دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۴۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۷/۲۳ - ساعت ۱۷:۲
مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی:

بیش از ۳ هزار نابینا و کم‌بینا زیرپوشش بهزیستی خراسان شمالی قرار دارند

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: سه هزار ۵۰۵ نابینا و کم‌بینا زیرپوشش بهزیستی از خدمات این نهاد حمایتی بهره‌مند هستند.
بیش از ۳ هزار نابینا و کم‌بینا زیرپوشش بهزیستی خراسان شمالی قرار دارند,

به گزارش عصر اترک به نقل از خبرگزاری صداوسیمای خراسان شمالی،  محسن توحیدی مقدم گفت: روز جهانی عصای سفید امسال با شعار تلفیق اجتماعی نابینایان، ترسیم فردایی بهتر برای نابینایان باهدف آگاه‌کردن مردم به حقوق نابینایان نام‌گذاری شده است.

وی افزود: نابینایان و کم‌بینایان استان به‌صورت مستمر و غیرمستمر از خدمات بهزیستی شامل لوازم موردنیاز عینک، لوح، قلم، ماشین‌حساب گویا، عصا بیش از ۳ هزار نابینا و کم‌بینا زیرپوشش بهزیستی خراسان شمالی  بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان در ادامه همچنین از تأمین مسکن، هزینه تحصیل در دوران تحصیل و دانشجویی خبر داد و گفت: نابینایان و کم‌بینایان در بین گروه معلولان در تحصیل دانشگاهی موفقیت‌های زیادی کسب کرده‌اند.

 

جذب یازده نابینا در آموزش‌وپرورش

توحید مقدم در بخش دیگری از گفتگو با اشاره به سهم سه‌درصدی اشتغال معلولین در ادارات گفت: با سراسری شدن آزمون استخدامی وضعیت اشتغال نیز بهتر شده و سال گذشته یازده نفر از طریق آموزش‌وپرورش جذب شدند و برای تعدادی هم از طریق پرداخت تسهیلات اشتغال زمینه اشتغال فراهم شده است.

به گفته وی علاوه‌برآن کارفرمایانی هم که معلولان را جذب کنند ۲۳ درصد از حق بیمه را بهزیستی پرداخت می‌کند؛ و همچنین کارفرمایانی که در کارگاه خود معلولین را مشغول بکار کنند می‌توانند تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان از تسهیلات کم‌بهره استفاده کنند.

 

غربالگری مهم‌ترین فاکتور پیشگیری

مدیرکل بهزیستی استان غربالگری را مهم‌ترین فاکتور پیشگیری از بروز معلولیت‌ها به‌ویژه نابینایی و کم‌بینایی دانست و اضافه کرد: پارسال ۴۳ هزار و ۷۶۳ کودک سه تا ۶ سال نیز مورد معاینه قرار گرفتند، در این راستا هزار ۳۲۰ کودک در مرحله اول طرح غربالگری برای معاینه تنبلی چشمی و سایر اختلالات چشمی به مراکز تخصصی و بینایی‌سنجی معرفی شدند که برای ۲۷۲ کودک عینک تجویز شد و همچنین هفت کودک نیز به عمل جراحی نیاز داشتند.

وی گفت: ۵۰۴ میلیون تومان برای طرح غربالگری برای خرید عینک، عصای سفید هزینه‌های درمان و جراحی‌ها برای خانوار‌های نیازمند هزینه شد.

توحید مقدم گفت: همچنین از ابتدای امسال نیز ۹ هزار کودک مورد معاینه قرار گرفتند که ۲۱۷ میلیون تومان برای این طرح اختصاص‌یافته است.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به مشارکت هشت پایگاه دائمی و ۳۳ مرکز مثبت زندگی و ۱۴ مرکز بینایی‌سنجی در طرح غربالگری کودکان به خانواده‌ها توصیه کرد: کودکان سه تا ۶ سال را برای غربالگری به مراکز موردنظر مراجعه کنند تا درصورتی‌که کودکان دارای تنبلی چشم و یا سایر اختلالات بینایی باشند در این سن شناسایی شوند.

۲۵ هزار و ۳۴۳ معلول زیرپوشش بهزیستی خراسان شمالی هستند.

انتهای خبر/ر

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک