دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۵۸۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۵/۲۳ - ساعت ۱۱:۳۰

پایش مستمر کریدور میاندشت- توران توسط محیط بانان استان خراسان شمالی

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: از اولین روز گزارش تصادف یوز در جاده میامی سبزوار در کریدور میاندشت - توران، پایش مستمر این حوزه در دستور کار محیط بانان این استان قرار گرفت.
پایش مستمر کریدور میاندشت- توران توسط محیط بانان استان خراسان شمالی ,

به گزارش پایگاه خبری جاجرم، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: از اولین روز گزارش تصادف یوز در جاده میامی سبزوار در کریدور میاندشت - توران، پایش مستمر این حوزه در دستور کار محیط بانان این استان قرار گرفت.

دکتر رضا شکاریان افزود: پس از مشاهده ۵ فرد یوزپلنگ آسیایی و با توجه به اینکه احتمال می رود مسیر حرکت این یوزپلنگ ها از کریدور میاندشت- توران، به سمت پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم باشد، چالش ها و تهدیدات این مسیر مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم و پارک ملی توران دو زیستگاه مهم یوزپلنگ آسیایی هستند و سالهاست یوزها در بین این دو منطقه در حال تردد می باشند، افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست پیرو اقدامات و تلاش‌های  کنونی و قبلی، درصدد شناسایی کامل  تهدیدات و توانمندی های زیستگاهی کریدور میاندشت_توران  بوده و به دنبال تدوین برنامه مدونی جهت رفع چالش ها و تقویت زیستگاه فوق الذکر در کنار همه علاقمندان و فعالان این حوزه می باشد.

انتهای پیام/ تقی زاده 

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک