دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۵۹۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۶/۱۷ - ساعت ۱۰:۳

۲۰۹ دشت در کشور بیش از ۱۸ سانتی‌متر فرونشست دارند

رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: از مجموع ۳۰۹ دشت کشور، ۲۰۹ دشت بیش از ۱۸ سانتی‌متر فرونشست دارند و این مسئله اهمیت آبخیزداری را دو چندان می‌کند.

محمدحسن نامی شامگاه ۱۶ شهریورماه در نشست بررسی آخرین اقدامات انجام شده در خصوص جبران خسارات سیل و زلزله در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه کشور ایران در مباحث پیشگیری، آمادگی و پاسخ به بحران دارای استعداد و توان مطلوب است، اظهار کرد: در حادثه سیل اخیر ۸۲ نفر تلفات جانی در کشور ثبت شد که باتوجه به بارش‌هایی که با حجم کمتر در کشورهای غربی مانند آلمان رخ داد، بسیار کمتر بود و تلفات در این کشورها چند برابر است.

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران  در ادامه با اشاره به اهمیت آبخیزداری در کشور برای جلوگیری از خسارات سیل، گفت: ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبارات ملی برای انجام عملیات آبخیزداری در کشور درخواست شده است.

وی با بیان اینکه باید در بالا دست حوزه‌های آبخیز در کشور عملیات آبخیزداری و میان دست عملیات آبخوان‌داری انجام شود، خاطرنشان کرد: هزینه ساخت سدهای زیرزمینی نسبت به هزینه‌های ساخت سدهای روباز کمتر است و باید در دستور کار قرار بگیرد.

نامی یادآور شد: از مجموع ۳۰۹ دشت کشور، ۲۰۹ دشت بیش از ۱۸ سانتی‌متر فرونشست دارند و این مسئله اهمیت آبخیزداری را دو چندان می‌کند.

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران با تاکید بر اینکه باید آمایش سرزمین در اجرای طرح‌ جهش تولید مسکن لحاظ شود، بیان کرد: رعایت تعادل در تمامی بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و هنری به تسریع در روند توسعه و جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه تاثیرگذار است.

انتهای پیام

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک