یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۴۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۸/۰۳ - ساعت ۹:۲۲
مصطفی حاج‌زاده فرماندار جاجرم:

تانای صنعت فرصتی برای معرفی شهرستان است

فرماندار شهرستان جاجرم در رویداد تانای صنعت گفت: تانای صنعت فرصتی برای معرفی شهرستان است و باعث شده که تکنولوژی بومی‌سازی شود.
تانای صنعت فرصتی برای معرفی شهرستان است,

به گزارش پایگاه‌خبری‌جاجرم، به نقل از روابط عمومی فرمانداری،  مصطفی حاج‌زاده فرماندار شهرستان جاجرم گفت: صنعت آلومینا یکی از قطب‌های مهم صنعتی  استان خراسان شمالی است که ظرفیت‌های زیادی برای توسعه دارد.

حاج‌زاده افزود: بر اساس سند آمایش استانی شهرستان جاجرم چند مزیت نسبی دارد که معدن و معدن کاری یکی از آنهاست.

وی ادامه داد: تنها نقطه ریلی خراسان شمالی در ایستگاه جاجرم وجود داردکه ظرفیت بزرگی برای توسعه شهرستان است.

وی خاطرنشان کرد: تنها کانون اصلاح نژاد دام  استان نیز در بخش شوقان است که می‌تواند به توسعه دامداری استان کمک کند.

وی گفت: در حوزه گیاهان دارویی کاشت و صنایع تبدیلی بستر لازم در شهرستان جاجرم فراهم است و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در سالهای اخیر کشاورزان جاجرم به کاشت محصولات با درآمد بالا همچون زعفران  روی آورده‌اند که از ظرفیتهای کشاورزی استان است.

وی تاکید کرد: در حوزه گردشگری میاندشت جاجرم، که یکی از نقاط زاد و ولد یوزپلنگ آسیایی است یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری محسوب میگردد.

وی ابراز داشت: آیین‌های علم گردانی و نخل برداری از جمله میراث‌های معنوی شهرستان است که ثبت ملی شده و همه ساله در ایام محرم با حضور هزاران نفر از عاشقان اهل بیت برگزار میگردد.

حاج‌زاده مطرح کرد: شهرک صنعتی جاجرم با ۲۲ واحد فعال و نیمه فعال در حال حاضر به صنعتگران خدمات میدهد.

وی عنوان کرد: از شروع فعالیت آلومینا ۲۸ سال میگذرد اما در دو شهرستان جاجرم و گرمه متاسفانه تنها سه واحد صنعتی وابسته به این صنعت شکل گرفته است و ضرورت دارد که سرمایه گذاران را تشویق کنیم تا به این منطقه بیایند و صنایع پایین دستی آلومینا را راه اندازی کنند.

وی بیان کرد: شهرستان جاجرم دارای سه دشت ممنوعه آبی است و در حوزه فعالیت‌های تولیدی باید جهت تامین آب صنایع راهکار  اساسی در نظر بگیریم و امیدواریم تانای اختصاصی با موضوع آب شکل گیرد. 

وی افزود: با توجه به وجود راه آهن سراسری در جاجرم و شرکت آلومینا که به شهرک صنعتی متصل است می‌توانیم اسکله خشک را برای تامین موادی همچون غلات راه اندازی کنیم.

وی ابراز داشت: بوکسیت مورد نیاز صنعت آلومینا از هفت استان تامین میشود و یکی از معادن با کیفیت بوکسیت معدن تاش است که متاسفانه چند سال است که این معدن تعطیل شده و از مدیران ملی توقع داریم در این حوزه ورود کنند و با توجه به اینکه آلومینا یک ملی است نیاز است این مشکل هر چه زودتر مرتفع گردد.

فرماندار گفت: اقدامات توسعه‌ای و دانش بنیان خوبی در آلومینا ایجاد شده که دانشگاه استان و وزارت صنعت می‌توانند با ورود به این حوزه در توسعه صنعت آلومینا نقش آفرینی کنند.

وی بیان کرد: در حوزه مسولیت‌های اجتماع و دست اندازی آلومینا به اقلیم منطقه و زیست بوم منطقه آنچنان که باید تا کنون در جاجرم مورد توجه قرار نگرفته که امیدواریم وزارت صنعت و ایمیدرو با نگاه بهتری به این مقوله ورود کنند و مسولیت‌های اجتماعی یک حوزه نمایشی نباشد.

 

انتهای خبر/م

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک