یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۴۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۸/۰۸ - ساعت ۱۰:۷
کارگردان نمایش «تهران زیر پای فرشتگان»:

جشنواره، پای مخاطب شهرستانی را به تئاتر باز می‌کند

کارگردان راه یافته به جشنواره تئاتر استان گفت: برگزاری جشنواره بستر و فضا را برای فعالیت هنرمندان هموار و پای مخاطب شهرستانی را به تئاتر باز می‌کند.
جشنواره، پای مخاطب شهرستانی را به تئاتر باز می‌کند,

به گزارش پایگاه‌خبری‌جاجرم، به نقل از روابط عمومی و پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، «حاجی‌زاده» کارشناس ارشد کارگردانی تئاتر با اظهار تأسف از این که در سال‌های اول فعالیت هنری‌ام در شهرستان نگاه حرفه‌ای به تئاتر وجود نداشت، اما برگزاری جشنواره بستر و فضا را برای فعالیت هنرمندان هموار و پای مخاطب شهرستانی را به تئاتر باز کرد، اظهارکرد: از این روی نمی‌توان نقش جشنواره‌ها را در پویایی تئاتر نادیده گرفت.

 

وی که ۱۲ سالی است در این عرصه فعالیت می‌کند و حضور پررنگی در این رویداد چه در مقام کارگردان، نویسنده و چه در مقام بازیگر دارد، بر این باور است که مواجهه هنرمند با آثار خوب در جشنواره تئاتر، سبب می‌شود تا در طول سال تلاش کند بهتر از قبل در این صحنه حاضر شود.

 

وی که با نمایش «تهران زیر پای فرشتگان» به این دوره از جشنواره راه پیدا کرده، معتقد است: برگزاری جشنواره در استان سبب می‌شود تا مردم شناخت بیشتری نسبت به تئاتر پیدا کنند و تئاتر وارد سبد فرهنگی مردم شود؛ زیرا تئاتر جدای از زنده بودنش، برشی از زندگی است و به طور قطع در ابعاد مختلف زندگی اثرگذار است.

 

این کارگردان جاجرمی با بیان این که نباید حضور هنرمند در صحنه نمایش سالی یک بار و به صرف برگزاری جشنواره باشد، گفت: بهتر است تدابیری اندیشیده شود تا هنرمندان برای اجرای نمایش در طول سال ترغیب و تشویق شوند.

 

وی همچنین از ضرورت دوره‌های آموزشی برای ایجاد انگیزه در هنرمندان به منظور تولید آثار سخن گفت و برگزاری جشنواره‌ها در شهرستان‌ها را در حاکم شدن فضای تئاتری موثر دانست. 

 

حاجی‌زاده به تجهیز سالن و پویایی تئاتر به واسطه برگزاری جشنواره تئاتر کوتاه در جاجرم اشاره کرد و افزود: به طور قطع شاهد تکاپوی بیشتر هنرمندان شهرستانی نیز با برگزاری این رویداد خواهیم بود و حتی بسیاری از ارگان‌ها برای حمایت پای کار می‌آیند، زیرا به شناختی از تئاتر رسیده‌اند.

 

این هنرمند با بیان این که هر چند باید از دل اجراهای عمومی به جشنواره استانی برسیم، اما متاسفانه این اتفاق رقم نمی‌خورد، تصریح کرد: باید ضوابط و شرایطی در قالب حداکثر ۵ شب اجرای عموم برای حضور در جشنواره در نظر گرفته شود، در حالی که متاسفانه جشنواره بدون آن که اثر نمایشی جایی دیده شده باشد، برگزار می‌شود.

 

حاجی‌زاده ادامه داد: با اجرای عموم آثار، رفته رفته کار صیقل می‌خورد و نقاط قوت کار تقویت و اشکالات کار نیز برطرف می‌شود.

 

کارگردان نمایش " تهران زیر بال فرشتگان" با اشاره به این که با وجود ۱۷ دوره برگزاری تئاتر استان هنوز حضور موفقی در جشنواره تئاتر فجر نداشتیم، گفت: دلیل این اتفاق توجه نداشتن به مقوله اجرای عموم آثار است.

 

وی دعوت از کارشناسان و استادان تئاتر قبل از بازبینی آثار را در ارتقای سطح کار اثر بخش عنوان کرد و افزود: وقتی کارشناسان به تماشای اثر بنشیند، با دادن مشاوره کار پخته‌تری وارد جشنواره خواهد شد و همین مسئله رفته رفته جریان تئاتر را تقویت خواهد کرد.

 

وی با بیان این که در شهرستان‌ها استعدادهای درخشانی داریم که جهت داده نمی‌شوند، خواستار نگاه ویژه به تئاتر شهرستان‌ها در قالب حمایت‌های مادی و معنوی شد.

 

بر اساس این گزارش، هجدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی از نهم تا یازدهم ماه جاری در ۲ بخش صحنه‌ای و خیابانی و با حضور ۱۵ گروه نمایشی استان به دبیری «احسان کمالی» در تماشاخانه شمس و تالار گلشن بجنورد برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/م

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک