یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پیشنهاد سردبیر | کد خبر: ۲۸۳۰۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ساعت ۱۲:۳۱
یادداشت؛

ویترین بجنورد خالی از نمادهای محرم و صفر

هر ساله همزمان با آغاز ماه محرم و ماه عزای حضرت امام حسین (ع) و یاران و اصحاب شهیدش، بجنورد نیز همانند دیگر نقاط کشور غرق در سیاهی و ماتم می شود.
ویترین بجنورد خالی از نمادهای محرم و صفر,

به گزارش عصراترک، متاسفانه امسال باتوجه به شیوع کرونا، برگزاری مناسبت ها با محدودیت هایی مواجه شده است، اما براساس جایگاه ویژه ایام محرم و صفر و عزاداری های امام حسین(ع) و یارانش در بین مسلمانان مقرر شد عزاداری محرم برای اینکه سلامتی مردم حفظ و به خطر نیفتد براساس رعایت پروتکل های بهداشتی که ستاد ملی کرونا در این ایام صادر کرده است اجرایی می شود.


از طرفی امکان حضور تمامی افراد در سنین و شرایط مختلف در این مراسم ها به منظور حفظ سلامتی آن ها کمتر شده است و این باعث شد که برای جلوگیری از کم رنگ شدن ایام محرم مردم پویش هر خانه یک حسینیه را راه انداختند و با نصب بنرها، پرده ها و بیرق های عزاداری بر سر در منازلشان تمام فضای شهر سیاه پوش حسین کردند.


اما در کنار مردم برخی از ارگان ها و دستگاه ها از جمله شهرداری مسئولیت سیاه پوش کردن شهر را برعهده دارند که متاسفانه امسال غفلت هایی در این میان به چشم می خورد. 


به گونه ای که در بخش های پر تردد از شهر هیچ گونه علائمی از محرم و عزاداری امام حسین(ع) به چشم نمی خورد و این جز غفلت مسئولان این حوزه چیز دیگری را نمایش نمی دهد.


در بولوار شهدای بجنورد که بعد از شهادت سردار سلیمانی به نام این شهید نامگذاری شده است تا میدان بازرگانی به جز دو میدان که تنها دو پرده 30 سانتی ، نماد دیگری از عزاداری نیست.


در حالی که کشور و اسلام بر پایه عاشورا است که پابرجا مانده و امسال به دلیل سنگ اندازی از جانب دشمن باید این حضور پررنگ تر باشد که ذره ای از ارزشها را زیر سوال نبرد و باید برای امام حسین (ع) هزینه شود تا هزینه های دیگری را ندهیم.


چند روزی به محرم در تعداد زیادی از رسانه های استان گلایه هایی در این رابطه از شهرداری شد که تنها با ورود به میدان و نصب تعدادی پرده در نقاطی از شهر سکوت ایجاد کرد اما امروز دومین روز از ماه محرم است و هنوز خبری از سیاه پوشی شهر در برخی نقاط به چشم نمی خورد.

 

عکس تزینی است
انتهای پیام. / رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک