یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پیشنهاد سردبیر | کد خبر: ۲۸۲۵۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۱/۱۹ - ساعت ۱۴:۱۰
دبیر کارگروه توسعه هواشناسی کاربردی خراسان شمالی :

خراسان شمالی ۲۰ درجه سردتر می شود

دبیر کارگروه توسعه هواشناسی کاربردی خراسان شمالی گفت: دمای هوا خراسان شمالی از امروز تا صبح پنج شنبه 18 الی 20 درجه سانتی گراد کاهش پیدا می کند و هوا سردتر می شود.
خراسان شمالی 20 درجه سردتر می شود,

علیرضا گلرخ، دبیر کارگروه توسعه هواشناسی کاربردی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار کرد: مطابق اطلاعیه مورخ 19 بهمن ماه 98 اداره کل هواشناسی استان طی امروز و فردا وزش باد شدید، با احتمال طوفان دور از انتظار نخواهد بود.

وی ادامه داد: امشب تا فردا صبح جنوب شرق استان شامل شهرستان اسفراین، رگبار باران و احتمال رعد و برق پیش بینی می شود.

گلرخ با بیان اینکه استان در روز یکشنبه و چهارشنبه بارش باران و برف، به تدریج برف را در ارتفاعات همراه با کولاک و مه را خواهد داشت، گفت: نیمه شمالی و شرقی استان خراسان شمالی، از جمله شیروان، فاروج، اسفراین، نیمه شمالی شامل بجنورد، رازو جرگلان و شمال مانه وسملقان را در بر می گیرد.

وی اضافه کرد: دمای هوای استان طی امروز تا صبح پنج شنبه  18 تا 20 درجه سانتی گراد کاهش پیدا می کند.

 دبیر کارگروه توسعه هواشناسی کاربردی خراسان شمالی توصیه های این هفته استان در بخش کشاورزی را  شامل تنظیم دمای گلخانه ها واماکن نگه داری دام و طیور و اطمینان از عملکرد سیستم های گرمایشی و برق اضطراری، جلوگیری از مصرف آب بسیار سرد توسط دام و خشک کردن دام تازه متولد شده و تغذیه با آغوز عنوان کرد.

وی ادامه داد: تامین خوراک مورد نیاز زنبورعسل در مناطق سردسیر و تغذیه تحریکی کلونی ها در مناطق گرمسیر، عدم خوارک دهی ماهیان سردآبی و شکستن یخ سطح استخرهای پرورش ماهی در سطح استان از جمله توصیه های مدنظر در بخش پرورش ماهی و زنبور عسل است.

گلرخ خاطرنشان کرد: انجام آبیاری و یخ آب زمستانه باغات و مزارع بخصوص طی روزهای سه شنبه و پنج شنبه، خودداری از انجام هرگونه عملیات کشاورزی تا پایان فعالیت سامانه ناپایدار جوی، عایق بندی لوله های سوخت مایع و آب را بخش دیگری از توصیه های مهم و قابل توجه در بخش کشاورزی اعلام کرد.

این مقام مسئول یادآور شد: شهروندان در بحث عمران و انرژی از بتن ریزی در دمای زیر صفر درجه و شرایط  بارش، از تردد و پارک خودرو در کنار ساختمان های نیمه ساخت و تاسیسات شهری، درختان کهنسال باتوجه به احتمال باد شدید و طوفان خودداری کنند، استفاده از لباس مناسب و پرده های زخیم در منزل به منظور صرفه جویی در انرژی را مدنظر داشته باشند.

وی عنوان کرد: پرهیز از سفرهای غیرضروری در این زمان، اطلاع از وضع مسیر از سامانه 141، همراه داشتن پوشاک و تجهیزات زمستانی، رعایت سرعت و روشن نگه داشتن چراغ ها در هنگام مه را در زمان خارج شدن از شهر را داشته باشند.

این کارشناس مسئول یادآور شد: باتوجه به برودت هوا و دمای زیر صفردرجه در ساعات اولیه صبح خروج از منزل برای افراد حساس و آسیب پذیر همچون کودکان، سالمندان و بیماران محدود شود و در صورت ضرورت از پوشش مناسب استفاده کنند.

انتهای پیام/ رحمانی

  

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک