شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۴۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۷/۳۰ - ساعت ۱۳:۱۱

جهاد آبرسانی سپاه در محروم‌ترین ‌روستاهای خراسان شمالی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از جهاد آبرسانی سپاه در محروم‌ترین ‌روستاهای استان خبر داد و گفت: ‌آب شرب ۶۷ هزار ‌روستانشین‌ پایدار می‌شود.
جهاد آبرسانی سپاه در محروم‌ترین ‌روستاهای خراسان شمالی,

به گزارش اخبار سمنگانبه نقل از خبرگزاری تسنیم، استان خراسان شمالی در یک دهه گذشته با مشکل شدید خشکسالی مواجه بوده و بیش از 200 روستای استان داری تنش آبی شدید هستند. بر همین اساس و جهت رفع مشکل کمبود آب شرب در سطح روستاهای استان، پروژه آبرسانی 4 مجتمع عنوان شده با همکاری قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع) سپاه پاسدران در حال اجراست که حدود 40درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

رضا نعیمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی در این باره اظهار داشت: این پروژه‌ها در سال‌های گذشته توسط پیمانکاران شرکت آبفای استان اجرا شده اما به دلیل کمبود اعتبار، تکمیل آنها طی قراردادی با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با همکاری نیروهای بسیج سازندگی و نیروی زمینی سپاه پاسداران در حال اجراست. 

وی با بیان اینکه متاسفانه در بسیاری از مناطق، اهالی همکاری لازم با شرکت آبفای استان برای اجرای پروژه‌های آبرسانی را ندارند، تصریح کرد: اهالی تعدادی از روستاهای استان از بیم خشک شدن چاه‌های کشاورزی، با حفر چاه آب شرب در روستا مخالفت می‌کنند در حالی که جانمایی محل حفاری چاه با کارشناسی کارکنان شرکت آب منطقه‌ای انجام می‌شود. 

وی افزود: این طرح در 164 روستا در قالب 4 مجتمع آبرسانی سد شیرین‌دره، زیدر سرانی، پرسه سو و کهنه جلگه با اعتباری بالغ بر 550 میلیارد تومان در سطح روستاها با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در حال اجراست که تعدادی از این روستاها  در هفته دولت  به بهره‌برداری خواهد رسید. 

نعیمی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای اجرای فاز دوم این طرح نیز در دست اقدام است که در قالب آن  200 روستای دیگر تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند. 

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان در خصوص روند اجرا و درصد پیشرفت کاری و موانع موجود در اجرای پروژه ها به ارائه گزارش پرداخت و گفت: طرح جهاد آبرسانی در قالب یک برنامه سه ساله تدوین شده و می‌بایست تا پایان دولت سیزدهم 10 هزار روستا در سطح کشور با جلب مشارکت خیرین آبرسان، گروه‌های جهادی، قرارگاه سازندگی بسیج و سپاه و دیگر پیمانکاران از آب پایدار بهره‌مند شوند که در استان خراسان شمالی طرح جهاد آبرسانی شامل 164 روستا در قالب چهار مجتمع روستایی به نام های مجتمع 67 روستایی پایین دست سد شیرین‌دره، مجتمع 29 روستایی زیدر سرانی در شهرستان‌های مانه  سملقان و بجنورد، مجتمع 55 روستایی پرسه‌سو در شهرستان رازوجرگلان و مجتمع 13 روستایی کهنه‌جلگه در شهرستان مانه و سملقان می باشد. 

نعیمی در خصوص حجم اجرایی این طرح گفت: اجرای 403 هزار و 440 متر خط انتقال، 471 هزار و 800متر شبکه توزیع و احداث 26 هزار و 320 مترمکعب مخزن ذخیره آب شرب از اهداف این طرح است. 

وی اعتبار مورد نیاز این پروژه ها را 550 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با اجرای این پروژه‌ها که می‌بایست در مدت زمان 30 ماهه اجرا شوند، 67 هزار نفر از روستانشینان عزیز در خراسان شمالی از نعمت آب پایدار بهره‌مند خواهند شد.  در حال حاضر طرح جهاد آبرسانی در استان خراسان شمالی با 40 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک