دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس دیدنی ها | کد خبر: ۲۸۷۲۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۵/۲۱ - ساعت ۱۲:۱
گزارش تصویری؛

لبخندی بر لبان خشکیده کودکان روستاهای مانه و سملقان

کم‌بارانی‌ها و خشکسالی‌ها فشار زیادی را بر اهالی مردم روستاهای خراسان شمالی وارد کرده است، به‌گونه‌ای که در روستاها هیچ نشانی از آب‌وعلف و آبادانی وجود ندارد.

به گزارش عصر اترک، روستای «فتح‌الله» اولین مقصد بود، حجت‌الاسلام سجاد خیراندیش، روحانی جوان و جهادی این روستا، گروه را راهنمایی می‌کرد و کودکان آفتاب‌سوخته اما دلخوش کوهستان نیز در سراشیبی‌ها و سربالایی‌ها،  با سوال‌های دلنشینشان همراه گروه می شدند.

لب‌های تشنه خاک، روی صورت‌خانه‌های گلی و لبخندی پذیرا، البته  گاهی خانه‌هایی نوساز هم به چشم می‌خورد، خانه‌هایی که تلاش داشت؛ مثلاً دست محرومیت را از سر روستا بردارد، کم‌بارشی و هوای خاک‌آلود، میزان درجه حرارت هر دماسنجی را بیشتر از دمای ممکن نشان می‌داد.

«باران آباد» مقصد بعدی نیم روزی گروه اهالی مسجد بود، سنگ‌ها و خاکریز لوله‌های خشک آب، خانه‌های گلی و آبی که از لوله‌ها سفرکرده بود، اهالی نقطه‌های مختلفی را نشان می‌دادند؛ دور بود برخی نزدیک که اگر از نقطه لوله‌کشی شود خشکسالی حل می‌شود.

«حاج حسین» هم  طاقت‌فرسا گرم بود و با وجود دلخوشی‌های ظاهری‌اش همچون لوله‌کشی آب، گاز و سیم‌های روشن برق اما خیلی ساده می‌شد فهمید اینجا هم آب قطع است و پرده‌های توری روستا روی پنجره‌های کوچک محافظ آفتاب شده و بود.

 

 

عکاس: محدثه نیری

انتهای خبر/ ر

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک