دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پیشنهاد سردبیر | کد خبر: ۲۸۳۰۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۵/۱۹ - ساعت ۱۳:۰
در گفتگو با کارآفرین فاروجی مطرح شد

صعود از تعمیر به تولید

کارآفرینی از اهالی روستای خرق ازتوابع شهرستان فاروج، استان خراسان شمالی با پشتکار و تلاش از تعمیر دستگاه ها و ادوات کشاورزی به تولید این دستگاه ها رسیده است.
صعود از تعمیر به تولید,

 به گزارش صبح فاروج، در گوشه و کنار شهرها کارگاه‌های بزرگ و کوچکی وجود دارد که هر کدام بخشی از تولید کشور را بر عهده داشته و نیازهای هر منطقه را رفع و رجوع می‌کنند. یکی از این کارگاه ها در روستای خرق از توابع شهرستان فاروج است که علاوه بر راه انداختن بخشی از چرخ اقتصاد، تعدادی از واجدان شرایط کار را مشغول کرده است.

علی یعقوبی کارآفرین فاروجی در گفتگو با خبرنگار صبح فاروج گفت: در سال 1348 در روستای خرق به دنیا آمدم، تحصیلات ابتدایی را در روستا وراهنمایی ودبیرستان را در مشهد و در رشته ریاضی گذراندم و بعد از گرفتن دیپلم به سربازی رفتم و بعد آن ازدواج کرده و مشغول کار شدم.

وی افزود: من از سال 72 کارم را با تعمیر دستگاه و حداقل سرمایه شروع کردم و کم کم به سمت مونتاژ دستگاه و اداوات مختلف رفتم و بعد از سال ها کار کردن به این فکر افتادم به جای مونتاژ، شروع به تولید این دستگاه ها بکنم.

 این کارآفرین افزود: برای شروع کار موتور، لاستیک، و تیغ جلوی دستگاه را خریداری کرده و بقیه دستگاه را خودم ساختم و به مرور زمان ایراداتی که در دستگاه بود را اصلاح کرده و سعی بر این داشتم دستگاه های تولیدی هر بیشتر کم عیب و نقص باشد.

علی یعقوبی ادامه داد: در حال حاضر دستگاه دروگر و تیلر تولیدی که دارای ضمانت نیز هست به سرتا سر استان و اقصی نقاط کشور مانند مشهد و شیراز و... ارسال می کنم و هم چنین بنا به نیاز منطقه دستگاه گردو و بادام پوست کن نیز تولید می‌کنم.



وی با اشاره به مقوله اشغالزایی اظهار داشت: ابتدا خودم و یک شاگرد مشغول کار شدیم اما اکنون 4 نفر بطور دائم و 2 نفر هم در ایامی که سفارش زیاد است در کارگاه مشغول کار هستند و علاوه بر این 4 نفر هم در کنار کارگاه بنده به امر تعمیر موتور دستگاه‌ها مشغول هستند.

 این کار آفرین در پایان با اشاره به آمار بیکاری و وضعیت اشتغال گفت: به جوان ها توصیه می‌کنم در حوزه اقتصاد واشتغال تلاش کنند، ازشکست نترسند ودرمسیری که در آن مهارت وتوانمندی دارند گام بردارند و بدانند  هر کس در هررشته کار پژوهشی وتحقیقاتی داشته باشد و با استفاده از علوم روز وشناخت نیاز حوزه کاری خود، عمل کند قطعا موفق خواهد شد.

 

انتهای پیام/م.شادکام

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک