یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پیشنهاد سردبیر | کد خبر: ۲۸۳۰۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۵/۲۰ - ساعت ۱۶:۴۶
مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی:

نسخه الکترونیک خطاهای دارویی را از بین می برد/ اتصال ۵۰ داروخانه خراسان شمالی به این سامانه

محسن رعنایی با اشاره به اینکه در نسخه نویسی الکترونیک افراد بدون دفترچه با ارائه کد ملی خود در مطب، اطلاعات بازیابی و خدمات را دریافت می کنند ،گفت: با حذف نسخه های کاغذی اشتباهات دارویی و نسخه ای در داروخانه ها حذف می شود و خطا به مرز صفر خواهد رسید.
نسخه الکترونیک خطاهای دارویی را از بین می برد/ اتصال 50 داروخانه خراسان شمالی به این سامانه ,

به گزارش عصراترک، محسن رعنایی، مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در شورای اطلاع رسانی بیمه سلامت خراسان شمالی در جمع اعضای شورا اظهار داشت: براساس مصوبات برنامه ششم توسعه از سال گذشته مقرر شده است که ارزیابی وسع و تمکن مالی تمام افرادی که تاکنون به صورت رایگان از بیمه سلامت برخوردار بودند انجام شود.

وی با اشاره به اینکه ارزیابی وسع با اهداف حفظ عدالت و رفع همپوشانی ها صورت می گیرد ،گفت: این برنامه به صورت کاملا مرکزی توسط وزارت رفاه انجام می شود و براساس اطلاعات افراد نوع بیمه آنها مشخص خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی اضافه کرد: افراد بیمه شده می توانند با شماره گیری #1666* از نوع بیمه خود مطلع شوند.

رعنایی بیان داشت: براساس سامانه الکترونیکی که امید است تا پایان سال به صورت کامل محقق شود، هیچ فردی دارای دو دفترچه بیمه نخواهد بود و مشخصات بیمه ای افراد در سامانه اطلاعات برخط بیمه شدگان سراسر کشور که توسط سازمان بیمه سلامت راه اندازی شده، وارد شده، همچنین بیمه تامین اجتماعی آخرین بیمه ای بود که اطلاعتش را وارد کرده است.

این مقام مسئول افزود: براین اساس مردم برای مراجعه به دریافت خدمات درمانی نیاز به داشتن دفترچه نخواهند داشت و با ارائه کد ملی خود در مطب دکتر اطلاعات فرد بازیابی و سایر خدمات را به همین روال می توانند دریافت کنند.

رعنایی گفت: با حذف نسخه های کاغذی در واقع بخشی از اشتباهات دارویی و نسخه ای در داروخانه ها حذف می شود و خطا به مرز صفر خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان خراسان شمالی تمامی این امورات در حال انجام است و تاکنون سه آزمایشگاه، 50 داروخانه، رادیولوژی ها و مرکز پزشکی هسته ای استان به سامانه نسخه الکترونیکی پیوسته اند و از این طریق خدمات را به بیماران ارائه می دهند.

رعنایی با اشاره به اینکه 6 هزار پرونده بیمارستانی با احتساب هر پرونده 10 برگ ماهانه 60 هزار برگ کاغذ به مرکز بیمه سلامت ارسال می شد، گفت: با آغاز طرح پرونده بستری الکترونیکی در استان از بیمارستانها پرونده های کاغذی ارسال نمی شود و هزینه های نظارت، انبار داری کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سالانه بیمه سلامت برای داروخانه ها مبلغ 21 میلیارد تومان هزینه می کند، گفت: در حال حاضر بیمه سلامت 200 میلیون تومان در حوزه داروخانه های استان بدهی دارد که با پرداخت آن در حوزه مراکز خصوصی به صورت کامل تسویه می شود.

رعنایی افزود: لازم به توجه است که در سال 99 سه ماهه نخست بخش خصوصی امروز پرداخت شد و بیمارستان ها تا اردیبهشت تسویه و خرداد ماه تا 70 درصد پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی تعداد کل بیمه شدگان سلامت استان را 620 هزار نفر اعلام کرد و گفت: تعداد 445 هزار نفر از این تعداد بیمه شدگان روستایی هستند.

 

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک