دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۴۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۸/۱۵ - ساعت ۱۳:۳۱
رئیس دانشکده علوم پزشکی اسفراین:

یکی از عوامل افزایش فشارخون، نمک بیش از اندازه در نان است

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسفراین گفت: در پخت نان به شیوه سنتی جهت فراوری خمیر مقدار نمک افزایش می‌یابد که این امر موجب بروز بیماری‌های متعدد به‌ویژه افزایش فشارخون می‌شود.
یکی از عوامل افزایش فشارخون،  نمک بیش از اندازه در نان است,

 به گزارش پایگاه خبری عصر اترک  از اسفراین، عیسی آگاهی، معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی فرماندار شهرستان اسفراین، در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی؛ سلامت زنان و خانواده با تأکید بر ضرورت افزایش غنی‌سازی و کاهش ضایعات نان افزود: تغییر روش پخت نان از شكل سنتی به صنعتی، باعث افزایش كیفیت و حفظ ارزش‌های غذایی نان می‌شود.

طاهره توفیقیان، دبیر کارگروه سلامت و  امنیت غذایی نیز در این نشست با بیان اینکه بر اساس استاندارها میزان نمک در پخت نان سنتی شامل: سنگک، لواش، بربری و تافتون یک درصد است گفت: کارشناسان بهداشت محیط در بازدیدهای دوره‌ای خود میزان نمک مورداستفاده در نان را بررسی و ارزیابی می‌کنند.

توفیقیان  ادامه داد: وجود نمك به‌اندازه استاندارد یكی از الزامات در تهیه نان است که متأسفانه در پخت نان به شیوه سنتی جهت فراوری خمیر مقدار نمک افزایش می‌یابد که این امر موجب بروز بیماری‌های متعدد به‌ویژه افزایش فشارخون در انسان می‌شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسفراین افزود: اگر در نمونه‌برداری‌های کارشناسان بهداشت محیط میزان نمک مورداستفاده نان‌ها بیش از یک درصد باشد متخلف به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

وی به افزودن بیشتر از استاندار سبوس در خمیر نان توسط برخی نانوایی‌ها اشاره کرد که موجب نارضایتی سایر نانوایان شده است و گفت: استفاده اضافه بر استاندارد سبوس در خمیر بایستی با مجوز کارگروه آرد و نان شهرستان باشد.

 

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک