دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۲۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۵/۲۵ - ساعت ۱۱:۳۰
دبیر قرارگاه امام جعفر صادق (ع) در رازوجرگلان:

«راستقان» ، نماد کامل یک محله اسلامی در خراسان شمالی است

دبیر قرارگاه امام جعفر صادق (ع) روستای راستقان شهرستان رازوجرگلان با اشاره به اینکه روستای راستقان تعریف کاملی از محله اسلامی در استان است، گفت: با به‌کارگیری تأکیدات مقام معظم رهبری جنبه‌های مختلف یک محله اسلامی به طور کامل اجرایی شده است.
«راستقان» ، نماد کامل یک محله اسلامی در خراسان شمالی است,

حسین عابدزاده، دبیر قرارگاه امام جعفر صادق (ع) روستای راستقان شهرستان رازوجرگلان در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار داشت: در نمایشگاه محله اسلامی که در پایتخت برگزار شد، محله ما جزو پایگاه‌های برتر کشور انتخاب شد.


وی ادامه داد: طبق برنامه‌ای که در روستای راستقان داریم، هر سال یک روز مانده به سال نو، تمامی مردان روستا از پیر و جوان در مسجد روستا گرد هم می‌آیند و قوانین سال آینده از هزینه‌ها تراکتور، کارگر و مابقی را مصوب می‌کنند تا یک قانون ثابت در روستا باشد که مردم دچار اختلاف نشوند.


فرمانده پایگاه راستقان با اشاره به اینکه این روستا ۵۰۰ نفر جمعیت دارد، گفت: هر ساله از هر خانوار مبلغی دریافت می‌شود و از برخی خانوارها محصول کشاورزی که دارند، گرفته می‌شود و با مبلغ جمع‌آوری‌شده طی همان سال یک بنا و ساختمان جدید برای عامه مردم ساخته می‌شود.


وی اضافه کرد: این بنا شامل بناهای فرهنگی موردنیاز روستا یا حسینیه در شهرهای مشهد و بجنورد برای استفاده اهالی روستا و یا تجهیز مدارس و ساخت درمانگاه است. 


عابدزاده بیان داشت: علاوه بر اینکه در گزارش عملکردی که داریم همه قوانین و نظرات اهالی و بزرگان روستا ثبت می‌شود، تمام اهالی روستا طی سال باید تابع این قوانین باشند.


وی با اشاره به اینکه روستا خیران زیادی دارد و درصورتی‌که یکی از هم روستاییان دچار مشکل شود بقیه پیش‌قدم و مشکل آن را رفع می‌کنند، یادآور شد: طی سه ماه گذشته یکی از جوانان روستا که مشکل کلیه داشت، با پیگیری‌های خیران روستا مبلغ موردنظر جمع‌آوری و درمان آن فرد پیگیری و رفع شد.


عابدزاده ادامه داد: به برکت خیرخواهی و همراهی اهالی روستا هیچ نیازمندی در روستا وجود ندارد. 


وی از مشکل افرادی که برای مقاصد درمانی یا زیارتی به مشهد مقدس می‌رفتند و باید هزینه زیادی برای اقامت پرداخت می‌کردند، خبر داد و گفت: برای حل این مشکل تصمیم گرفتیم که زمینی در نزدیک حرم مطهر خریداری کنیم و ظرف دو سال این کار انجام شد و یک حسینیه در مشهد ایجاد و اکنون برای هیأت‌های مذهبی هم به آنجا می‌روند.


دبیر قرارگاه امام جعفر صادق (ع) روستای راستقان شهرستان رازوجرگلان همچنین از نبود درمانگاه در روستا و فاصله ۱۴۰ کیلومتری تا بجنورد عنوان کرد و بیان داشت: با پیگیری‌های صورت‌گرفته دولت زمینی را تحویل و بخشی از هزینه‌ها با مشارکت دولت و مردم روستا، درمانگاه ایجاد و به بهره‌برداری رسید.


وی با اشاره به اینکه مردم روستا ولایت‌مدار هستند، افزود: در همه محله‌ها و روستاها، بسیج مردم را فرامی‌خواند، این در حالی است که در این روستا کار اصلی و مدیریت با شورا است و مردم را با هم هماهنگ می‌کند و این رسم دیرینه را از قدیم‌الایام حفظ و بروز رسانی کرده‌اند. 


عابدزاده از توجه مردم به تأکیدات مقام معظم رهبری در این روستا خبر داد و گفت: در راستای پیروی از این فرامین آسیب‌های اجتماعی در بخش‌های مختلف در روستا وجود ندارد و در صورت وجود هم انگشت‌شمار خواهد بود.


وی اضافه کرد:  همچنین برای ترویج ازدواج آسان، مهریه و جهیزیه کم در نظر گرفته می‌شود و حمایت اهالی روستا و سخت‌گیری‌نکردن خانواده ها در مورد ازدواج،  باعث شده افراد در سن مناسب ازدواج کنند.


دبیر قرارگاه امام جعفر صادق (ع) روستای راستقان شهرستان رازوجرگلان همچنین خاطرنشان کرد: خانواده دختر و پسر بعد از ازدواج آنها تا زمانی که به یک درآمد ثابت برسند از لحاظ مالی آنها را حمایت می‌کنند.

 

انتهای خبر/ ص

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک