دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۵۳۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۱/۰۵ - ساعت ۱۵:۵۲
خطیب نماز جمعه شیروان:

نامگذاری سال جدید با عنوان تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین نشان از اهمیت موضوع دارد

امام جمعه شیروان گفت: این که در ۱۰ سال اخیر مقام معظم رهبری با اولویت اقتصاد و تولید سال ها را نام گذاری می کنند نشان از اهمیت موضوع دارد، زیرا اگر کشوری از لحاظ اقتصادی وابسته باشد از نظر سیاسی و فرهنگی نیز وابسته خواهد بود.
نامگذاری سال جدید با عنوان تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین نشان از اهمیت موضوع دارد,

به گزارش عصر اترک از شیروان، حجت الاسلام حسین تکمیلی در اولین نمازجمعه سال شهرستان شیروان به ادامه مباحث خانواده پرداخت و بیان داشت: آنچه از روایات و سیره اهل بیت استفاده می شود این است که مهریه حق زن است ولی باید به گونه‌ای باشد که مرد در ابتدای ازدواج توان پرداخت آن را داشته باشد و چه خوب است که در همان ابتدا به زن پرداخت شود.

وی افزود: در روایات نشانه خوش یمنی و مبارکی زن را خواستگاری آسان، مهریه آسان و فرزندآوری دانسته اند.

حجت الاسلام تکمیلی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته ضمن تبریک حلول سال جدید به تحلیل نام سال، پرداخت و خاطر نشان کرد: این که مقام معظم رهبری ۱۰ سال اخیر را با اولویت اقتصاد و تولید نامگذاری کردند، نشان از اهمیت موضوع دارد؛ زیرا اگر کشوری از لحاظ اقتصادی وابسته باشد از لحاظ سیاسی فرهنگی و اجتماعی نیز وابسته خواهد بود.

امام جمعه شیروان تولید دانش بنیان را به معنای در خدمت بودن علم برای فناوری و تولید دانست و تصریح کرد: همه مسئولین اعم از قوه مجریه، مقننه و قضائیه و نیز آحاد مردم باید اولویت خود را در این سال امر تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین قرار دهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شیروان برای نمونه به امر کشاورزی اشاره کرد که کمترین سهم از شرکت های دانش بنیان را داراست و اظهار داشت: به همین خاطر علیرغم برخورداری از نعمت فراوان آب و زمین هنوز در برخی از عرصه های کشاورزی وابسته هستیم و کشاورزان نیز اقشار کم درآمد محسوب می‌شوند.

حجت الاسلام تکمیلی ادامه داد: در صورتی که با رویکرد دانش بنیان می توان تحول عظیمی در عرصه کشاورزی ایجاد کرد.

امام جمعه شیروان در پایان از ستاد نوروزی شهرستان شیروان به خاطر خدمات خوب و شایسته به زائرین و مسافرین تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/حق بین

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک