یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۱۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۷/۱۹ - ساعت ۱۰:۱۳

مرکز کانون پرورش فکری جاجرم با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در انتظار بودجه

فرهاد آقا بیگی گفت: مرکز کانون در جاجرم و آشخانه با 80 درصد پیشرفت فیزیکی و غلامان با 60 درصد پیشرفت فیزیکی ناتمام مانده که تعهداتی از سمت استانداری برای تکمیل آن داده شده است.
مرکز کانون پرورش فکری جاجرم با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در انتظار بودجه,

فرهاد آقابیگی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در بجنورد با اشاره به اینکه هفته کودک از 16 مهرماه آغاز و تا 22 مهر ادامه دارد، اظهار داشت: شعار هفته ملی کودک امسال " حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی" است و کانون پرروش فکری کودکان و نوجوانان استان برنامه های متنوعی برای این هفته برنامه ریزی کرده است.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره بین المللی قصه گویی در مرحله استانی، ویژه برنامه کودک، بازی و خانواده با حضور کودکان و والدین، برگزاری جشن های هفته ملی کودک با همکاری مدارس، برگزاری برنامه در مناطق حاشیه ای و روستاهای محروم با حضور کتابخانه های سیار، اجرای نمایش ویژه کودکان، برگزاری برنامه برای دانش آموزان عشایر مانه و سملقان از برنامه های محوری این هفته در استان است.

آقابیگی با اشاره به اینکه در مجموع 100 عنوان برنامه به مناسبت هفته کودک در سراسر خراسان شمالی اجرایی خواهد شد، گفت: 10 مرکز کانون ثابت و 10 مرکز سیار در سراسر استان فعالیت دارند که برنامه ها توسط این مراکز برگزار می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: هدف اصلی از برگزاری این برنامه ها، توجه به کودک و نیازهای آنها، ایجاد نشاط و شور در بین کودکان و نوجوانان است، همچنین در حوزه تربیتی با توجه به اینکه یک نگاه فرآیند محور دارد، فعالیت ها به صورت متمرکز در طول سال برای کودکان و نوجوانان برگزار می شود.

وی یادآور شد: 60 فعالیت با محوریت کتاب در تمام مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می شود که پرورش خلاقیت کودکان در این فعالیت ها دنبال می شود.

آقا بیگی بیان داشت: کارگاه ادبی، شعر و داستان، هنری، نقاشی، سفال گری، خوشنویسی، عکاسی، نمایش، نجوم، معرفی شخصیت، نمایش فیلم از جمله فعالیت هایی هستند که در کانون ها برای کودکان و نوجوانان ارائه می شود.

این مقام مسئول گفت: هر کتابخانه سیار کانون تعداد 800 عضو و کتابخانه ثابت 350 عضو زیر مجموعه دارد که در مجموع تعداد 11 هزار و 500 کودک و نوجوان در خراسان شمالی از خدمات کانون برخوردار هستند.

وی اضافه کرد: نکته قابل توجه این است که مربی ها طی مصاحبه ای که از آنها گرفته می شود براساس تخصصی که دارند، کلاس ها را مدیریت می کنند، اما نکته این است که در کلاس های کانون تکنینک و کار حرفه ای در دستور کانون نیست و به دنبال پرورش خلاقیت کودکان هستند که افراد برای ورود به جامعه نگاه خلاقانه داشته باشند.

آقابیگی با اشاره به اینکه در خراسان شمالی، شهرهای شیروان، فاروج، راز و جرگلان، گرمه، صفی آباد هر کدام دارای یک مرکز کانون، اسفراین دو مرکز و بجنورد سه مرکز ثابت هستند، گفت: این در حالی است که مرکز کانون در جاجرم و آشخانه با 80 درصد پیشرفت فیزیکی و غلامان با 60 درصد پیشرفت فیزیکی ناتمام مانده است.

وی با بیان اینکه تلاشمان براین است که یک مرکز کانون در منطقه جرگلان نیز راه اندازی شود، گفت: با پیگیری های صورت گرفته، از سمت استانداری و سازمان مدیریت استان نسبت به تامین اعتبار برای تکمیل پروژه های نیمه تمام تعهداتی داده شده است.

این مقام مسئول یادآور شد: مرکز آفرینش های هنری کانون پلاتو ترنج طی تابستان امسال به بهره برداری رسید که سالن نمایش تخصصی حوزه کودک و نوجوان است.

آقا بیگی اضافه کرد: تلاش داریم که در آینده نزدیک سینمای کانون و خانه بازی در کانون مرکز استان به بهره برداری برسد، ساختمان و امکانات اولیه آماده شده، که براساس پیش بینی های انجام شده برای تکمیل نهایی دو میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار نیاز است که نهایت تا یک سال دیگر افتتاح خواهد شد.

 

انتهای پیام/ تقی زاده 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک