دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۱۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۵/۰۷ - ساعت ۱۳:۲۱
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی خبر داد:

برگزاری آیین یازدهم محرم امامزاده کوران با حضور ۲۵۰۰ اسفراینی

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: آئین یازدهم محرم امازاده کوران با حضور بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر عزادار اسفراینی در آستانه آرامگاه احمد ابن موسی برگزار شد.
برگزاری آیین یازدهم محرم امامزاده کوران با حضور ۲۵۰۰ اسفراینی,

علی مستوفیان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی در گفتگو با پایگاه خبری عصراترک در اسفراین اظهارکرد: یکی از آیین‌های عزاداری ایام سوگواری محرم در استان خراسان شمالی، مراسم یازدهم محرم است که هر ساله در امامزاده کوران شهرستان اسفراین در قالب هیأتهای عزاداری به عزاداری می‌پردازند.

مستوفیان ادامه داد: آیین یازدهم محرم از سابقه و پیشینه دیرینه برخوردار است در تحقیقات میدانی از بزرگان، تکیه‌داران و هیئت‌ها و به‌خصوص افراد مسن این رسم را تا چهار نسل قبل خود به یاد دارند که حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ سال قدمت دارد.

وی افزود: مراسم عزاداری همراه با آیین سینه‌زنی، نوحه‌خوانی و زنجیرزنی و سخنرانی در خصوص جایگاه و شخصیت امام سوم شیعیان حضرت امام حسین(ع)، آیین‌های عزاداری و سوگواری سرور و سالار شهیدان کربلا در دهه نخست ماه محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی باشکوه وصف‌ناپذیری در سرتاسر خراسان شمالی برگزار می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطر نشان کرد: آیین یازدهم محرم امامزاده کوران اسفراین با شماره ۱۵۴۴ در فهرست آثار ناملموس کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ر

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک