یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پیشنهاد سردبیر | کد خبر: ۲۸۳۰۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۵/۰۸ - ساعت ۹:۱۴
گزارشی از معضل تکراری تکدی گری در شهر اسفراین،

تکدی گری، زخمی کهنه بر پیکر جامعه/ گرمخانه ای که متکدیان را جذب نمی کند

معضل تکدی گری، گدایی یا به نوعی درآمدزایی نادرست افراد بیکار، کودکان بی خانمان و زنان بی سرپرست در سطح شهر امروزه به معظلی در سطح شهر ها تبدیل شده است.
تکدی گری، زخمی کهنه بر پیکر جامعه/ گرمخانه ای که متکدیان را جذب نمی کند,

 به گزارش سپهرآیین، افرادی که از راه دود کردن اسپند یا پاک کردن شیشه های خودروها، جلوی ماشین ها را می گیرند و علاوه بر اختلال در عبور و مرور، چهره شهرها را نیز زشت کرده و شخصیت اجتماعی شهر را تنزل می دهند.

برخی از این افراد با استفاده از معلولیت و بیماری، برخی با خواباندن کودکان در بستر پیاده روها، برخی با سد کردن مسیر عابران و یا مراجعه به منازل مردم امان آنان را می برند و با سماجت تا حصول منفعت مادی آزار خود را ادامه می دهند.

یکی از اتفاقات تلخ امروز که در شهرستان اسفراین نیز شاهد آن هستیم  و دلیل افزایش آن می‌‍‌تواند مشکلات اقتصادی و یا کمک‌هایی باشد که افراد از سر دلسوزی به متکدیان می‌کنند و این عاملی برای جذب پول بیشتر برای متکدیان و در نهایت روی آوردن بیشتر آنان به مواد مخدر شده است.

امروز کمتر چهارراه و یا مسیرهای پر ترددی را در سطح شهراسفراین شاهد هستیم که متکدی در آن حضور نداشته باشد و این موضوع  سبب زشت شدن ظاهر معابر و تبعات اجتماعی خاص بر جامعه شده است.

با وجود اینکه در چند سال اخیر طرح های مختلفی برای جمع آوری و سازماندهی متکدیان انجام شده اما با نگاهی ساده می توان دید که اجرای این طرح ها نه تنها تعداد متکدیان را کمتر نکرده بلکه بیشتر از گذشته نیز شده و هیچ نهاد و ارگانی هم پیگیر یا پاسخگو نیست .

 

استقبال نکردن متدکدیان از گرمخانه

معاون خدمات شهری شهرداری اسفراین در گفتگو با خبرنگار سپهرآیین در این باره گفت: شهرداری اسفراین گرم خانه ای برای اسکان متکدیان و زباله گردان تاسیس کرده است ولی حتی با زور و با مامور هم نتوانستیم آنها را به آن محل هدایت کنیم .

 

 نیک گفتار با بیان اینکه این گرمخانه در کنار کمپ ترک اعتیاد قرار دارد،گفت : این گرم خانه شامل سه اتاق مجزا با ظرفیت ده نفر که یک اتاق مخصوص بانوان و یک اتاق مخصوص آقایان و یک آبدارخانه می باشد .

 

 وی اظهار کرد :  این گرمخانه بصورت شبانه روزی باز است و همچنین هر اتاق دارای خدمات رفاهی از جمله تلویزیون ، ۵ تخت است  و هر روز غذای گرم و چای و.. در دسترس این متکدیان قرار می گیرد .

 

بهزیستی مسئول جمع آوری متکدیان نیست

رمضانی رییس اداره بهزیستی اسفراین نیز در گفتگو با خبرنگار سپهرآیین با بیان اینکه وظیفه جمع آوری متکدیان با بهزیستی نیست، اظهار کرد : اما در صورت نیاز همکاری خواهیم داشت .

 

وی با اشاره به اینکه شهرداری بجنورد مرکزی برای سازماندهی این افراد دارد که اگر شخص اعتیاد داشته باشد و سن او زیر ۵۰ سال باشد به کمپهای بهزیستی ارجاع می دهد و اگر شخص متکدی  سالمند و بی خانمان باشد او را به خانه سالمندان معرفی می کنند .

رمضانی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه متکدیان اسفراینی اکثرا دارای خانه و خانواده هستند، گفت : اکثر این افراد تحت پوشش کمیته امداد می باشند .

وی خاطرنشان کرد: با توجه به سن بالای این افراد و معتاد بودن آنان کمپ ها از پذیرش آنان خودداری می کنند .

 

انتهای پیام/ حسن آبادی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک