یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پیشنهاد سردبیر | کد خبر: ۲۷۸۹۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۴/۱۷ - ساعت ۶:۱
قائم مقام شرکت برق خراسان شمالی:

مصرف برق در خراسان شمالی اوج گرفت/خراسان شمالی به خط هشدار خاموشی برق نزدیک شد

قائم مقام شرکت برق خراسان شمالی:اعلام کرد: با توجه به افزایش گرمای هوا و افزایش مصرف برق در استان، پیک مصرف برق استان در روز 14 تیر ماه امسال به 232 مگاوات رسید که این مقدار مصرف تا مرز هشدار خاموشی برق فاصله ای ندارد.
مصرف برق در خراسان شمالی اوج گرفت/خراسان شمالی به خط هشدار خاموشی برق نزدیک شد,

علیرضا علیخانی، قائم مقام شرکت برق خراسان شمالی:در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: با توجه به افزایش دمای هوا در استان، اوج مصرف برق خراسان شمالی در سال جاری در روز 14 تیر ماه اتفاق افتاد و اوج مصرف برق به 232 مگاوات رسید.
وی افزود: اوج این مقدار مصرف برق یاد شده در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته هفت درصد رشد یافته است.
وی افزود: امسال اوج مصرف برق در یک شبانه روز از سال جاری در شهرستان بجنورد 75 مگاوات، در شهرستان شیروان 39 مگاوات، در شهرستان اسفراین 35 مگاوات، در شهرستان گرمه و جاجرم 33 مگاوات، در شهرستان مانه و سملقان 28 مگاوات، در شهرستان فاروج 15 مگاوات و در شهرستان راز و جرگلان هفت مگاوات بوده است.
قائم مقام شرکت برق خراسان شمالی: در بخشی دیگر از سخن خود با یادآوری این مطلب که شبکه برق خراسان شمالی به شبکه برق سراسری کشور متصل است و وزارت نیرو برای هر استانی یک سقفی برای اوج مصرف تعیین کرده، اعلام کرد: اوج سقف مصرف یک روز برق در خراسان شمالی 235 مگاوات است که خراسان شمالی به این اوج مرز مصرف بسیار نزدیک شده است.
وی عنوان کرد: اگر اوج مصرف برق خراسان شمالی به 235 مگاوات برسد با خاموشی برق روبرو خواهد شد.
وی در ادامه از 340 هزار مشترک برق خراسان شمالی خواستار شد: مشترکان خراسان شمالی درباره مدیریت مصرف برق منازل و محل کار خود توجه و اهتمام جدی داشته باشند که حتی خاموشی یک لامپ روشن غیر ضروری نیز بر عبور از خاموشی برق بسیار کمک کننده است.
با این وجود، علیخانی از رفتار برخی از ادارات که توجهی به مدیریت صحیح مصرف برق ندارد، انتقاد کرد.
وی افزود: شرکت برق خراسان شمالی سرکشی های نامحسوس از ادارات در زمینه نحوه مصرف برق آنان را انجام می دهد.
وی در خاتمه از انعقاد تفاهم نامه میان شرکت برق خراسان شمالی با سازمان های کشاورزی و صنعتی استان خبر داد و گفت: انعقاد این تفاهم نامه به منظور رعایت الگوی مصرف برق در استان است که به زودی منعقد می شود.
قائم مقام شرکت برق خراسان شمالی: عنوان کرد: تمامی مشترکان برق در حوزه های کشاورزی و صنعتی در صورتیکه مدیریت مصرف برق در اوج مصرف برق داشته باشند در سه ماه تابستان امسال برق آنان رایگان خواهد بود.
انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک