یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۴۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۷/۲۴ - ساعت ۸:۱۴
رئیس شورای اسلامی جاجرم:

موزه آثار تاریخی در شهرستان احداث می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر جاجرم گفت:  تلاشی در راستای تحقق یکی از مطالبات مهم مردم که ایجاد موزه تاریخی بود، تحقق می‌یابد.
موزه آثار تاریخی در شهرستان احداث می‌شود,

به گزارش پایگاه‌خبری‌جاجرم،  ابراهیم اخوان، رئیس شورای اسلامی شهر جاجرم اظهار کرد: شهرستان جاجرم با غنای تاریخی بالغ بر ۱۰ هزار سال و با وجود محوطه‌های تاریخی گوناگون نیازمند موزه‌ای استاندارد جهت نگهداری آثار و اشیاء تاریخی است که به زودی این موزه در جاجرم در دل بافت تاریخی احداث می‌شود.

وی گفت: با بررسی‌ها و پیگیری‌ها در این حوزه، زمین مناسب جهت ساخت موزه در دل بافت تاریخی معرفی شده که به این منظور زمین واقع در مجاورت نارین قلعه جاجرم جهت ساخت موزه معرفی  و با نظر مثبت مدیرکل آموزش و پرورش استان زمین به صورت مشترک جهت احداث موزه و مدرسه ابتدایی در نظر گرفته شد و همچنین ضمن تشکر از زحمات و تلاش‌های مدیرکل میراث فرهنگی استان، در انتهای جلسه مقرر شد کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی هرچه سریعتر طرح توجیهی موزه جاجرم جهت طی مراحل بعدی اقدام کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر جاجرم افزود:   شورای اسلامی شهر و شهرداری جاجرم در راستای حمایت از طرح‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و تاریخی اعلام آمادگی نمود.    

اخوان، ضمن درخواست تخصیص اعتبار از اداره کل میراث فرهنگی برای مرمت بناهای تاریخی شهرستان افزود: با توجه به وجود ظرفیت‌های گردشگری در شهرستان جاجرم و وجود آثار تاریخی همچون مسجد جامع، تپه حیدران، نارین قلعه، باغ و بنای تاریخی کوشک، بقعه خواجه علی‌بن مهزیار، کاروانسرای رباط قلی و… آثار ناملموس مانند آیین علم‌گردانی، یوز آسیایی در حوزه محیط زیست و دیگر آثار و بناهای تاریخی نیازمند موزه‌ای استاندارد برای نگهداری اشیا و آثار تاریخی دارد.

وی ابراز داشت: وجود موزه در شهرستانی با قدمت به بلندای تاریخ  و مردمانی که از هزاران سال پیش در این آب خاک صاحب تمدن بوده‌اند و آثاری بسیاری را از خود بجای گذاشته‌اند که تمامی این آثار و اشیاء نشان از هویت ما می‌باشد و نمایش این آثار تاریخی و حفظ آنها برای به نسل‌های آینده وظیفه ما می‌باشد و در همین راستا باید با تمام توان در راستای تحقق این مطالبه مردمی تلاش نماییم.

رئیس شورای اسلامی شهر جاجرم موزه را حلقه مفقوده در معرفی آثار تاریخی دانست و ادامه داد: جاجرم به گواه باستان شناسانی که به جاجرم سفر نموده‌اند و این خطه را به عنوان بهشت باستان شناسی معرفی نموده‌اند می‌توان با ایجاد موزه و جذب اعتبار جهت انجام کاوش و فعالیت‌های باستان شناسی در محوطه‌های تاریخی، علاوه بر نمایش این آثار در موزه جاجرم می‌توان در حوزه گردشگری نیز گامی بلند برداشت.

انتهای خبر/م

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک