یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۷۳۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۷/۰۸ - ساعت ۱۴:۸
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شیروان:

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یک روز بدون جنگ نداشتیم

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شیروان گفت: در جمهوری اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یک روز بدون جنگ نداشتیم.
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یک روز بدون جنگ نداشتیم,

علی دارابی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شیروان، روز شنبه در گفتگو با خبرنگار عصراترک  اظهار داشت: در ۸ سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی خاطرات خیلی ارزنده و زیبایی از رزمندگان دفاع مقدس به جای مانده که سراسر زیبایی و پر از گذشت و ایثار است.

دارابی افزود: در زمان جنگ تحمیلی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن درصدد بود که این نونهال انقلاب را با ترورهای کورکورانه و اقداماتی که انجام داد تضعیف کند اما نتوانست کاری را پیش ببرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شیروان تصریح کرد: لذا جنگ تحمیلی با چراغ سبزی که آمریکا به صدام نشان داد آغاز شد و برنامه‌ریزی‌های زیادی شده بود که جنگ تحمیلی بعد از ۳ روز به تهران برسد و تهران را به تصرف درآورند.

وی تاکید کرد: با دلیرمردی‌ها و رشادت‌های جوانان و فرزندان ایران و لبیک به هل من ناصر ینصرنی رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی رحمت‌الله این اتفاق روی نداد.

دارابی افزود: در ابتدای جنگ ما نه ارتشی داشتیم نه سپاهی و نه بسیج شکل گرفته بود و ادوات جنگی هم نداشتیم اما با پیام رهبر کبیر انقلاب خیل زیادی از جمعیت روانه جبهه شدند، کسانی بودند که حتی زیر سن قانونی (بعضا زیر ۱۵ سال) وارد عرصه جنگ شدند.

عضو شورای تامین شهرستان شیروان گفت: یکی از شگفتی‌های جنگ این بود که کسانی وارد جنگ می‌شدند که به سن تکلیف و بلوغ فکری نرسیده‌اند ولی پیام رهبری را درک می‌کردند و به جبهه‌ها می‌رفتند.

وی با بیان این‌که بسیاری از فرماندهان ما بین ۱۹ تا ۲۸ سال سن داشتند و این نشان از بصیرت و درایت رزمندگان ما در آن موقع بود، خاطرنشان کرد: شهید طوقانی از جمله همین شهداء است که در سن ۱۵ سالگی در بین نیروهای گردان محبوبیت خاصی داشت و در یک عملیات که تیر به ایشان برخورد می‌کند چون می‌دانست که بچه‌ها وابسته او هستند جسم نیمه جانش را از بچه‌ها دور می‌کند که بچه‌ها متوجه شهادت ایشان نشوند و روحیه آنها تضعیف نشود.

علی دارابی ادامه داد: عمل‌های این چنینی یعنی اوج بصیرت، اوج اقتدار و اوج ولایت‌مداری و واقعاً با سن کم مصداق این است که می‌گویند شهدا راه صد ساله را یک شبه طی کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شیروان ابرتز داشت: از این گونه مصادیق ما در جنگ تحمیلی زیاد داریم که اگر سال‌ها هم کتاب نوشته شود باز هم جا دارد.

وی خاطرنشان کرد: زمان اعزام رزمندگان کم سن و سال به جبه‌ها، علاوه بر والدین باید رضایت فرمانده خط را هم دریافت می‌کردند چون سن آن‌ها کم بود معمولا فرماندهان آموزش‌هایی می‌گذاشتند که به این‌ها بگویند از پس این کار بر نمی‌آیید ولی این‌ نوجوانان با تمام قدرت تلاش می‌کردند تا در این آزمون موفق شوند.

علی دارابی به نقل از مادر شهید رضا پناهی گفت: فرزندم ۱۲ سال داشت وقتی این آموزش‌ها را دید به او گفتم که از پس آن بر نمی‌آیی ولی به قدری سخت کوشانه تلاش کرد تا توانست فرمانده خود را راضی کند و در خط مقدم حاضر شود لذا این‌ها نشانه‌ای از رشادت‌هایی است که ما اکنون که به این سن رسیده‌ایم شاید هنوز به این بلوغ فکری نرسیده باشیم.

وی ادامه داد: لذا این فداکاری‌هاست که باعث شد بعد از ۱۱۰۰ سال یک وجب از خاک‌مان را به دشمن ندهیم و این امنیت را مدیون رشادت‌های این عزیزان باشیم.

دارابی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شیروان گفت: جنگ سخت اولین قدم دشمن بود، ۸ سال جنگیدن با رزمندگان ما به نتیجه‌ای نرسیدند. شاید به گفته بعضی از با امضاء قطعنامه جنگ تمام شد ولی ما در جمهوری اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یک روز بدون جنگ نداشتیم.

وی ادامه داد: جنگ تحمیلی تمام شد در عوض جنگ ترکیبی شروع شد، جنگ نرم و ترکیبی سخت‌تر و هولناک‌تر از جنگ سخت است. در جنگ سخت از تمامیت ارضی جمهوری اسلامی دفاع کردیم اما جنگ نرم که آثار مخرب‌تری و هزینه کمتری دارد برای نوجوانان و جوانان ما برنامه دارد.

مسئول سابق بسیج سازندگی سپاه حضرت جوادالائمه (ع) تاکید کرد: آمریکا و ایادی آن توسط سلطنت‌طلبان، منافقان و کرددلان و با استفاده از فضای‌مجازی و تحت تاثیر قرار دادن جوان‌های ما آنها را در مقابل یکدیگر قرار می‌دهند.

دارابی ادامه داد: در این موقعیت پیروزی ما شکست است و شکست ما هم شکست است یعنی باید در مقابل مردم خودمان بجنگیم و این نشان می‌دهد که ما باید خیلی هوشیار باشیم. رهبر معظم انقلاب بحث بصیرت را خیلی تاکید کرده‌اند، بصیرتی که رزمندگان ما در زمان جنگ داشتند را اکنون باید مدیران داشته باشند.

وی ادامه داد: جهادی که حضرت آقا اکنون تاکید دارند و مد نظر است جهاد تبیین است با توجه به این‌که دشمن برای کشور مشکلات زیادی را ایجاد کرده است باید جوانان ما توجیه شوند نسبت به جمهوری اسلامی، خدماتی که ارائه شده و اتفاقاتی که در زمان پهلوی رخ داده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شیروان اظهار داشت: شبهات زیادی در فضای‌مجازی ایجاد می‌شود که وظیفه ما این است که با تبیین، شبهات را از ذهن‌ها خارج کنیم ما باید به سراغ جوانان برویم و اگر نرویم قطعاً دشمن خواهد آمد و جوانان ما را منحرف خواهد کرد.

دارابی افزود: امروز با توجه به این‌که دشمن در جنگ سخت شکست خورده و در جنگ نرم هم به نتایج دلخواه خود نرسید، با ایران شیعه مقتدر مشکل دارد با ایران مسلمان مشکل ندارد.

دارابی ادامه داد: در منطقه کشورهای مسلمان زیادی وجود دارد که خودکفا نبودند در مقابل آمریکا نایستادند، ایران از این لحاظ دارای هجمه زیادیست که می‌خواهیم روی پای خود بایستیم، این پیشرفت‌هایی که ایجاد شده دشمن را ناامید می‌کند و از هر حقه‌ای استفاده می‌کند.

علی دارابی با اشاره به این‌که یکی از این ترفندها متمرکز شدن بر روی اختلافات موجود در بین کشورهاست، گفت: اختلافات قومی و قبیله‌ای، اختلافات جنسیتی، بحث شمال غرب، بحث کردها را مطرح می‌کند، بحث تجزیه طلبی ایران را مطرح می‌کند، بحث ترکمن‌های ترکمنستان را مطرح می‌کند لذا اطراف ما را در خاورمیانه محاصره کرده‌اند که بتوانند در جمهوری اسلامی تاثیر بگذارند می خواهند جمهوری اسلامی را تجزیه کنند و تکه تکه‌اش کنند قبایل مختلف به جان هم بیندازند و این از شگردهای دشمن است.

وی ادامه داد: اگر ما بصیرت نداشته باشیم، برنامه‌ریزی دقیق نداشته باشیم آب در آسیاب دشمن ریخته‌ایم. در چند سال اخیر دشمن بحث جنسیتی و مواسات زن و مرد را خیلی مطرح می‌کند اسلام کامل‌ترین دین‌ است که واقعاً حقوق زن و مرد را به طور دقیق مطرح می‌کند ولی این‌ها شبهه ایجاد می‌کنند می‌بینیم که الان بیشتر زن‌ها را به خیابان کشانده و حتی جوانان را مقابل پدر و مادر قرار می‌دهند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شیروان در پایان گفت: بدانید این‌ها پایان کار نیست و دشمن همیشه در حال دشمنی است و نیاز است که ما بصیرت داشته باشیم انشاالله از  این آزمایش‌ها سربلند بیرون بیاییم و این پرچمی که به دست رزمندگان اسلام و با خون بیش از ۲۰۰ هزار شهید آبیاری شده، آن‌را سلامت به دست حضرت آقا (عج) برسانیم.

انتهای پیام/حق‌بین

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک