یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۴۴۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ - ساعت ۱۴:۸
طی سه ماه گذشته؛

۲۱۰ میلیارد ریال دام مازاد از عشایر خراسان شمالی خریداری شد

مدیرکل پشتیبانی امور دام خراسان شمالی گفت: خرید دام سبک مازاد عشایر خراسان شمالی از نهم تیرماه امسال آغاز شد که تابه کنون اداره کل پشتیبانی امور دام استان به مبلغ 210 میلیارد ریال دام سبک مازاد از این دامداران خریداری کرده است.
210 میلیارد ریال دام مازاد از عشایر خراسان شمالی خریداری شد,

به گزارش خبرنگار عصراترک، علی رضا توسلی نیا، مدیرکل پشتیبانی امور دام خراسان شمالی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با همراهی دستگاه های همکار، تا به کنون 10هزار راس دام سبک عشایر استان در قالب طرح خشکسالی، به صورت زنده خریداری و این دام ها پس از ذبح، قطعه بندی، بسته بندی، در سردخانه استان انجماد و ذخیره سازی شدند، تا در مواقع ضروری برای تنظیم بازار استان عرضه شوند.

توسلی نیا در ادامه عنوان کرد: این اقدام در راستای حمایت از دامداران عشایری استان همچنین کاهش اثرات خشکسالی، حذف دام های مازاد عشایر، ایجاد انگیزه در تولید کننده گان به منظور ادامه نگهداری دام همچنین کشتار نکردن دام های مولد بوده است.

وی افزود: برای کشتار 10 هزار راس دام خریداری شده از عشایر استان 210 میلیارد ریال اعتبار هزینه شد که تابه کنون مبلغ 150 میلیارد ریال از مطالبات عشایر پرداخت شده است و تا 10 روز آینده نیز مابقی مطالبه عشایر به طور کامل تسویه خواهد شد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان گفت: برای حمایت از عشایر استان به ازای هر کیلوگرم وزن زنده دام خریداری شده سه کیلوگرم جو یارانه ای در اختیار دامداران قرار می گیرد.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک