دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۲۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۵/۱۷ - ساعت ۹:۲۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

خبرنگاران در نظام های سیاسی کشور، تصمیم ساز خواهند بود

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی ابراز داشت: خبرنگاران گرچه در نظام سیاسی تصمیم گیرنده نیستند، اما قطعا برای نظام های سیاسی و مسئولان و دستگاه های اجرایی تصمیم ساز خواهند بود.
خبرنگاران در نظام های سیاسی کشور، تصمیم ساز خواهند بود,

به گزارش عصر اترک، حجت الاسلام رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی صبح امروز در دیدار اصحاب رسانه خراسان شمالی به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: در بازخوانی قصه محرم دو مجموعه تاثیرگذار شدند گروهی که در میدان عملیات انجام دادند و برای احیای دین جانشان را فدا کردند گروه اول بودند.

وی ادامه داد: گروه دوم که پیام رسان شدند نقش قابل توجهی در ماجرای کربلا داشتند، اگر مجموعه اول تنها بود و مجموعه دوم برای انتقال پیام وجود نداشت، کربلا که یکی از تاثیرگذارترین حوادث در طول تاریخ اسلام و بشریت بوده است، روایت نمی شد.

حجت الاسلام نوری با اشاره به اینکه قصه کربلا متفاوت بود و حضور گروه دوم باعث تأثیرگذاری این ماجرا شد، افزود: روایت اول را در کربلا اهل بیت انجام دادند دشمن با اسیر کردن خاندان اهل بیت آنها را به اسارت گرفت اما باطن ماجرا به نفع پیروان اهل بیت شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در روز دوازدهم که اهل بیت وارد کوفه شدند، حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) خطبه خوانی کردند و خطبه ها هم بحث خبر و هم علت و حکمت و فلسفه و‌شهادت بود.

حجت الاسلام نوری با تاکید بر این موضوع که حضرت زینب (س) در حادثه کربلا اصل خبر را مطرح و توضیح دادند، بیان داشت: در زمان انقلاب نیز امام خمینی فرمودند که انقلاب را روایت کنید که دیگران روایت نکنند.

وی یادآور شد: امروز نیز نقش خبرنگاران در تمام عرصه های کشور، نهضت جمهوری اسلامی و انقلاب، نظام، بحران، اغتشاشات بسیار مهم است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی ابراز داشت: خبرنگاران گرچه در نظام سیاسی تصمیم گیرنده نیستند، اما قطعا برای نظام های سیاسی و مسئولان و دستگاه های اجرایی تصمیم ساز خواهند بود.

وی یادآور شد: خبرنگاران در تصمیمات تمام تصمیم گیران جامعه، تاثیرگذار هستند.

این مقام مسئول گفت: ویژگی های امانتداری در نقل خبر، مسئولیت پذیری، تعهد دینی، استقلال،  آزادگی و عدم وابستگی به جناح یا گروه خاص از جمله ویژگی های خاص یک خبرنگار است که باید سرلوحه کارهایش قرار دهد.


انتهای خبر/ ر

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک