دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس ورزشی | کد خبر: ۲۸۷۶۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۰۲ - ساعت ۲۰:۱

رونمایی از بچه غول ایرانی در مکزیک

پیکارهای وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان بامداد روز جمعه به وقت تهران در کشور مکزیک به پایان خواهد رسید.
رونمایی از بچه غول ایرانی در مکزیک,

به گزارش عصراترک به نقل از ایسنا، رقابت‌های وزنه‌برداری جوانان جهان با مسابقات دسته فوق سنگین مردان به پایان خواهد رسید. این مسابقات ساعت سه به وقت مکزیک (۳۰ دقیقه بامداد) به وقت ایران برگزار خواهد شد.

علیرضا یوسفی دارنده نشان طلای المپیک جوانان جهان، قهرمان جوانان و نوجوانان جهان به همراه طاها نعمتی مقدم قهرمان نوجوانان آسیا نمایندگان ایران در این دسته خواهند بود.

در دسته فوق سنگین نمایندگان ایران با رقبایی از چین تایپه، لهستان، اسلواکی، جمهوری چک، نیوزلند رقابت خواهند کرد. یوسفی با رکورد ورودی ۳۸۰ کیلوگرم نفر نخست این وزن و طاها نعمتی نیز با رکورد ورودی ۳۷۰ کیلوگرم در جایگاه دوم قرار دارد.

یوسفی و نعمتی ۲ هدف متفاوت در گوادلاخارا دنبال می‌کنند. یوسفی که در چند رقابت گذشته رکورد جوانان جهان و آسیا را به نام خود کرده بود با توجه به مصدومیت ناشی از رقابت‌های قهرمانی آسیا برنامه جدی برای حمله به رکورد جهانی ندارند.

رکورد جهانی این دسته با ۲۴۶ کیلوگرم دوضرب و ۳۹۶ کیلوگرم مجموع در اختیار علیرضا یوسفی است. رکورد یکضرب دسته فوق سنگین نیز در اختیار علی رباوی از عراق است. وی در مسابقات قهرمانی سال ۲۰۲۳ جهان موفق به مهار وزنه ۱۹۸ کیلوگرمی شد.

پیش از این رکورد یکضرب جوانان جهان با ۱۹۷ کیلوگرم در اختیار علی داودی نایب قهرمان المپیک توکیو بود.

رونمایی از بچه غول ایرانی در مکزیک

یوسفی همچنین هر سه رکورد رده سنی نوجوانان را به نام خود سند زده است.

یکی از مهمترین اهداف طاها نعمتی در مکزیک شکستن رکورد یکضرب نوجوانان جهان است. این رکورد با ۱۷۱ کیلوگرم در اختیار یوسفی است. نعمتی از پدیده های نوظهور وزنه برداری ایران به شمار می‌رود که از استان اردبیل به دنیای فولادسرد معرفی شده است.

برخی باور دارند وی می‌تواند گام در مسیری بگذارد که پیش از این قهرمانان استان اردبیل مانند حسین رضازاده دارنده ۲ مدال طلای المپیک، سعید محمدپور دارنده نشان طلای المپیک، سجاد انوشیروانی دارنده نشان نقره المپیک و سعید علی حسینی دارنده نشان نقره قهرمانی جهان گام به آن گذاشته بودند.

تیم وزنه‌برداری پسران ایران که با ترکیب کامل به رقابت‌های جهانی اعزام شده بود تا کنون ۲ مدال طلا، ۶ نقره و یک برنز کسب کرده است. با توجه به رکورد ورودی و سابقه درخشان نمایندگان فوق سنگین ایران انتظار می‌رود که فردا سه مدال طلا و سه نقره به دستاورد پولادمردان جوان ایران اضافه شود.

با نتایج پنج وزن گذشته (۸۱، ۸۹، ۹۶، ۱۰۲ و ۱۰۹ کیلوگرم) ایران شانس اول قهرمانی این دوره از پیکارها به شمار می‌رود.

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک