یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۴۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۸/۰۹ - ساعت ۸:۵۰
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی:

ذخایر مرمریت گرمه و جاجرم قطب استانی هستند

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: سنگ‌های مرمر پرتقالی بجنورد در کشور منحصر به‌فرد هستند و ذخایر مناسب مرمریت در شهرستان‌های گرمه و جاجرم قطب استانی لحاظ می‌شوند.
ذخایر مرمریت گرمه و جاجرم قطب استانی هستند,

به گزارش پایگاه‌خبری‌جاجرم، به نقل از خبرگزاری مهر حسین حاجی‌بگلو با اشاره به مهمترین اقدامات انجام شده برای بهبود وضعیت معادن در خراسان شمالی اظهار کرد: در دولت سیزدهم اقدامات گسترده‌ای در بخش معدن صورت گرفته و ورود ۲۰ دستگاه از ماشین‌آلات مورد نیاز معدن کاران در دستور کار قرار گرفت.

 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با تاکید بر اینکه مشکل عمده معدن کاران فرسودگی ماشین‌آلات است افزود: علاوه بر دستگاه‌ها و ماشین‌آلات معدنی وارد شده، باید در این مقوله گام‌های تأثیرگذاری بیشتری برداشت.

 

وی همچنین به صدور ۲۸۲ پروانه بهره‌برداری در حوزه معدن اشاره کرد و گفت: بر اساس پایش‌های انجام شده و گزارش‌های به دست آمده در استان خراسان شمالی هم اکنون بالغ بر ۱۴۰ معدن فعال وجود دارد.

 

حاجی‌بگلو با اشاره به اینکه دولت سیزدهم به دنبال شفافیت در عرصه‌های مختلف است افزود: فرایند ثبت‌نام برای بهره‌برداری از معادن کاملاً از طریق سامانه انجام می‌شود و گواهی تعیین صلاحیت و مالی باعث عملکرد مثبت در این بخش خواهد شد.

 

وی یکی از قابلیت‌های مهم استان در حوزه پتانسیل‌های مواد معدنی را معادن سنگ تزئینی دانست و ادامه داد: متأسفانه به دلیل عدم فعالیت صنایع پایین‌دستی این حوزه در استان تاکنون به شکوفایی نرسیده است.

 

مدیرکل صمت خراسان شمالی افزود: به دلیل کاهش پتانسیل سنگ کشور و بهره‌برداری‌های انجام شده در سنوات گذشته، این استان به تازگی جایگاه مناسب و قابل توجهی جهت سرمایه‌گذاری فعالین این حوزه داشته است.

 

وی افزود: سنگ‌های مرمر پرتقالی بجنورد در کشور منحصر به فرد هستند و ذخایر مناسب مرمریت در شهرستان‌های گرمه و جاجرم قطب استانی لحاظ می‌شوند.

 

حاجی‌بگلو همچنین در انتها خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌هایی که در بخش معدنی داریم و حمایت مجلس شورای اسلامی و برنامه‌های دولت، برای توسعه بخش معدن اتفاقات خوبی در دولت سیزدهم رقم خواهد خورد.

 

انتهای خبر/م

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک