دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۱۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۵/۰۷ - ساعت ۱۳:۲۲

بازخوانی ونمایش کاروان اسرا در روستای اینچه علیا

هر ساله در عصر روز عاشورا گروهی از فعالین مسجد روستای اینچه علیا (بخش جیران سو مانه و سملقان ) برنامه باز خوانی کاروان اسرا را به اجرا می‌گذارند.
بازخوانی ونمایش کاروان اسرا  در روستای اینچه علیا,

به گزارش عصر اترک این برنامه با استقبال زیادی روبرو است به طوری که روز یازدهم محرم با دعوت اهالی روستای بهکده رضوی در این روستا هم برگزار می‌گردد. هدف از این برنامه آشنایی مخاطبین خصوصاً نسل جدید با واقعه روز عاشورا و همدردی و سوگواری در عزای اباعبدالله الحسین علیه السلام است.

اسیران کربلا؛ بازماندگان واقعه کربلا همچون امام سجاد(ع)، امام چهارم شیعیان و حضرت زینب(س) که به اسارت لشکر عمر بن سعد درآمدند. اسرا به دستور عمر بن سعد، شب یازدهم محرم در کربلا نگه داشته شدند و بعد از ظهر روز یازدهم، به کوفه نزد عبیدالله بن زیاد برده شدند. ابن زیاد، اسیران را بر روی محمل‌هایی بدون پرده و پوشش و با همراهی گروهی از جمله شمر و طارق بن مُحَفِّز به دربار یزید بن معاویه در شام فرستاد. او دست و پای برخی همچون امام سجاد(ع) را غل و زنجیر کرد.

امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) با سخنان خود در هنگام اسارت، سبب تحول روحی و پشیمانی برخی از مردم و بنا بر نقلی پشیمانی یزید (هر چند به صورت ظاهری) از جنایات واقداماتش شدند.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک