دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۵۴۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۱/۲۷ - ساعت ۱۳:۱۰
نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی:

سرنوشت طرح صیانت /جریان‌های سیاسی از مباحث فضای مجازی سوءاستفاده می‌کنند

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط فعلی بهتر است دولت کنار مجلس قرار گیرد تا طرح فضای مجازی زودتر به ثمر برسد، چراکه اگر طرح قانونمند کردن فضای مجازی بخواهد پیش برود باید در شش ماه اول امسال جمع شود در غیر این صورت چندان امیدی به نهایی شدن آن در مجلس یازدهم نیست.
سرنوشت طرح صیانت /جریان‌های سیاسی از مباحث فضای مجازی سوءاستفاده می‌کنند,

هفته گذشته در جلسه غیرعلنی مجلس، ۱۲۰ نماینده در رأی‌گیری استمزاجی با بازگشت طرح «نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی» که به طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی مشهور شده است، به صحن علنی مجلس موافقت کردند؛ اتفاقی که منجر به شکل گیری اعتراض اعضای کمیسیون ویژه بررسی آن شد. اعضای کمیسیون ویژه معتقدند که رأی‌گیری در جلسه غیر علنی مجلس  وجاهت لازم قانونی را ندارد.

 درهمین راستا علی جدی، نماینده شیروان و عضو کمیسیون بررسی طرح صیانت از فضای مجازی، در مورد دلایل مبهم شدن سرنوشت طرح مربوط به ساماندهی فضای مجازی در گفت‌وگو با خبرنگار عصر اترک در شیروان گفت: چون واقعیات و اهداف طرح هنوز برای افکار عمومی روشن نیست افکار عمومی با این طرح همراه نیستند. در حالی‌ که بین آن چیزی که در متن طرح است و واقعیت دارد با آن چیزی که در میان افکار عمومی مطرح می‌شود، فاصله بسیاری دارد.

وی ادامه داد: از طرفی دیگر، در این موضوع چون افکار عمومی خیلی همراه نیست، جریانات سیاسی که به دنبال جلب افکار عمومی هستند، نمی‌خواهند خودشان را هزینه کنند حال چه این طرح به نفع مردم باشد یا به نفع نظام باشد. البته برخی از همین جریانات که زمینه سوء‌استفاده‌شان از فضای مجازی فراهم است نمی‌گذارند که افکار عمومی واقعیت‌ها را بداند! لذا موضوع ساماندهی فضای مجازی پیچیده شده و این پیچیدگی باعث شده است که کار با سرعت انجام نشود.

 

چیزی برای پنهان کردن وجود ندارد

نماینده شیروان در رابطه با عدم شفافیت در ارائه اخبار و اظهارنظر مسئولان مربوطه، اظهار داشت: البته بسیاری از مسائل شفاف است و در کمیسیون مشترک هم تمام جلسات عملا پخش زنده داشت و چیز پنهانی وجود نداشت که از مردم مخفی باشد، منتها آن چیزی که در فضای مجازی در میان مردم دست به دست می‌شود خیلی متفاوت با واقعیت است.

جدی یادآور شد: جریانی به دنبال مبهم ماندن واقعیت طرح هستند تا دکان و دستگاه آنها باقی بماند! وگرنه اگر واقعیت‌های طرح برای مردم روشن شود، مطمئن باشید که با اجرای طرح، اتفاقات خیلی خوبی برای مردم می‌افتد و آنها همراه‌تر می‌شوند. اما متاسفانه برخی افراد در مجلس هم در بروز وضعیت فعلی بی‌تاثیر نیستند و در این موضوع بد عمل کردند و حتی در برخی موارد دروغ‌پردازی کردند که نهایتا باعث شد مردم نسبت به این قضیه حساس شوند.

 

دولت در کنار مجلس قرار گیرد

طرح ساماندهی فضای مجازی علاوه بر انتقاد افکار عمومی و متخصصان مربوطه، مورد انتقاد دولت یازدهم هم بوده و پس از تصویب آن در کمیسیون مشترک مجلس، دولت هم اعلام کرد که طرح اشکالات اساسی دارد که باید برطرف شود.

علی جدی درباره اختلاف نظر بین کمیسیون ویژه و دولت خاطرنشان کرد: زمانی که طرح در کمیسیون بود و کلیات آن تصویب شد هم وزارت ارتباطات، هم شورای عالی فضای مجازی و هم مرکز پژوهش‌ها به طور کامل نظر دادند و ما هم اعمال کردیم. همین موضوع یکی از دلایلی بود که باعث شد تدوین کلیات طرح طولانی شود.

وی ادامه داد: در واقع عملا نظرات دولت در این طرح آمده و آنها در جلسات حاضر بودند و ما هم در جلسات آنها بودیم. در شرایط فعلی بهتر است که دولت در کنار مجلس قرار گیرد تا طرح زودتر به ثمر برسد. اگر طرح تنظیم‌گری فضای مجازی بخواهد پیش برود باید در شش ماهه اول سال جمع شود در غیر این صورت چندان امیدی به جمع شدن آن در مجلس یازدهم نیست.

انتهای پیام/حق بین

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک