یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پیشنهاد سردبیر | کد خبر: ۲۸۳۰۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۶/۰۵ - ساعت ۹:۱۰
رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان خراسان شمالی:

۱۲۵۰ نوآموز خراسان شمالی برای سنجش سلامت مراجعه نکردند/ افزایش تعداد پایگاه های سنجش به ۱۵ مورد

علی مقتیان با اشاره به اینکه در آستانه بازگشایی مدارس قرار داریم و سنجش نوآموزان از ملاک های ثبت نام دانش آموزان قلمداد می شود، گفت: تاکنون تعداد یک هزار و 250 نوآموز برای نوبت گیری سنجش اقدام نکرده اند.
1250 نوآموز خراسان شمالی برای سنجش سلامت مراجعه نکردند/ افزایش تعداد پایگاه های سنجش به 15 مورد,

علی متقیان، رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با سنجش نوآموزان کلاس اول در استان خراسان شمالی اظهار داشت: طی سال تحصیلی جدید تعداد دانش آموزان شش سال تمام استان برای ورود به مقطع اول ابتدایی ۱۹ هزار و ۱۰۲ دانش‌آموز است، که از این تعداد ۹ هزار و ۲۱۳ دانش‌آموز دختر و مابقی پسر هستند.

وی ادامه داد: آغاز به کار فعالیت پایگاه‌های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از ابتدای مردادماه سال جاری آغاز شده است.

متقیان اضافه کرد: با توجه به تغییرات برگزاری فرآیند سنجش امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا این طرح بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا و با تغییراتی که در پایگاه‌ها ایجاد شده است، در حال اجرا است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این طرح در ۱۲ پایگاه سنجش سلامت در استان اجرایی شده و نوآموزان به لحاظ سلامت جسمانی (بینایی، شنوایی و جسمی -حرکتی) و آمادگی تحصیلی مورد بررسی و غربالگری قرار می‌گیرند، گفت: برای افزایش تعداد مکان های غربالگری سه پایگاه شیفت عصر نیز فعالیتشان را آغاز کرده اند که مجموعع پایگاه ها به 15 رسیده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر شهرستان بجنورد با چهار پایگاه، شیروان با دو پایگاه، فاروج یک پایگاه، راز و جرگلان دو پایگاه، مانه و سملقان دو پایگاه، گرمه و جاجرم دو پایگاه، اسفراین دو پایگاه خدمات غربالگری نوآموزان را ارائه می دهند.

متقیان خاطرنشان کرد: از تعداد 19 هزار و 102 نوآموز ورود به دبستان تعداد یک هزار نفر در سال تحصیلی قبل مردود شده اند و نیازی به مراجعه مجدد جهت سنجش ندارند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون تعداد یک هزار و 250 نوآموز برای نوبت گیری سنجش اقدام نکرده اند، گفت: تعداد 16 هزار و 852 نوآموز اقدام به نوبت گیری کرده اند که از این تعداد 11 هزار و 231 نفر مورد سنجش قرار گرفته اند.

این مقام مسئول اضافه کرد: از بین نوآموزان سنجش شده تعداد 267 نفر به مرحله تخصصی بینایی، 144 نفر به مرحله شنوایی، 614 نفر آمادگی تحصیلی و 10 نفر به مرحله تخصصی جسمی و حرکتی ارجاع شدند.

وی گفت: سنجش نوآموزان از ملاک های ثبت نام دانش آموزان است و بدون سنجش ثبت نام انجام نمی شود.

متقیان افزود: تعدادی از این پایگاه ها در قالب پایگاه های سیار در روستاها حضور پیدا می کنند و ارائه خدمات را انجام می دهند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سال های قبل روزانه تعداد 42 دانش آموز مورد سنجش قرار می گرفت، گفت: در سال جاری با توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی روزانه تعداد 20 نفر پذیرش می شوند که در ساعت های مختلف زمان بندی شده اند و پایگاه های سنجش در محیط مدارس مستقر هستند.

وی با بیان اینکه مواد ضدعفونی، دستکش و ماسک برای تمامی پایگاه‌ها فراهم‌شده و جهت ارزیابی نوآموزان از پکیج‌های جداگانه استفاده خواهد شد، اظهار داشت: همچنین والدین بایستی ضمن همراه داشتن ماسک و دستکش و رعایت پروتکل‌های بهداشتی خود و فرزندشان، با اصل شناسنامه کودک، اصل شناسنامه والدین، پرینت برگه نوبت عکس‌دار، کارت واکسن و کارت‌بانکی، همراه با نوآموز رأس ساعت مقرر در پایگاه حضور یابند.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان با اشاره به زمان نوبت‌گیری و آغاز فرآیند سنجش افزود: نوبت‌گیری طرح سنجش از نیمه دوم تیرماه آغاز و فعالیت پایگاه‌ها از ابتدای مرداد شروع شده است، که نوبت‌گیری توسط مدیران و بعد از پیش ثبت‌نام دانش آموزان در سامانه سناد انجام‌شده و برگه نوبت مراجعه در اختیار والدین قرار داده خواهد شد که در این برگه اطلاعات زمان و مکان مراجعه درج‌شده است.

 

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک