دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گفتگو | کد خبر: ۲۸۵۹۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۶/۱۴ - ساعت ۱۱:۳۰
نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی:

خط انتقال سوخت خراسان شمالی در مرحله مطالعاتی قرار گرفت/ اتصال نیروگاه شیروان به خط، نفت کش ها را آزاد می کند

محمد وحیدی با اشاره به اینکه در حال حاضر خراسان شمالی به خطوط انتقال سوخت کشور متصل نیست، گفت: طی پیگیری های صورت گرفته، این ظرفیت فراهم شده که موضوع خط انتقال سوخت به استان به عنوان اولویت برای خراسان شمالی در نظر گرفته و مطالعات خط انتقال انجام شود.
خط انتقال سوخت خراسان شمالی در مرحله مطالعاتی قرار گرفت/ اتصال نیروگاه شیروان به خط، نفت کش ها را آزاد می کند,

محمد وحیدی، نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: در حال حاضر خراسان شمالی به خطوط انتقال سوخت کشور متصل نیست و بیشترین شبکه حمل و نقل درگیر انتقال بنزین و نفت و گاز به داخل استان می شود.

وی با اشاره به اینکه درشبکه توزیع مشکل داریم، گفت: باتوجه به اینکه مخازن متمرکز حجم پایینی دارند و تمام انتقال سوخت مورد نیاز استان، برای صنایع، واحد نیروگاهی و استفاده مردم با تانکر حمل و نقل می شود، براین اساس تنها مسیر بررسی شده این است که از  استان خراسان رضوی بتوانیم انتقال خط به استان خراسان شمالی را دنبال کنیم.

وحیدی اضافه کرد: در این رابطه با دستوری که معاون وزیر دادند و جلسه ای که با دکتر اوجی وزیر نفت برگزار شد، این ظرفیت فراهم شده که این موضوع به عنوان اولویت برای خراسان شمالی در نظر گرفته شود و مطالعات خط انتقال انجام شود.

نماینده مردم بجنورد، گرمه و جاجرم، راز و جرگلان و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از دو سوم برق تولیدی در نیروگاه شیروان برای خارج استان است اما مصرف بالای سوخت این نیروگاه در ایام زمستان واحدهای صنعتی استان را دچار مشکل می کند.

وحیدی افزود: اگر این  نیروگاه در خراسان شمالی به خط لوله انتقال سوخت وصل شود،  شبکه حمل و نقل برای تامین سوخت استان، آزاد می شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون کسی پیگیر انتقال خط لوله سوخت به استان نبوده است، گفت: تاکنون تمام پیگیری ها برای افزایش ظرفیت حمل و نقل سوخت بوده، در حالی که این موضوع با اولویت برای استان در دست پیگیری است و مجموعه وزارت نفت و پخش فرآورده های نفتی کشور، موضوع را پذیرفته و در مرحله ارزیابی قرار گرفته تا خط مسیریابی شود که از چه مسیری باید عبور کند، چه فشاری داشته باشد و چند ایستگاه در مسیر احداث شود.

 

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک