دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گفتگو | کد خبر: ۲۸۵۷۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۴/۰۷ - ساعت ۱۲:۰
گفتگو با پسر یکی از شهدای هفتم تیرماه در خراسان شمالی؛

خبر شهادت پدرم را از رادیو شنیدیم/ شهادت شهدای ۷ تیر چهره واقعی منافقان را آشکار کرد

در ۷ تیر ۱۳۶۰، بمبگذاری منافقین در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی منجر به شهادت هفتاد و پنج نفر از اعضای این حزب از جمله شهید آیت‌الله بهشتی شد.
خبر شهادت پدرم را از رادیو شنیدیم/ شهادت شهدای 7 تیر چهره واقعی منافقان را آشکار کرد,

به گزارش خبرنگار عصراترک، در ساعت ۲۰:۳۰ روز یکشنبه ۷ تیر ۱۳۶۰، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای هیئت دولت به تدریج به سالن اجتماعات دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی ایران واقع در سرچشمه تهران وارد شدند.

پس از پایان قرائت قرآن کریم و اعلام برنامه، شهید آیت‌الله بهشتی سخنرانی را خود را آغاز کرد.

پس از بیان کلمات از زبان شهید بهشتی ناگهان صدایی مهیب فضا را فرا گرفت؛ زمین تکان سختی خورد و دیوارها شروع به لرزیدن کرد. در کمتر از ثانیه‌ای، از سالن جز تلی از خاک چیزی باقی نماند.

 بیش از هفتاد تن از بهترین یاران انقلاب، زیر خروارها خاک مدفون شدند و روح فرزندان رشید اسلام و معلمان بزرگ شهادت و ایثار به ملکوت اعلی پیوست و بدین ترتیب جنایتی که تاریخ بشری شبیه بدان را در صفحات خود ثبت نکرده و به یاد نداشت، به وقوع پیوست و توحش غربی و نفاق داخلی، همگام با هم به مناسبت جشن به شهادت رساندن فرزندان امام خمینی (ره) پایکوبی کردند.

در این لیست 72 دونفره دو شهید از دیار خراسان شمالی نیز حضور داشتند که یکی از آنها اهل بجنورد و دیگری اهل اسفراین بوده است، به بهانه این روز در گفتگو با پسر شهید حجت الاسلام محمد حسن طیبی نماینده مردم اسفراین به گفتگو پرداخته ایم که تقدیم تان می شود:

غلامرضا طیبی، فرزند شهید حجت الاسلام محمد حسن طیبی از شهدای ترور سال ۶۰ در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: پدرم متولد ۱۳۱۰ در خانواده مذهبی در روستای رویین شهرستان اسفراین بود، مقطع ابتدایی را نزد پدربزرگم آموخت و برای ادامه تحصیل حوزه به مشهد رفت.

وی ادامه داد: بعد از فراغت از تحصیل به شهرستان برگشت و در کنار شغلش که خطابه و ترویج معارف اسلامی بود، کارهای اجتماعی زیادی انجام می داد و در رفع گرفتاری و گره گشایی مشکلات مردم فعالیت زیادی داشت و شاید به جرأت می‌توان گفت که توانست تمام عمرش را در آن زمان وقف خدمت به مردم و محرومین کند.

پسر شهید طیبی توضیح داد: با شروع مبارزات مردم علیه رژیم شاهنشاهی، پدرم با توجه به آشنایی که با روحانیون مبارز در مشهد و قم داشت، توانست رهبری مبارزه را در سطح منطقه شهرستان اسفراین عهده دار شود و به عنوان پیشگامان مبارزه با رژیم پهلوی در منطقه اسفراین در آن دوران بود.

 

 

وی خاطرنشان کرد: در زمانی که رژیم شاهنشاهی بر اوضاع مسلط بود، پدرم با جلوداری در مبارزه و راه انداختن یک راهپیمایی و برگزاری چندین سخنرانی در شهر اسفراین وروستای روئین به  مردم آگاهی می داد و چندین مرتبه  از طرف شهربانی و ماموران رژیم در آن زمان تهدید و بازداشت شد، اما به محض آزاد شدن به کارش ادامه می داد.

غلامرضا طیبی اضافه کرد: شهید طیبی در آن زمان از روحانیان برجسته و شخصیت‌های مبارز اسفراین بود و با توجه به اینکه این شهید بزرگوار عمری را با صداقت و مردمداری در کنار مردم زندگی و با درد و رنج مردم آشنا بود و با شناختی که مردم از وی داشتند در اولین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی موفق به کسب آرا مردم شد و به عنوان نماینده مردم اسفراین وارد مجلس شد.

وی یادآور شد: در مدت کوتاه نمایندگی شهید طیبی در مجلس شورای اسلامی، خدمات و پیگیری های زیادی در دستور کار قرار داده بود، به طور مثال پیگیری طرح ایجاد کارخانه ریخته گری ، تلفن خودکار و سایر مسائلی که در آن زمان از مشکلات شهرستان بود از طرف شهید بزرگوار پیگیری شد که در حال حاضر تمامی اسناد مدارک آن پیگیری ها موجود است.

پسر شهید طیبی گفت: در زمان شهادت پدرم، به دلیل شغل پدرم ساکن تهران بودیم و آن زمان 13 سال سن داشتم، یک هفته قبل از شهادت پدرم برای تعطیلات تابستانی به همراه مادرم و بقیه خانواده به اسفراین و روستای رویین آمده بودیم.

وی یادآور شد: صبح از رادیو خبر بمب گذاری در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی اعلام شد و گفته شد که چند نفر شهید شدند، با توجه به اینکه مادرم خوب اطلاع داشت که مرحوم پدرم در جلسات حزب و جلسات هفتگی شرکت می‌کند احتمال زیاد می داد که پدرم شهید شده باشد، که بعد چند ساعت نام پدرم در لیست شهدا اعلام شد.

پسر شهید طیبی ابراز داشت: در سال 60 باتوجه به اینکه انقلاب به تازگی شکل گرفته بود و منافقان دائما در داخل کشور ایجاد آشوب می کردند، به خاطر دارم در ساختمانی که در تهران زندگی می کردیم محل زندگی چندین نماینده مجلس بود که منافقان با موتورسیکلت به آنجا می آمدند و ساختمان را به رگبار می بستند و می رفتند.

وی اضافه کرد: منافقان در آن سال ها بلاهای زیادی بر سر مردم بی گناه و مظلوم آوردند، در یکی از روزها که به همراه دوستم از مدرسه بر می گشتیم شاهد ترور پدر دوستم در مغازه آجیل فروشی شدیم که خیلی صحنه دلخراشی بود.

غلامرضا طیبی گفت: شهادت شهدای هفتم تیر نه تنها این راه را برای دشمنان باز نکرد، بلکه چهره واقعی دشمنان و بدخواهان انقلاب و  منافقین کوردل را برای مردم روشن کرد اما نباید بگذاریم گذشت زمان باعث فراموش شدن جنایت آنها شود.

وی یادآور شد: برای مبارزه با تروریسم باید حقایق برای مردم بازگو  شود، حوادثی که مردم با گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران پشت سرگذاشتند، جنایت ها و صحنه هایی که مجاهدین مخلق ایجاد کردند، کشتارهایی که به راه انداختند، باید برای جوانان امروز بیان شود و با آگاهی دادن به جوانان باید از در دام افتادن آنها پیشگیری شود.

غلامرضا طیبی در انتها گفت: همچنین در خصوص  مبارزه با استکبار، بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری باید از تمام جنبه های اقتصادی، نظامی، علمی، سیاسی، اجتماعی کشور را تقویت کنیم که بتوانیم در مقابل استکبار توان مقابله داشته باشیم.

 

انتهای پیام/ رحمانی

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک