یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۳۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۷/۰۳ - ساعت ۱۰:۱
مدیر عامل کارخانه قند شیروان:

۲۲ هزار تن چغندر به کارخانه قند تحویل داده شد

مدیر عامل کارخانه قند شیروان خراسان شمالی گفت: ۲۲ هزار تن چغندر پاییزه در نیمه نخست امسال از استان گلستان به کارخانه قند این شهرستان حمل و تحویل داده شده است.
۲۲ هزار تن چغندر به کارخانه قند تحویل داده شد,

به گزارش عصراترک، به نقل از ایرنا بهرام غیبی روز دوشنبه اظهار کرد: امسال ۲۲ هزار تن چغندر قند پاییزه در این کارخانه فرآوری و تبدیل به شکر و قند شد.

وی افزود: کارخانه قند شیروان در قالب کشت قراردادی و انعقاد قرارداد با کشاورزان آن استان چقندر قند پاییزه را دریافت کرد و ۷۰۰ هکتار زمین زیر کشت این محصول داشت.

غیبی خاطرنشان کرد: کارخانه قند شیروان تنها واحد تولیدی شکر خام در شمال شرق کشور است که چغندر استان گلستان به این واحد صنعتی تحویل داده می شود.

مدیرعامل کارخانه قند شیروان اظهار کرد: پیش بینی می شود با تحویل چغندر امسال ۳۲ هزار تن شکر سفید تولید شود.

غیبی با بیان اینکه جذب چغندر بهاره در این کارخانه به زودی آغاز می شود، گفت: با توجه به کاهش کشت چغندر در کشور تلاش داریم تا دست کم به میزان کارکرد پارسال یعنی ۲۱۰ هزار تن جذب چغندر داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به اینکه زمان برداشت چغندر در غرب کشور زودتر آغاز می شود، جذب این محصول در کارخانه با ورود چغندر غرب، آغاز می شود و در ادامه با آغاز برداشت چغندر استان بهره برداری ادامه می یابد.

مدیرعامل کارخانه قند شیروان یادآور شد: اکنون ۲ هزار تن شکر خام برای تصفیه در انبار کارخانه موجود است که پیگیری برای جذب بیشتر شکر خام انجام می شود.
شرکت تولیدی قند شیروان، قوچان و بجنورد، فروردین ۱۳۳۷ به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس و در اسفند ۱۳۷۷ در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران پذیرفته شد.

این کارخانه واقع در ۱۰ کیلومتری جاده شیروان - بجنورد، سالانه ۴۰۰ هزار تن چغندرقند مصرف می کند که کمتر از ۲۰ درصد آن از داخل استان تامین می شود.

براساس آمارهای موجود، میانگین تولید شکر در کشور یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن است که خراسان شمالی با تولید سالانه ۱۱ هزار تن شکر، یک درصد شکر کشور را تولید می‌کند.

۳۴ درصد از کشتزارهای چغندرقند استان خراسان شمالی مربوط به شهرستان شیروان است.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک