یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۲۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۶/۰۷ - ساعت ۱۳:۴۱
معاون توسعه مدیریت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی:  

آزمایشگاه دامپزشکی خراسان شمالی مرجع ملی شد 

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: با پیگیری‌های انجام شده، مجوز آزمایشگاه مرجع ملی برای آزمایشگاه دامپزشکی استان در زمینه بررسی و تشخیص برخی از بیماری‌های دامی دریافت شد.  
آزمایشگاه دامپزشکی خراسان شمالی مرجع ملی شد ,

رضا اسدی، معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی با گرامی داشت هفته دولت در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار کرد: طی دو سال گذشته در زمینه ساماندهی نیروی انسانی، منابع مالی، لجستیک، تجهیز و به روزرسانی امکانات اداری و آزمایشگاهی اقدامات بسیار خوبی در این اداره کل انجام شده‌اند.  
اسدی گفت: طی دو سال اخیر، با تخصیص سهم اعتبارات تملک و دارایی اداره کل دامپزشکی استان اقدامات قابل توجهی به ترمیم، تعمیرات شبکه‌های دامپزشکی، پُست‌های دامپزشکی و بویژه در زمینه فناوری اطلاعات انجام شده‌اند.  
وی بیان کرد: طی دو سال اخیر با تخصیص اعتبارات قابل توجه از محل ردیف اعتبارات تملک و دارایی که به این اداره کل اختصاص یافتند بسیاری از کمبودهای این اداره کل در زمینه خرید تجهیزات آزمایشگاهی همچنین در زمینه تاسیسات مرتفع شدند.  
معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تا پایان دولت دوازدهم، وضعیت اختصاص اعتبارات به این اداره کل بیشتر به صورت اسناد خزانه و غیر نقدی بود که در این راستا، اداره کل دامپزشکی استان با مشکلات زیادی در زمینه خرید و اجرای طرح‌های بهداشتی روبرو شده بود، با این وجود، در دولت سیزدهم با تخصیص اعتبارات مناسب به این اداره کل و افزایش سهم از بودجه سالانه به صورت نقدی بسیاری از مشکلات مرتفع شدند.  
وی همچنین عنوان کرد: طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با انعقاد تفاهم نامه با بانک‌ها و پیگیری‌های انجام شده تسهیلات قابل قبولی به کارمندان و پرسنل دامپزشکی استان پرداخت شد.  
اسدی در ادامه اظهار کرد: با توجه به تصویب و ابلاغ قانون جامع ایثارگران به دستگاه‌های اجرایی از جمله به این اداره کل، طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بیش از ۱۴ نفر از نیروهای مشمول این قانون در این اداره کل از قراردادی به رسمی تبدیل وضعیت شدند.  
علاوه بر این، وی با اشاره به سختی کار دامپزشکان، تصریح کرد: با سفر رئیس جمهور به استان ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه دامپزشکی استان مصوب شد که با تخصیص این اعتبار کمک خوبی در زمینه ارائه بهتر خدمت دامپزشکی برای توسعه و راه اندازی آزمایشگاه‌ها و امکان تشخیص دقیق و سریع انواع بیماری‌های عفونی دامی و بیماری‌های مشترک انسان و دام همچنین تشخیص باقیمانده‌های دارویی و سموم و تقلبات فرآورده‌های دامی امکان پذیر شدند.  
معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه در اداره کل دامپزشکی استان کمبود نیروی انسانی وجود دارد که به طور مسمتر به دنبال دریافت مجوز برای جذب نیروهای جدید بوده‌ایم، افزود: تاکنون این اداره کل نیروی انسانی مورد نیاز خود را با استفاده از نیروهای قراردادی مرتفع کرده است.  
وی با بیان اینکه در حال حاضر از حدود ۲۰۰ پُست سازمانی مصوب این اداره کل که حدود ۱۰۰ پُست اشغال شده است، گفت: هنوز ۵۰ درصد از پُست‌های این اداره کل بدون تصدی است که پیگیری برای سازماندهی آن در حال انجام است.  
افزون بر این، معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: در حوزه ارائه خدمات در اداره کل دامپزشکی مهمترین شاخص، آزمایشگاه دامپزشکی است، طی دو سال اخیر آزمایشگاه‌های استان تجهیزات مناسبی را دریافت کرده‌اند.  
اسدی در خاتمه یادآور شد: طی دو سال اخیر سرانجام با پیگیری‌های مسئولان اجرایی همچنین اداره کل دامپزشکی استان، مجوز آزمایشگاه مرجع ملی در زمینه بررسی و تشخیص برخی از بیماری‌های دامی برای آزمایشگاه دامپزشکی استان دریافت شد.  
انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک