنی شناخته می‌شوند، ادامه داد: باتوجه‌به اینکه خراسان شمالی استانی محروم است امیدواریم این مهم برای استان آورده‌های مادی و معنوی داشته باشد.

 آزموده با بیان اینکه مراسم افتتاحیه و اختتامیه این مسابقات قرآنی در مجموعه غیر قرآنی برگزار می‌شود، افزود: متأسفانه برخی از محفل‌های قرآنی این مسابقات در اماکن غیر قرآنی برگزار می‌شود که ظرفیت قرآنی ندارند.

 وی تصریح کرد: مسئولان اوقاف و امور خیریه استان از سال گذشته در خصوص میزبانی از این مسابقات اطلاع کامل داشتند، بنابراین می‌طلبید که سالن یا مکانی را در سطح امامزادگان استان یا دارالقرآنی را احداث و تجهیز می‌کردند که به‌صورت مادام‌العمر مجموعه‌های قرآنی از ظرفیت آن استفاده کنند.

 وی ادامه داد: امیدواریم مسئولان باتوجه‌به سفر رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به خراسان شمالی درخواست اهدای بانک صوتی از حفاظ و قاریان به استان را مطرح کنند تا فعالان قرآنی از آن بهره ببرند و صرفاً برپایی این برنامه یک رفع تکلیف تصور نشود.

 وی تصریح کرد: خراسان شمالی استانی محروم بوده در این راستا باید مسئولان استان پروژه‌هایی از توسعه امامزادگان تا برنامه و بستری برای شکوفایی هر چه بیشتر مجموعه و فعالان قرآنی در حوزه قرآن تعریف کنند تا آیندگان هم از ثمرات برپایی این مسابقات بهره‌مند شوند.

 بر اساس این گزارش، چهل و ششمین مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور ۳۵۶ شرکت‌کننده ممتاز کشوری، ۴۰ داور مسابقات بین‌المللی و برگزاری ۷۰ محفل انس با قرآن در سراسر شهرستان‌های استان و مراکز علمی و صنایع بزرگ، مدارس، مساجد، امامزادگان و دارالقرآن‌ها از نهم تا ۱۸ ماه جاری در بجنورد در بخش‌های آوایی انفرادی شامل حفظ (کل و ۲۰ جزء) قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان و دعاخوانی و بخش گروهی شامل مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم برگزار می‌شود.


انتهای خبر/گ

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک