دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۸۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۰۵ - ساعت ۱۰:۴۱
در روز عید قربان امسال انجام می‌شود؛  

نظارت ۱۵ تیم دامپزشکی خراسان شمالی بر ذبح دام‌ها  

نماینده ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: ۱۵ تیم ثابت و سیار از دامپزشکان و کارشناسان دامپزشکی استان در روز عید قربان امسال بر انجام ذبح شرعی و بهداشتی دام‌ها در سطح استان نظارت می‌کنند.  
 نظارت ۱۵ تیم دامپزشکی خراسان شمالی بر ذبح دام‌ها  ,

به گزارش عصراترک، حجت الاسلام دهقان، نماینده ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی در جمع خبرنگاران با اشاره به آستانه فرا رسیدن عید قربان اظهار کرد: اداره کل دامپزشکی استان ۱۵ تیم ثابت و سیار از دامپزشکان و کارشناسان دامپزشکی استان را به منظور انجام نظارت بر ذبح شرعی و بهداشتی دام‌ها را در سطح استان آماده کرده است.  

حجت الاسلام دهقان گفت: این تیم‌ها علاوه بر ارائه خدمت نظارتی در سطح کشتارگاه‌ها همچنین به عموم مردمی که بخواهند در روز عید قربان که دامی را قربانی کنند، ارائه خدمت می‌دهند.  

وی بیان کرد: در بهار امسال همانند سال‌های گذشته دوره‌های آموزشی برای ذابحان و سلاخان استان نیز برگزار شد.  

نماینده ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی همچنین افزود: دفتر نمایندگی ولی فقیه سازمان دامپزشکی کشور در سال گذشته برای مدیران کشتارگاه‌های کشور نیز دوره‌های آموزشی را در زمینه ذبح شرعی و بهداشتی دام‌ها برگزار کرد.  

علاوه بر این، وی عنوان کرد: در بهار امسال نیز برای چهار سلاخ و ذابح استان برای انجام ذبح دام‌های قربانی در حج امسال دوره آموزشی برگزار شد و آنها به حج اعزام شدند.  

نماینده ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخن خود از صدور سه مجوز در زمینه جمع آوری اجزای حرام دام‌ها برای استان خبر داد و گفت: در همین راستا، قسمت دنبلان دام‌ها جمع آوری و معدوم می‌شوند و قسمت نرینه نیز صادر می‌شوند.  

حجت الاسلام دهقان خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۳ هزار کیلوگرم اجزای حرام دام‌ها جمع آوری و معدوم همچنین به میزان ۱۵ هزار کیلوگرم از قسمت نرینه دام‌ها نیز جمع آوری و صادر شدند.  

وی در خاتمه دعوت کرد: عموم مردمی که قصد دارند در روز عید قربان امسال دامی را قربانی کنند دام خود را در محل کشتارگاه‌ها کشتار کنند تا ذبح شرعی و بهداشتی انجام شود.  

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک